Historia

Przewodnik po demonach śmierci : Mitologia słowiańska

Użytkownik usunięty 5 11 lat temu 10 785 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Przewodnik po demonach śmierci : Mitologia słowiańska

Wśród demonów słowiańskich demony śmierci budziły największe przerażenie. Ich obecność zwiastowała śmierć. Demony te budziły przerażenie nie tylko ludzi, ale też innych demonów.

Latawiec – demon śmierci, powstał z dusz tragicznie zmarłych dzieci. Przybierał postać upiornego dziecka, obdarzonego skrzydłami nietoperza. Jego pojawienie się zapowiadało rychłą śmierć tego, kto go ujrzy.

Nawka, Majka – demon śmierci, powstał z dusz dzieci zmarłych śmiercią gwałtowną, cechowała je szczególna napastliwość za przerwane życie. Niekiedy występowały w postaci ptaków, zwiastując swoją obecność przenikliwym piszczeniem. Ich obecność zapowiadała czyjąś śmierć.

Upiór, Upir – demon śmierci, powstały z dusz wisielców i samobójców. Przybierał postać żywego trupa, żywił się ciałem i krwią. Upiory były szczególnie napastliwe w stosunku do swojej rodziny, ale potrafiły atakować też losowe osoby.

Zmora, Mara, Mora – demon śmierci, powstały z dusz osób zamordowanych. Objawiał się w postaci ”ducha”, przemierzał świat w poszukiwaniu swych zabójców.

Strzyga – demon śmierci, objawiający się pod postacią sowy. Strzyga wysysała krew swoim ofiarą.

Wampir, Wąpir, Wąpierz, Ząpir – demon śmierci, powstały (tak jak w przypadku upiora) z dusz wisielców i samobójców. Objawiał się w postaci człowieka, całkowicie pozbawionego krwi. Cechowała go szczególna okrutność. Żywił się krwią swoich ofiar. Pastwił się nad ofiarą, aż do chwili jej śmierci.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać
Dokonaj zmian: Edytuj

Komentarze

fajnie się czytało
Odpowiedz
a o z rusałka ? jest to postac z mitologii slowianskiej cos wstylu syreny wiagala pod wode ludzi
Odpowiedz
Ciekawostki fajne, wszystko ładnie opisane, tylko popraw błędy ortograficzne, bo mnie krew zalewa, jak widzę, że w liczbie mnogiej np.: zamiast 'ofiarom' jest napisane 'ofiarą'.
Odpowiedz
szukam dobrych stron z demonami prosze o pomoc ja to bardzo lubie a ciąle mam mało
Odpowiedz
Ciekawe, powinno być więcej takich artykułow. O strzygach słyszałam dość często ale nie miałam pojęcia, że miały postać sowy.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje