Historia

Młodszy Braciszek

dereni 14 11 lat temu 9 732 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Dom rodzinny wcale nie jest wielkimi i poważnymi murami, ale za to właśnie go kochasz. Staruszek wychował w swoich hałaśliwych i radosnych pokojach twoich dziadków oraz większość wujków i ciotek. Teraz ty napawasz się jego historią. Na sercu robi ci się ciepło gdy tylko pomyślisz o nasłonecznionych kątach czy meblach ręcznie wykonanych przez dziadka, które towarzyszyły ci przez dzieciństwo, młodość i trwają nawet teraz.

Szczególnie miłujesz go za magię, którą roztacza nocą. Tworzy iluzję budzącą duże szafy i gra skrzypiącą serenadę schodów i wiatru. Gdy matka i ojciec, niczego nieświadomi śpią - Ty słyszysz szuranie bosych stóp po dywanie. Szybko schodzisz na pierwsze piętro szukając brata. Chociaż ma dopiero cztery lata dużo umie, nawet ty to musisz przyznać.

A więc zabawa się zaczyna.

Wiesz, że gracie w chowanego i to ty szukasz. Dziecięcy śmiech twojego brata tylko to potwierdza. Słyszysz ciche zamknięcie drzwi. Domyślasz się, że to cicha prowokacja. Wiesz, że gdyby twój brat tylko chciał, schowałby się tak dobrze, że musiałbyś szukać go do bladego świtu.

Teraz i ty się śmiejesz. Lubisz gdy razem się bawicie.

Tylko on cię nie ocenia. Po pierwszym roku studiów dowiedziałeś się o swoich problemach z pamięcią. Przyjaciele powoli odsuwali się od ciebie a ty zacząłeś zastanawiać się nad tym czy przez to stałeś się gorszy. Czy zapominanie o sprawach i kilku wydarzeniach było aż tak straszne?

Z przemyśleń wyrywa cię hałas. Teraz twoje czujne uszy wyłapują całkiem wyraźnie tupot maleńkich stóp. Domyślasz się, że chce abyś go znalazł, a ty bardzo pragniesz wygranej. Zdecydowany kierujesz się do jego pokoju, bo tam wyraźnie słychać odgłosy i po chwili otwierasz dębowe drzwi. W zdumienie wprawia cię fakt, że wszystkie rzeczy brata- od kolekcji pluszowych zwierząt poprzez tysiące plastikowych figurek po meble, zniknęły.

Pod oknem zauważasz małą postać. To twój brat, chociaż mieszanina światła latarni i promieni księżyca wpadających do środka nadają mu upiornego wyglądu. Ciepły uśmiech jaki ci posyła utwierdza cię w myśli, że to na pewno on. Nagle ktoś zapala światło, które na sekundę oślepia cię. Gdy tylko możesz otworzyć oczy, w miejscu gdzie stał twój brat nikogo nie ma.

To matka zapaliła światło i podeszła do ciebie cicho łkając, a za nią do pokoju wszedł ojciec.

Pytasz najzwyczajniej w świecie, gdzie teraz uciekł mały i dlaczego zniknęły jego rzeczy.

Matka popada w histerię i na przemian jęczy, zawodzi i płacze, podchodząc i wtulając się w ojca.

Ojciec przytula ją mocno do siebie a po chwili mówi abyś sobie przypomniał.

Na początku uznajesz to za żart drwiący z twojej małej ułomności, lecz po chwili wspomnienia wracają całkiem nieoczekiwanie.

Twój młodszy brat zniknął w wieku czterech lat, miesiąc przed tym, nim ty rozpocząłeś studia.

Ojciec zabiera trzęsącą się matkę. Ty stoisz na środku pokoju i z niedowierzaniem wpatrujesz się w pustkę która cię otacza. W końcu decydujesz się wyjść, podchodzisz do drzwi i gasisz światło.

Wtedy za twoich pleców słyszysz słowa: Znalazłeś mnie.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

przewidywalne juz od drugiego akapitu...
Odpowiedz
trochę smutne ale bardzo fajne
Odpowiedz
Płacze :'( 10/10 bardzo smutne i fajne :'(
Odpowiedz
Smutne.... :-(
Odpowiedz
... ♥
Odpowiedz
to smutna historia a nie straszna
Odpowiedz
zawaliste
Odpowiedz
Świetne. :)
Odpowiedz
Fajne .
Odpowiedz
Świetne :D
Odpowiedz
http://www.mbpkk.pl/aktualne-wydarzenia/ma%C5%82e-krajobrazy-s%C5%82owa-wielki-fina%C5%82-konkursu-literackiego-dla-dzieci-i-m%C5%82odzie%C5%BCy.html Opowiadanie zostało wyróżnione . A zatem daję wam najlepszy horror i nie tylko ja tak sądze haha
Odpowiedz
Ehh... Szkoda mi go... :(
Odpowiedz
Trochę smutne...
Odpowiedz
wyrażam ^^ gdybym uważała inaczej nie walnełabym tego na tą świetną stronkę : D
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje