Historia

Arachnofobia

venomous 2 10 lat temu 6 550 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Stare legendy podają o stworzeniu, wielkim pajęczaku zwanym Ragnarok. Żyje on w którymś z lasów świata. Prawdopodobnie pod postacią człowieka zwabia on swe ofiary do leśnej doliny, gdzie znajduje się jego starannie utkana pajęcza sieć. Pełna jest ona ludzkich ciał owiniętych pajęczyną. Ze zwłok raz po raz wypełzają młode Ragnaroka. Istnieje również wersja tej legendy, w której wielki pająk po prostu wyczuwa obecność człowieka w pobliżu, kontroluje jego myśli i "telepatycznie" sprowadza go w niebezpieczne miejsce i porywa nieświadomą istotę ludzką. Ta, przyklejając się nie może już zaradzić niczemu i ginie w męczarniach.

Stworzenie to na jego sposób szybko i łatwo rozprawia się ze swoją ofiarą, unieruchamiając ją lepkimi splotami pajęczyny. Zmienia człowieka w kokon, spożywa jego wnętrzności, pozostawiając go jako pustą skorupę, która gnijąc staje się dobrą kryjówką i domem dla małych pajączków i jego jaj. Ponad to pajęczak wprowadza jad do ciała swej ofiary za pomocą swoich zatrutych szczęk. Trucizna wprowadzała w stan agonii, jednakże nie pozwalała zemdleć lub w najgorszym wypadku od razu umrzeć. Dlatego też złapany przez Ragnaroka musi znosić okropne widoki i swe tortury przez długie godziny, które ciągnęły się niczym wieczność. Jad ma również to do siebie, że dzięki dodatkowi z gruczołów wątrobowych rozpuszcza wszystkie organy ofiary, zmieniając je powoli w gęstą, strawioną papkę. Gdy proces ten zakończy się powodzeniem, pająk swym otworem gębowym przebija się przez miękkie podbrzusze i wysysa całą zawartość upolowanej zdobyczy. Jego cztery pary oczu oglądają całe przedstawienie z ciekawością, pomimo tego że robił to już naprawdę wiele razy.

Ragnarok żyje wiecznie, dopóki któryś ze śmiałków nie zgładzi go ciosem w trudno dostępny odwłok, dlatego więc od początku istnienia ludzkiego dowiadywaliśmy się o tajemniczych porwaniach lub zaginięciach ludzi. Dotąd nikomu nie udało się wygrać walki z potworem, ale będzie to naszą jedyną nadzieją, gdy zacznie się prawdziwe niebezpieczeństwo. Bezlitosny pająk żywił się pasterzami, wędrowcami, wojami czy nawet najnormalniejszymi ludźmi w każdych czasach. Nie pogardzi on również zdobyczami takimi jak owce, psy czy różne leśne zwierzęta, jednakże do takich polowań skłaniał się jedynie, gdy przez dłuższy czas nie mógł zdobyć najbardziej pożywnego dla niego człowieka. Temu mrocznemu stworowi nadano już wiele przydomków, czy to Ragnarok, czy nawet Pan Lasu. Przerażającym faktem jest to, że wszystkie mniejsze i większe pająki z całego świata są potomkami tego jednego - Ragnaroka.

Jego zadaniem - jak wskazuje jego imię, jest zagłada ludzkiego bytu i koniec świata. Gdy Ragnarok posiądzie wystarczającą ilość dusz ludzkich, które ciągle zbiera, nie będzie on już nawet w najmniejszym sensie śmiertelny. Będzie mógł wtedy przejąć kontrolę nad całą obumierającą powoli ziemią, zamieniając ją w istną gehennę. Są to jedynie domysły, ale gdy będzie za późno, nikt nie będzie potrafił już zaradzić nadchodzącej zagładzie. Koniec naszej cywilizacji jest jedną z możliwości właśnie tego końca świata, którego się spodziewamy. Możemy snuć naprawdę wiele teorii, ale nigdy nie będziemy wiedzieli, czy będzie to katastrofa naturalna, czy wyginięcie rasy ludzkiej...

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Żenująco słabe...
Odpowiedz
Ragnarok...czy tylko mi się to kojarzy z Aragogiem, pająkiem z HP? No na serio, pomysł chyba inspirowany właśnie Aragogiem. Cóż, niezbyt straszne.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje