Historia

Straszna creepypasta

nezumi1 25 7 lat temu 10 495 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Zastanawiam się, czy w ogóle odważysz się przeczytać ten tekst do końca.

No bo co nas najbardziej przeraża w creepypastach? Najlepsze opowiadania to te, które noszą znamiona autentyczności. Które opowiadają o zwykłych ludziach, takich jak my. Ja osobiście najbardziej lubię, gdy nie są też zbyt długie, więc i teraz nie zajmę Ci dużo czasu.

Schemat jest prosty: czujemy niepokój czytając o zaginionym odcinku Simpsonów, bo wszyscy znamy ten serial i nigdy nie będziemy do końca pewni, czy makabryczny epizod został zmyślony przez autora historii, czy też istnieje naprawdę. Dostajemy gęsiej skórki słuchając melodyjki z cmentarnego miasteczka w grze o Pokemonach, bo przeczytaliśmy creepypastę na jej temat. Podobnie działają historie o duchach, mordercach i potworach - te najlepsze stanowią autentyczne (podobno) relacje ze stron internetowych typu 4chan, reddit czy Wykop. Boimy się czytając o tych strasznych sytuacjach, bo one równie dobrze mogą przydarzyć się nam.

Dobra creepypasta powinna zaburzyć Twoje poczucie bezpieczeństwa. Wyobraź sobie, że właśnie teraz, gdy czytasz te słowa, ktoś stoi za Tobą trzymając nóż w ręku i zaatakuje, gdy tylko zorientuje się, że dotarłeś do tego fragmentu. Nikogo tam nie ma, prawda? Ale nawet jeśli się nie odwróciłeś, to przeczytanie tego zdania sprawiło, że poczułeś taką potrzebę. Straszne historie przyprawiają ludzi o irracjonalne nawyki. Bez tych wszystkich okropieństw, które przeczytałeś, Twój mózg nie założyłby teraz, że ktoś własnie stoi pod Twoimi drzwiami i wykrzywia twarz w groteskowym uśmiechu. Na pewno nie zaszkodzi spojrzeć przez wizjer i upewnić się, że korytarz jest pusty. A skoro już mówimy o spoglądaniu na ciemną klatkę schodową, to przyznam, że ja sam boję się tej czynności. W każdej chwili ktoś lub coś może zapalić światło, skazując mnie na widok, który na zawsze spieprzy mi psychikę. Creepypasty nierzadko nakazują tworzyć z pozoru absurdalne scenariusze. Dlaczego niby miałbyś wmawiać sobie, że ten tekst jest ostatnim, jaki w życiu przeczytasz? To szalenie mało prawdopodobne, że gdy tylko przeczytasz ostatnie słowo, za Twoimi plecami pojawi się mała dziewczynka pozbawiona oczu, która skręci Ci kark.

Czytanie strasznej historii wzmaga Twoją czujność, czyniąc Cię też znacznie bardziej podatnym na wszelkie bodźce. Gdyby właśnie teraz wydarzyło się coś strasznego, na przykład gdyby do Twojego pokoju wolnym krokiem wszedł łysy facet z bejsbolem w ręku i obłędem w oczach, to chyba dostałbyś zawału. A co ze straszakami? Można dorobić się prawdziwej paranoi! No bo przecież każdy filmik na YouTube mógł zostać przerobiony przez jakiegoś trolla. W każdej chwili na Twoim ekranie może pojawić się przerażająca twarz, wraz z towarzyszącym jej przerażającym krzykiem. To może się stać dosłownie w każdej chwili, nie tylko podczas oglądania filmu. Przecież możesz mieć wirusa lub inne złośliwe oprogramowanie. Byle trojan może Ci zgotować traumę do końca życia. A co dopiero taki portal jak straszne-historie.pl? Wystarczy prosty skrypt dostosowany do czasu, jaki średnio zajmuje czytelnikowi dotarcie to tej części tekstu i w każdej chwili może wyskoczyć jump screen. A może to stanie się, kiedy zjedziesz na dół, aby sprawdzić komentarze? Tak naprawdę to może wydarzyć się w każdej chwili, pamiętaj o tym.

A kiedy następnym razem obudzisz się w środku nocy z potrzebą pójścia do łazienki i zobaczysz po drodze któregoś z domowników stojącego w ciemności plecami do Ciebie, nie próbuj do niego podchodzić. I najważniejsze: on zawsze wie, kiedy nie śpisz, nawet jeśli nie napisał tego na ścianie.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Lubię czytać takie rzeczy w środku nocy :-) szkoda tylko, że admini nie dodali jakiegoś jumpera. Przecież to był by prosty skrypcik do napisania.
Odpowiedz
nie kuś;D
Odpowiedz
Wersja audio pasty - https://www.youtube.com/watch?v=JFNz9aV3HQs
Odpowiedz
Aż żałuję że nie było żadnego jumpera
Odpowiedz
Cudownym fakt, iż samo uświadomienie w prostych słowach "Dlaczego lubimy czytać creepypasty?", może wywołać uczucie strachu, delikatnego dyskomfotu i prawie niezauważalnie wzmożyć oddech. Naprawdę świetny tekst!
Odpowiedz
chujowa pasta
Odpowiedz
Zaje**ste, naprawdę poczułam niepokój :D ! 10/10
Odpowiedz
Łał, gratuluję :D na prawdę spodziewałam się, że coś mi zaraz wyskoczy na ekranie :P
Odpowiedz
W momencie kiedy czytałam o facecie za drzwiami, ktoś do nich zapukał, jestem sama w domu ��
Odpowiedz
To ja na herbatke przyszłam
Odpowiedz
Słabe, słabe..... napiszcie lepsze. Jak dla mnie fajne.
Odpowiedz
Rozumiem o co chodzi ale czy ze mna wszysyko w porządku jesli sie nawet nie wzdrygnąłem?
Odpowiedz
Mam tak samo...
Odpowiedz
Słabe
Odpowiedz
NUDA
Odpowiedz
Piękne, idealne :)
Odpowiedz
Epickie!
Odpowiedz
To jest straszna historia?? Zktorej strony? Streszczenie wszystkich najbardziej popularnych do tej pory.... 0/10
Odpowiedz
Nie załapałaś, o co w tej paście chodzi ewidentnie :p
Odpowiedz
Łukasz Rutkowski Chodzi o co, że jest napisane, że może coś wyskoczyć podczas czytania albo w komentach? Wiadomo, że nie wyskoczy, skąd niby użytkownik strony bez admina miałby "władzę" do zrobienia tego... Jeżeli nie to, to nie zrozumiałem tekstu. 2/10
Odpowiedz
Michał Karwaszewski raczej chodzi o to, że sami sobie wmswismy że coś się wydarzy, a "trolle" jak nazwał ich autor , upiekszaja yt o filmiki z grami, w których w pewnym momencie coś wyskakuje... Stymulacja mózgu... Boisz się tego, o czym przeczytasz, co zobaczysz, co usłyszysz.
Odpowiedz
Omg chyba pierwsza historia na tej stronce, która sprawiła, że się boje
Odpowiedz
U mnie tak samo. Tak mnie ciarki przeszły. ;d
Odpowiedz
Nie
Odpowiedz
10/10 nic dodać,nic ująć po prostu świetne
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje