Historia

Przewodnik po demonach powietrznych : Mitologia Słowiańska

Użytkownik usunięty 1 11 lat temu 6 151 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Przewodnik po demonach powietrznych : Mitologia Słowiańska

Wśród demonów słowiańskich demony powietrzne były obdarzone największą mocą. Władały pogodą. Potrafiły zsyłać burze i uderzać piorunami. Najpotężniejsze potrafiły przeciwstawić się straszliwym demonom śmierci.

Chmurnik, Płanetnik, Obłocznik – demon powietrzny, wcielenie mężczyzny wciągniętego w chmury, tuż przed burzą. Potrafił władać chmurami i gromami.

Południca – żeński demon powietrzny, pochodzący od dusz kobiet zmarłych tuż przed ślubem. Południca pojawiała (jak sama nazwa wskazuje) w południe na polach. Przyjmowała postać upiornej kobiety, unoszącej się w wirze powietrza. Południca była najczęściej spotykanym demonem powietrznym.

Północnica – żeński demon powietrzny, pochodzący jak Południca, od dusz kobiet zmarłych przed ślubem. Północnica pojawiała się o północy na polach, przyjmując postać podobną do południcy.

Adżacha- złowrogi demon powietrzny, wężokształtny, panował nad żywiołem powietrza. Jego pojawienie zwiastowało wielką burzę...

Żmij – przyjazny człowiekowi demon powietrzny. Objawiał się pod postacią gigantycznego, latającego węża, władającego gromami. Walczył razem z Perunem (słowiański bóg piorunów) z siłami śmierci.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać
Dokonaj zmian: Edytuj

Komentarze

Poludnica, achhh aż mam dreszcze, od razu nasuwa mi się Kazik i jego Południca, gorąco polecam.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje