Zdjęcie

Najpiękniejsze Samobójstwo Świata

mary0506 6 9 lat temu 8 365 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Najpiękniejsze Samobójstwo Świata

Taki tytuł otrzymało samobójstwo 23 - letniej wówczas Evelyn McHale, która 1 maja 1947 roku skoczyła z 83 piętra budynku Empire State Building.

Dziewczyna miała niedługo wyjść za swojego narzeczonego, jednak na kilka miesięcy przed ceremonią postanowiła nieco pozmieniać plany. W liście pożegnalnym, który zostawiła wraz ze swoimi rzeczami na ostatnim piętrze, napisała: ,,Będzie mu o wiele lepiej beze mnie... nie byłabym dobrą żoną dla nikogo." Po czym stanęła w oknie najwyższego piętra i skoczyła prosto na dach limuzyny należącej do ONZ.

W tym samym czasie z zajęć wracał właśnie młody student fotografii Robert Wiles. Widok młodej kobiety na dachu roztrzaskanego samochodu tak bardzo go zachwycił, że bez zastanowienia chwycił za aparat i uwiecznił to niecodzienne widowisko.

Fotografia po krótkim czasie była znana już prawie w całym USA. Wielokrotnie zmieniała swój tytuł, ale z pewnością najbardziej pasował ,,Śpiąca Królewna''. Samo zdjęcie zostało ikoną fotografii lat XX wieku.

Wizerunek pięknej kobiety na tle zniszczonego dachu stał się inspiracją dla Andyego Warhola, który zaprojektował podobną okładkę płyty ,,Gilt" zespołu Mchines of Loving Grace.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Tę historię znam na pamięć.. A samo zdjęcie jest dla mnie czysta formą piekna <3
Odpowiedz
Mam pytanie, czy ktoś też zauważył dziwną postać podobną do Jokera chowającą się w głębi fotografii?
Odpowiedz
Tak
Odpowiedz
83 piętro załóżmy że piętro ma ok 3 metry to spadła z 249 metrów gdyby spadła z 249 metrów została by z niej krwawa plama i troche mięsa a ona nie ma praktcznie ŻADNYCH obrarzeń. kit! pier**** kitem na kilometr!
Odpowiedz
Właśnie oto chodzi, że mimo rozbitej szyby pod nią, jest cała i bez ran.
Odpowiedz
I co w tym strasznego??
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje