Historia

Kto wezwał lekarza?

xxxx_reckless 3 10 lat temu 7 333 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Doktor S. Weir Mitchell, wybitny dziewiętnastowieczny neurolog z Filadelfii, zasnął w fotelu pewnego zimowego wieczoru po wyczerpującym dniu spędzonym na sali operacyjnej. Obudził go dzwonek do drzwi. Wstał i ujrzał na schodach swego domu drobną drżącą z zimna postać dziewczyny, która otulała ramiona zniszczonym szalem. Na widok lekarza zaczęła go błagać, aby zechciał pójść do je matki, która jest ciężko chora.

Doktor Mitchell nie mógł odmówić jej prośbom.

Dziewczyna zaprowadziła go zaśnieżonymi ulicami w starym czynszowym domu.

W pokoju leżała stara kobieta, która, jak się okazało była kiedyś służącą w domu lekarza. Doktor stwierdził u chorej zapalenie płuc i posłał po lekarstwa. Starał się dodać kobiecie otuchy i z uznaniem wyraził się o córce, która wykazała tyle troski i dbałości o matkę.

Na te słowa chora spojrzała na doktora zdumiona i rzekła: - Moja córka umarła miesiąc temu. Jej szal i buty trzymam nadal w szafce.

Lekarz otworzył wskazaną szafkę i znalazł w niej ten sam szal, którym okrywała się dziewczyna dzwoniąca tego wieczoru do jego drzwi. Był starannie złożony i całkowicie suchy, nikt nie mógł go używać tej śnieżnej nocy.

Nigdzie nie można było odnaleźć dziewczyny, która wskazała lekarzowi drogę do domu chorej.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

trochę oklepany temat ktoś coś zrobił a tu się okazuje że tamten ktoś był martwy ale i tak fajne
Odpowiedz
fajne :d.
Odpowiedz
Trochę przewidywalne, ale nie czyni to historii słabą :-)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje