Historia

Życie jest jak...

aonee 10 10 lat temu 9 834 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Mała Zuzia stanęła nagle przy drzwiach pokoju rodziców. Mama, jak zwykle o tej porze obudziła się i kochającym wzrokiem spojrzała na swoją córeczkę.

- Znowu te koszmary? - zapytała

- Tak... - odparła ze wstydem dziewczynka - ale tym razem Beatka płakała głośniej i więcej... - i tu chwilę się zamyśliła - Czemu ona jest taka smutna?

Pojedyncza łza spłynęła po policzku dziecka.

- Ależ kochanie, ona tęskni za nami. Czy ty, jak idziesz do przedszkola, nie smucisz się, gdy z tatusiem wychodzimy? Tak samo jest z twoją siostrzyczką.

- To dlaczego po nią nie przyjdziemy? Dlaczego po mnie przychodzicie a po nią nie? - Zuzi głos znowu zaczął się załamywać.

- Nie możemy... Jak ci to skarbie wytłumaczyć. Nasze życia są jak zamki z piasku w ogromnej piaskownicy. Są dzieci, które budują, i są takie, które niszczą. Beatki zamek niestety został zniszczony i nic nie możemy na to poradzić.

- A to dlaczego pozwalacie im, aby niszczyli? Przecież...

- Wobec świata jesteśmy tylko dziećmi, więc sami też się boimy, kruszynko. Jednych zamek stoi, stare upadają, aby nowe mogły zostać wybudowane. Niektóre z nich szybko tracą swoje fundamenty, aby po jakimś czasie upaść.

- A co to są te fundacoś?

- Hmm... - zamyśliła się - Jak budujesz domki z plasteliny, często bardzo dużo dajesz jej na dole, prawda? To po to, aby się budynek nie zawalił.

Dziewczynka podeszła do matki i usiadła na łóżku.

- A gdzie ona teraz jest? - zapytała z zaciekawieniem.

- W krainie magii, przecudnym świecie beztroski, gdzie żadne dziecko nie jest głodne, ani samotne.

Gdy skończyła mówić uśmiechnęła się czule do córki.

Zuzia zamierzała już wdrapać się na łóżko i położyć się obok mamy, gdy przyszło jej na myśl jeszcze jedno pytanie.

- Mamusiu, ale jak wygląda ta kraina?

Nastała chwila ciszy, po czym usta rodzicielki ułożyły się w nieco upiorny uśmiech.

- Skarbie, niedługo sama się dowiesz.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

oooo... Madzia...?
Odpowiedz
byłoby leprze gdyby nzaostała smutną hista :)
Odpowiedz
Trochę nie czaję -_-
Odpowiedz
Oo jeeny, koniec najlepszy :D
Odpowiedz
Czy ta matka ją zabije ? Tak myślę. :p
Odpowiedz
Czytałem lepsze, ale to w zasadzie nie było aż takie złe
Odpowiedz
myslalem ze jej corka cpa...
Odpowiedz
Przyjemnie się czyta :)
Odpowiedz
Madzia z Sosnowca?
Odpowiedz
Dobre :D
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Czas czytania: ~poniżej minuty Wyświetlenia: 1 363

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje