Historia

Kilka krótkich opowieści: Dziurka od klucza

Pagad Ultimo 2 7 lat temu 8 139 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Drzwi ustąpiły, kiedy za pomocą żydowskiego włosa Thomas przeciął zamek. Bardzo ostrożnie stawiając kroki, mężczyzna wszedł do pustego mieszkania i począł upewniać się, że nie ma w nim nikogo. Według informacji, które otrzymał, aktualni lokatorzy mieli być teraz w pracy, dając Thomasowi mnóstwo czasu do przetrząśnięcia całego domu, kawałek po kawałku.

Podczas zaglądania do pustych pokoi, oczy mężczyzny spoczywały na licznych wartościowych przedmiotach zdobiących półki, a umysł wariował na myśl o tym, co znajduje się we wnętrzach szafek opatrzonych zamkami. Rozmyślania o korzyściach i zysku przerwał mu jednak widok, na który serce podeszło mu do gardła.

W sypialni, na dużym łóżku z baldachimem leżała kobieta. Thomas, wstrzymując oddech, próbował oszacować jej stan. Miała zamknięte oczy - pewnie spała, ale coś mówiło mężczyźnie, że nie wszystko jest w porządku. Kobieta nie oddychała. Jej klatka piersiowa stała w miejscu, a całe ciało było blade.

Thomas podszedł do łóżka i zbadał jej puls. W rzeczy samej, nieznajoma mu osoba leżała martwa. "Szczęście w nieszczęściu", pomyślał mężczyzna, zabierając się do opróżniania szafek z drogocennej biżuterii.

Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem. W pewnym momencie do uszu złodzieja doszedł odgłos czyichś kroków niedaleko drzwi wejściowych, a później dźwięk klucza wchodzącego do zamka. Mężczyzna rozejrzał się po pokoju, panicznie próbując znaleźć miejsce, w którym mógłby się ukryć. Ostatnią deską ratunku okazała się średniej wielkości garderoba, do której wskoczył w tym samym momencie, kiedy ktoś wszedł do mieszkania.

Zamknął za sobą drzwiczki i przyłożył oko do dziurki od klucza, przez którą obserwował sytuację.

– Kochanie, wróciłem! – krzyknął ktoś.

Po chwili do sypialni wszedł mężczyzna w garniturze, trzymając w prawej ręce prostokątną aktówkę. Upadła ona na ziemię, kiedy zobaczył swoją żonę martwą. Jego oczy zaszkliły się, a usta otworzyły w wyrazie niemego krzyku. Stał tak przez chwilę, a łzy powoli spływały po jego twarzy. Podszedł do łóżka i podniósł jej zimną dłoń do swojego policzka. Przez cały czas mówił coś cicho do siebie.

Thomas modlił się w duchu, żeby mężczyzna nie otworzył drzwi garderoby. Gdyby go teraz zobaczył, mógłby stwierdzić, że to złodziej jest wszystkiemu winien. Aż strach pomyśleć, co mógłby zrobić ów mężczyzna, ogarnięty furią po utracie ukochanej.

Po dłuższej chwili wstał z łóżka i wyciągnął z kieszeni telefon, po czym wykonał połączenie. Podszedł do drzwi i oparł się o framugę, odwrócony tyłem do łóżka, na którym leżały zwłoki. Thomas, obserwując wszystko przez dziurkę od klucza, zobaczył, jak wokół ust kobiety porusza się jakaś czerwona, prawie przezroczysta substancja, coś jakby gaz.

Mężczyzna zaczął z kimś rozmawiać przez telefon, ale jego głos nie dochodził do złodzieja uwięzionego w garderobie. Przypatrywał się on ciału kobiety, które chwilę temu leżało nieruchomo na łóżku, teraz zaś wygięło się bezszelestnie w łuk. Mężczyzna stojący w drzwiach nic nie usłyszał.

Po chwili kobieta usiadła na skraju łóżka, wstała i nie wydając żadnego dźwięku podeszła do mężczyzny, który wciąż rozmawiał przez telefon. Kiedy znalazła się za nim, wygięła rękę w tył, po czym szybkim, gwałtownym ruchem wbiła mu ją w plecy. Thomas usłyszał chrupnięcie, po czym martwy mężczyzna opadł na ziemię. W telefonie ktoś krzyczał.

Złodziej podniósł rękę do ust, żeby powstrzymać krzyk, próbujący wydostać się na zewnątrz. Kobieta stała tak chwilę, wpatrując się w zwłoki swojego męża, po czym odwróciła się w stronę garderoby.

Jej wypełnione czernią oczy spoczęły na dziurce od klucza.

Popatrzyła wprost na Thomasa.

_________________________________________________________________

Ostatnie opowiadanie z cyklu "Kilku krótkich opowieści":

http://straszne-historie.pl/story/14261-Kilka-krotkich-opowiesci-Zeby

_________________________________________________________________

Jeżeli jesteś zainteresowany moją dalszą twórczością, bądź chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowymi materiałami odwiedź mój Fanpage:

https://www.facebook.com/mrdonut064?fref=ts

______________________________________________________________

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

No nezłe
Odpowiedz
Zapraszam na wersję z moim lektorem :) https://youtu.be/c4fd1OCBauM
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje