Historia

Król Serce (Sucide King)

kwesiunia 10 11 lat temu 8 956 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Dzisiejsze karty do gry wypełnione są warstwami znaczeń i symboli które sięgają wieki wstecz. Czterej królowie na ten przykład, są wzorowani na postaciach prawdziwych władców: Król Karo (ang. Diamonds- diamenty) reprezentuje bogatego Juliusza Cezara, Król Trefl (ang. Clubs- pałki, maczugi) to brutalny Aleksander Wielki, Król Pik (ang. Spades- szpady) reprezentuje silnego ale wyrozumiałego Davida z Izraela, Serce reprezentuje ... emocjonalnie zaburzonego, jeśli można tak powiedzieć Karola VII, króla Francji. To właśnie z nim będziemy mieli dzisiaj do czynienia. Powinienem wspomnieć że Karol VII był jedynym z wszystkich czterech króli który doczekał dnia w którym zobaczył swoją własna twarz wydrukowaną na karcie, co może tłumaczyć jego czyny i zachowanie.

Oblicze Karola VII zostało użyte na karcie Króla Serce na samym początku jego rządów, ale tak naprawdę nigdy nie miał on jakiegokolwiek kontaktu z kartami do gry do dnia wiele lat później, gdy zachorował z wielką gorączką i został poinformowany że będzie przykuty do łóżka do końca swoich dni. To właśnie w tym czasie Karol rozpoczął naukę gry w karty dla zabicia czasu, miedzy innymi w wczesną wersje black jacka " Vingt-et-un" (dwadzieścia jeden).

Karol VII leżał w łóżku przez dwa lata, nieustannie bawiąc się kartami słabnąc każdego dnia. W miarę upływu czasu, pojawiły się doniesienia, że król dostał obsesji na punkcie trzynastego króla w kolorze, twierdząc że przynosi mu on nieszczęście. Mówił o tym jak zaczynał widzieć numery pojawiające się wszędzie i że był blisko poznania ich sekretu. Oczywiście jego teorie były obwiniane postępującą gorączką. Pod koniec drugiego roku król został uznany za obłąkanego, i jego syn Ludwik XII przejął tron.

Pewnego dnia, kilka miesięcy po zakończeniu panowania Karola, jeden z lekarzy ex-króla udał się do jego izby, by zastać go słabego, starego, stającego pośrodku jego komnaty dzierżąc wielki miecz. Zanim lekarz zdążył zareagować, Karol VII wypowiedział słowa “Ils m’ont montré la vérité de treize, et il n’est pas signifié pour les yeux mortels!” które można z grubsza przetłumaczyć jako "Oni pokazali mi prawdę trzynastu, i nie jest ona przeznaczona dla oczu śmiertelnych". Bez wahania król zaczął wrzynać ostrze miecza w lewą część jego czaszki (pomiędzy uchem a skronią) dopóki ten nie wyszedł drugą stroną głowy. Zakołysał się przez moment, po czym upadł martwy na podłogę.

Po tym incydencie ogłoszone publicznie że król oszalał, oblicze Karola jako króla Serce zostało zmienione by pokazać go popełniającego samobójstwo. Mimo że obrazy na kartach teraz są mniej szczegółowe, oblicze króla wrzynającego sobie miecz w czaszką nadal jest spotykany na dzisiejszych kartach. Być może najdziwniejszą częścią historii jest to że Karol wybrał 7/6/1462 jako dzień swojego końca. Czy było to zamierzone czy nie, lecz 6+7=13 i 1+4+6+2=13 można określić jako zbieg okoliczności..

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ciekawe...
Odpowiedz
Uwielbiam karty, a teraz wiem o nich coraz ciekawsze rzeczy :3
Odpowiedz
takie troszkę nie za bardzo
Odpowiedz
To francuskie zdanie chyba google translator tłumaczył, bo nie klei się zupełnie. Pomijając oczywiście fakt, że język starofrancuski wyglądał inaczej niż współczesny.
Odpowiedz
Słabe...
Odpowiedz
Ciekawa pasta.
Odpowiedz
Ciekawe, ale Karol VII umarł z głodu; prawdopodobnie nie mógł jeść z powodu nowotworu lub ropnia w przełyku. A data jego śmierci to 22 lipca 1461... Niemniej pomysł na pastę dobry ;)
Odpowiedz
Tak mozna to okreslic jako zbieg okolicznosci...
Odpowiedz
Heh xd
Odpowiedz
Mocne!
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje