Historia

Zbudowani z mięsa

białadama 22 11 lat temu 10 707 odsłon Czas czytania: ~3 minuty

– Oni są zbudowani z mięsa.

– Mięsa?

– Mięsa. Są zbudowani z mięsa.

– Mięsa?

– Nie ma co do tego wątpliwości. Porwaliśmy kilku z różnych części planety, zabraliśmy na pokład statków rozpoznania i zbadaliśmy każdy ich centrymetr. Są cali z mięsa.

– To niemożliwe. Co w takim razie, jeżeli chodzi o sygnały radiowe? Wiadomości, które wysyłali w kosmos?

– Używają fal radiowych do porozumiewania się, ale sygnały nie pochodzą z ich wnętrza. Pochodzą z maszyn.

– Więc kto stworzył maszyny? To z nimi trzeba się skontaktować.

– Stworzyli maszyny, to właśnie próbuję ci powiedzieć. Mięso stworzyło maszyny.

– Przecież to śmieszne. Jak mięso mogło stworzyć maszynę? Chcesz bym uwierzył w myślące mięso?

– Nie chce, ja ci to tylko mówię. Te stworzenia są jedyną myślącą rasą w tym sektorze i w dodatku są zbudowani z mięsa.

– Może to tak, jak z Orfolei, wiesz inteligencja opierająca się na węglu ewoluująca z mięsa.

– Nie. Rodzą się jako mięso i jako mięso umierają. Obserwowaliśmy ich przez kilka cykli ich życia, co nie trwało długo. Masz pojęcia jaki jest okres życia mięsa?

– Oszczędź mi. Dobra, a może oni są tylko częściowo z mięsa? Wiesz, tak jak Weddilei. Głowa z mięsa a wewnątrz mózg z osocza elektronowego?

– Nie. Myśleliśmy już o tym, bo w końcu mają głowy zupełnie takie jak Weddilei, ale mówiłem ci już, przestudiowaliśmy ich. Są cali z mięsa.

– Nie mają mózgu?

– No mają, zgoda. Tyle, że to mózg z mięsa! Właśnie to próbuję ci cały czas powiedzieć.

– No… ale jak myślą?

– Nie rozumiesz, prawda? Nie słuchasz tego co do ciebie mówię. Myślą mózgiem, mięsem.

– Myślą mięsem! Chcesz, bym w to uwierzył?

– Tak, myślące mięso! Świadome mięso! Kochające mięso! Śniące mięso! Mięso robi wszystko. Dociera coś do ciebie wreszcie, czy mam zacząć od nowa?

– O Boże. Więc mówisz poważnie. Są zbudowani z mięsa.

– Dziękuję, wreszcie, tak! W rzeczy samej są zbudowani z mięsa i próbowali się z nami skontaktować od niemalże stu ziemskich lat.

– O Boże, ale w takim razie o czym myśli mięso?

– Po pierwsze chce z nami rozmawiać. Potem, jak się domyślam, chce odkrywać Wszechświat, poznawać nowe rasy myślące, wymieniać się pomysłami i informacjami. Czyli to, co zazwyczaj.

– Powinniśmy porozmawiać z mięsem.

– To jest pomysł. A oto wiadomość jaką wysyłali przez radio: "Halo. Czy jest tam ktoś? Ktokolwiek?". I tego typu rzeczy.

– Więc właściwie potrafią rozmawiać. Używają słów, myśli, znaczeń?

– O tak, jednak robią to za pomocą mięsa.

– Myślałem, że właśnie powiedziałeś mi, że używają radia.

– Bo używają, ale jak myślisz co przekazują przez radio? Odgłosy mięsa. Wiedziałeś, że jak kłapiesz i łopoczesz mięsem to wydaje ono dźwięki? Rozmawiają ze sobą kłapiąc na siebie mięsem. Potrafią nawet śpiewać przepuszczając powietrze przez mięso.

– O Boże. Śpiewające mięso. Tego już za wiele. Więc co radzisz?

– Oficjalnie czy nieoficjalnie?

– I tak, i tak.

– Oficjalnie, wymaga się od nas podjęcia kontaktu z każdą jedną myślącą rasą czy multiistnieniem w tym kwadrancie Wszechświata, powitania jej i zarejestrowania, bez żadnych uprzedzeń, strachu czy uprzejmości. Nieoficjalnie jednak, radziłbym wymazać nagrania i zapomnieć o całej sprawie.

– Miałem nadzieję, że to powiesz.

– Nie wydaje się to łatwe, ale istnieją pewne granice. Naprawdę mielibyśmy chcieć skontaktować się z mięsem?

– Zgadzam się w stu procentach. O czym mielibyśmy rozmawiać? „Cześć mięsko, co słychać?" Zadziałałoby? Z iloma planetami mamy tutaj do czynienia?

– Tylko jedną. Są w stanie podróżować na inne planety w specjalnych pojemnikach na mięso, ale nie mogą w nich żyć. To, że są mięsem ogranicza je również do podróży tylko w przestrzeni C. Oznacza to, że prędkość światła to najwyższa prędkość, jaką są w stanie osiągnąć i tym samym prawdopodobieństwo nawiązania kontaktu jest nikłe. Nieskończenie małe, tak naprawdę.

– Więc po prostu udamy, że nikogo tu nie ma?

– Dokładnie.

– Okrutne, ale jak sam wspomniałeś, kto chce spotkać mięso? A ci, którzy byli poza granicami ich świata? Ci, na których prowadziliśmy testy? Jesteś pewien, że nic nie będą pamiętać?

– Nawet jeśli zapamiętają, wszyscy będą uważać ich za pomyleńców. Dostaliśmy się do ich umysłów i wygładziliśmy ich mięso tak, by myśleli, że to był tylko sen.

– Śniące mięso. Jakie to dziwnie stosowne, że jesteśmy snem mięsa.

– I oznaczyliśmy cały sektor jako niezamieszkany.

– Świetnie. Zgoda. Oficjalnie i nieoficjalnie. Sprawa zamknięta. Coś jeszcze? Ktoś jeszcze ciekawy po tej stronie galaktyki?

– Tak, raczej nieśmiała, ale słodka Inteligencja Klastru Wodorowego na gwieździe klasy 9 w strefie G445. Byliśmy z nimi w kontakcie jakieś dwa obroty galaktyki temu, chcą się znów zaprzyjaźnić.

– Zawsze wracają.

– Ale dlaczego nie? Wyobraź sobie, jaki okropny i nie do wytrzymania byłby Wszechświat, jeżeli bylibyśmy całkiem sami…

Terry Bisson

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Żeby pisać takie rzeczy to trzeba troszkę więcej w temacie biologii wiedzieć ;) Słabe
Odpowiedz
HAA!! FRESH MEAT!! Sorki - nie mogłem się powstrzymać;) ... a teraz pomyślcie, że Wasz schabowy to też mięso...;p
Odpowiedz
O niee onieeeeheeeeheeejehehe jestem mięsem! D:
Odpowiedz
ahahahahahahahaahah niezle....
Odpowiedz
bardzo przyjemnie sie czytalo. ;)
Odpowiedz
Uwaga. Bezprawne kopiowanie i wykorzystywanie cudzych dzieł bez ich zgody jest karalne. Oryginalnie tekst pojawił się na blogu https://swiatopowiadan.wordpress.com/ za zgodą autora. Tłumaczenie jest mojego autorstwa i jest dziełem w świetle prawa.
Odpowiedz
nie obchodzi mię to
Odpowiedz
Masa! XD
Odpowiedz
dobra ok jesteśmy z miesa ...
Odpowiedz
czyli to nie był sen, ja ich znam :)
Odpowiedz
Nie podoba mi się to pod względem naukowym. Prędkość światła jest nie do osiągnięcia przez jakąkolwiek materię. Jakoś nie wyobrażam sobie inteligentnej jednostki niezależnej od swojego podstawowego ekosystemu.
Odpowiedz
Nie po prostu światło nie jest materią a energią i może osiągnąć to swoje "c" w próżni. That has sens I think.
Odpowiedz
Najstraszniejsze jest to, że to ma sens :D
Odpowiedz
Chyba sobie uszkodziłem mięso myślące od czytania tego.
Odpowiedz
Wow..
Odpowiedz
Eee... Dobra... Cholera... Ja jestem cholernym mięsem!!! Z innej strony, dawno nie uśmiałem się tak przy czytaniu "strasznej historii" Chyba że chodzi o historyjki typu "Przyjdę do ciebie w nocy" :D
Odpowiedz
ja już nie zjem mięsa
Odpowiedz
Ooooo jestem mięskiem :D
Odpowiedz
huraaa, jestem śpiewającym mięsem ! ;) .
Odpowiedz
"O mój Boże, śpiewające mięso! D:" Hahahaha :D
Odpowiedz
Genialne
Odpowiedz
Świetna pasta : D
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Czas czytania: ~6 minut Wyświetlenia: 9 893

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje