Historia

5 najbardziej zagadkowych, nawiedzonych miejsc w Londynie.

poltergeist 4 10 lat temu 8 818 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

1.The Tower of London, Tower Hill, EC3N 4AB

Londyńska twierdza Tower of London często plasuje się na liście najbardziej nawiedzonych na świecie. Jaki jest tego powód?

Her Majesty's Royal Palace and Fortress (Pałac i Twierdza Jej Królewskiej Mości) przez wieki była miejscem tortur i przelicznych egzekucji. Chyba najbardziej znaną postacią, oprócz samego Henryka VIII, jest Anna Boyle, druga żona króla. Mówi się, że widmo kobiety nawiedza sąsiadujące budynki atakując niewinnych mieszkańców.

2.Ten Bells, Shoreditch, E1 6LY

Na rogu Commercial i Fournier Street w Londynie mieści się pub. Wyglądem nie wyróżnia się na tle innych lokali. Jest jednak jedna rzecz, która sprawia, że jest on inny niż wszystkie. Ponad sto lat temu, seryjny morderca Kuba Rozpruwacz przychodził tu wypatrywać swoich przyszłych ofiar.

Pracownicy pubu, mieszkający w budynku, wielokrotnie zgłaszali niewyjaśnione zjawiska: odgłosy tupania, przeraźliwe piski i płacz.

Miejsce odwiedzane było przez najlepszych "duchologów i demonologów" z całej Europy. Wszyscy jednak odmówili wejścia do jednego z pokoi, wyjaśniając, że miało tam miejsce morderstwo ze szczególnym okrucieństwem. Lindsay Siviter, ekspert od zbrodni Kuby Rozpruwacza, jako pierwsza odważyła się przeszukać strych. Za ogromnym zbiornikiem wody znalazła worek, a w nim pocięte ubranka dziecięce z epoki wiktoriańskiej. Kobieta odmówiła dalszych dochodzeń w tej sprawie.

3.Bezgłowe widmo kobiety w czerwieni, St. James Park, SW1

Od wielu już lat,St. James Park w południowym Londynie, jest miejscem nawiedzanym przez dziwną postać. Teoria głosi, że kobieta w czerwonej sukni ukazująca się przechodniom, była niegdyś żoną oficera, który z niewiadomych bliżej przyczyn zamordował ją, odrąbaną głowę zakopał w parku, a ciało wrzucił do pobliskiego jeziora. Stało się to w roku 1802. Mężczyzna został przyłapany na gorącym uczynku przez dwóch żołnierzy, którzy po zdarzeniu, nie wrócili już na służbę.

W 1972 roku motorzysta spowodował wypadek w okolicach parku, chcąc uniknąć przemykającego przez jezdnię widma. Mężczyzna oskarżony o nieostrożną jazdę, został oczyszczony z zarzutów, co wyraźnie wskazuje na prawdziwość historii o duchu zamordowanej kobiety.

4.Tajemniczy dom na 50 Berkeley Square, W1J 5BA

Londyński Time Out, w sporządzonym rankingu na najbardziej nawiedzony dom w Londynie, wskazał byłą rezydencję Georga Canninga. Obecnie znajdujący się tu antykwariat Maggs Bros Ltd jest odwiedzany głównie przez ciekawskich, którzy na własne oczy chcą zobaczyć przerażające miejsce.

Wielu niedowiarków zdecydowało się spędzić noc w nawiedzonym mieszkaniu, co przypłacili życiem bądź wariactwem. Kilka lat temu tajemniczy pokój w domu na Berkeley Square został zamurowany. Sąsiedzi jednak nadal narzekają na przerażające dźwięki.

5.Red Lion Square, WC1

Miejsce to już od wielu lat jest nawiedzane przez trzech królobójców - Olivera Cromwella, Johna Bradshawa i Henry’ego Iretona. Król Karol II, aby pomścić śmierć ojca, kazał publicznie ściąć nieżyjących już wówczas mężczyzn. Egzekucja miała miejsce 26 stycznia 1661 roku i symbolicznie nawiązywała do daty śmierci Karola I. Świadkowie twierdzą, iż wielokrotnie zaobserwowali niewyraźne sylwetki trzech mężczyzn, przechadzających się wzdłuż placu.

Sami chyba stwierdzicie, że warto wybrać się w wycieczkę paranormalnoznawczą w świat;)

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ciekawe.
Odpowiedz
Juz wiem co będę robic w week heh ;)
Odpowiedz
wała, nigdy nie wlazłbym do nawiedzonego domu, gdyby słyszał chociaż pogłoskę, że drzwi się tam same zatrzasnęły;D
Odpowiedz
Całkiem, niezłe, szkoda, że to nie pasty.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje