Zdjęcie

Oczy Chrystusa

kayah1000 28 10 lat temu 19 551 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Oczy Chrystusa

Tajemniczy obraz przedstawiający Jezusa Chrystusa przyciąga ludzi z całych Czech. Obraz pokazuje twarz Syna Bożego z zamykającymi się i otwierającymi oczami. Wielu gości prowadzonej przez Oldricha Klimę "Galerii Handricat" w Pilsen pyta, czy jest to tylko świetlna sztuczka, czy może coś bardziej duchowego.

Jezus z zamkniętymi oczami - taką postać prezentuje ów stupięćdziesięcioletni olejny obraz... ale czy na pewno?

Wystarczy, że zrobisz krok do tyłu, a Syn Boży będzie spoglądał na ciebie otwartymi oczyma.

"To jest naprawdę rzecz tajemnicza. Każdy, kto spojrzy na obraz, jest zgodny co do tego, że wewnątrz tego obrazu jest coś głębokiego. Niektórzy wracają raz po raz, by po raz kolejny go zobaczyć", mówi antykwariusz Oldrich Klima. Obraz namalowany przez nieznanego artystę kupił niegdyś właśnhie Klim. Od kiedy wystawił go w swoim sklepie w Pilsen, przyjeżdża do niego bardzo wielu gości.

"Ludzie reagują na obraz różnie, jedni pozytywnie, inni negatywnie. Gdy zobaczyłem go po raz pierwszy, byłem przerażony. Teraz jestem do niego nastawiony przyjaźnie. On posiada dobre cechy i nie widzę w nim żadnego zła", mówi Klima.

Jeden z oglądających obraz twierdził, że przedstawia on zarówno anioła, jak i diabła. Nikt jednak nie wie, czy taki akurat był zamysł artysty.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

On ma oczy zamkniętę cały czas tylko są tak jakby ciemniejsze kropki na górze,co powoduje jakby miał otwarte
Odpowiedz
Z bliska widzę raz zamknięta, raz otwarte...wgl musiałam się wysilić, żeby zobaczyć zamknięte...cały czas widziałam na początku otwarte
Odpowiedz
Gospodi... wow *_*
Odpowiedz
Em.. Jak spojrzałam z bliska na ten obraz to miał zamknięte oczy. Ale jak oddaliła, tablet trochę to wtedy oczy otwarte były.. i jeszcze przez chwilę widziałam jakby jego usta drgnęły w uśmiechu.. :o
Odpowiedz
łał cos jest w tym obrazie i to faktycznie działa z tym oddalaniem łał niewiem co powiedzieć a więc poprostu łał
Odpowiedz
Tu chodzi o jasność powiek. On ma zamknięte oczy, ale u góry powieki są ciemniejsze, i wydaje nam się, że oczy są otwarte, bo normalnie źrenice są ciemniejsze od gałki ocznej.
Odpowiedz
Ale to faktycznie ten co namalował ten obraz miał świetny pomysł z tymi oczami On to tak namalował żeby się wydawało, że raz ma otwarte a raz zamknięte fajnie to zrobione
Odpowiedz
O Boże faktycznie! Jak spojrzałam przez chwile z daleka miał cały czas otwarte a gdy się zbliżyłam i odpaliłem zobaczyłam zamknięte oczy jak by spał! Nie wiem co o tym myśleć. Ten obraz jest przerażający a zarazem miły ale tylko wtedy jak ma zamknięte oczy... Nie wiem!
Odpowiedz
Odpaliłem-Zobaczyłam
Odpowiedz
Ćpajcie wiecej - ja tam nic nie widze .
Odpowiedz
Myślę, że jest to zwykła iluzja. Kiedy patrzy się na namalowane na czerwono gałki oczne cały czas, to widzimy, że Jezus na oczy otwarte. Kiedy jednak spojrzymy na dolną krawędź jego oka, widzimy, że ma zamknięte. Jest to specjalnie tak namalowane. Gdyby krawędź oka była równa, oczy byłyby cały czas otwarte.
Odpowiedz
a do mnie mrugnął
Odpowiedz
Iluzja???
Odpowiedz
Nie rozumiem. Większość ludzi patrząc na ten obraz z bliska, widzą otwarte oczy. Ja natomiast patrząc z bliska widzę je zamknięte. wtf?
Odpowiedz
To działa jak się przybliżam ma zamknięte jak się oddalam ma otwarte, obraz jest po prostu piękny, nie boje się go :) ;)
Odpowiedz
Ja tu nie widzę żadnej zmiany. Ciągle otwarte.
Odpowiedz
łaaa jaki demoniczny fejs xdddd
Odpowiedz
Kurde moj brat nie wie o co chodzi ale on faktycznie zamyka i otwiera te gały
Odpowiedz
Ja nic nie widze :/ Cały czas ma otwarte.
Odpowiedz
Ciekawe.
Odpowiedz
dzięki cieniowaniu oraz grze światła i kolorów na obrazie, rzeczywiście jest takie wrażenie, ale nie ma w tym nic magicznego. Co nie zmienia faktu, że artysta miał świetny pomysł i talent. Obraz zajebiaszczy
Odpowiedz
zgadzam się to samo chciałam napisać
Odpowiedz
To się nazywa sztuka...
Odpowiedz
ja z bliska nie widze aby miał oczy zamknięte :(
Odpowiedz
mam mieszane uczucia... z jednej strony boję się a z drugiej czuję się bezpiecznie patrzac na ten obraz...
Odpowiedz
Mam tak samo! ;_;
Odpowiedz
Przybliżam się, Jezus ma zamknięte oczy.. Oddalam się - patrzy na mnie 0-0 Faktycznie to prawda. W każdym bądźrazie to bardzo ładny obraz. Ten, kto go namalował był bardzo pomysłowy :))
Odpowiedz
Artykuł ciekawy, a na podanycm linku, nie ma napisanego nic więcej o tym obrazie.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje