Historia

Nowa rodzina

lena060 8 10 lat temu 6 913 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Głucha cisza zdaje się zalewać swoją nicością całe miasto. Uliczne latarnie świecą przerywanym, pomarańczowym blaskiem, budząc grozę wszystkich bezdomnych piesków. Pośród szkieletów drzew siedzą czarne liście - kruki. Nie śpią. Martwymi oczami śledzą jakieś zamieszanie w mroku uliczki.

Ty też nie śpisz. Obserwujesz. Widać cię zza firanki. Idź spać. To nic ciekawego.

Zgaduję, że nie masz zamiaru wracać do łóżka. Trudno, teraz z pewnością nie pozwolę ci zasnąć. Widzisz tego człowieka? Nie możesz spostrzec twarzy zza kaptura. Zresztą, cała postać zasnuta jest czarną peleryną. To kobieta. Słyszysz jej głos. Kogoś woła, twoim imieniem.

Z mroku wybiegł mały chłopczyk, wprost w objęcia tajemniczej pani. Światło latarni znów przerywa. Ciemno, jasno, ciemno, jasno. Kobieta z synkiem i nagle mrok, znów kobieta z dzieckiem, ciemność. Przy następnym przebłysku zamierasz. Ze strachu, z zaskoczenia. Widok ich twarzy kilka centymetrów od twojej, które dzieli tylko cienkie szkło, z pewnością nie opuści cię przez bardzo długi czas. Odskakujesz od okna z tym śmiesznym wyrazem twarzy. Oczy wydają się zaraz wyskoczyć z orbit. Uwierz, łóżko na prawdę nie jest już tak bezpieczne jak kiedyś. Gdy chroniło cię przed potworami, duchami, strachem we własnej osobie.

Już się uspokoiłeś? Wystarczająco, by opuścić na chwilę swój azyl. Na momencik, przecież tylko popatrzysz. Podejdź do okna. Odsłoń firankę. Spójrz na nas. Setki twarzy zwrócone są teraz w twoją stronę. Stanowisz punkt kulminacyjny naszego planu. Mądry chłopczyk. Okno zdecydowanie jest najkrótszą drogą do twojej nowej rodziny. Nawet na czwartym piętrze.

Czekamy.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ej jestem dziewczyną i to na 2 piętrze ... moja "nowa rodzinka" nie zna matmy.... czyli coś nas łączy :D
Odpowiedz
Jezus Maria.. Mieszkam na czwartym piętrze. ;___;
Odpowiedz
Niczego nie rozumiem.
Odpowiedz
Nawet fajne, tylko nie do końca wiem, czemu nazwali mnie ,,mądrym chłopczykiem''
Odpowiedz
Nie jest to do końca w moim guście ale może być.
Odpowiedz
skacz skacz !
Odpowiedz
Ciekawe opowiadanie, że tak się młodzieżowo wyrażę: klawe i morowe
Odpowiedz
NOT BAD, niezłe niezłe, ale możnaby troche przedłużyć, poza tym ok
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Archiwum

Czas czytania: ~1 minuta Wyświetlenia: 8 310

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje