Historia

Zagadkowe historie III

zbig 29 10 lat temu 36 963 odsłon Czas czytania: ~3 minuty
Ta historia posiada kilka części:
Część 1 Część 2 Część 3 Część 4 Część 5

Kilka krótkich opowiadanek, każde z nich skrywa jakąś zagadkę, zgadniesz jaką? Odpowiedzi na końcu, dajcie znać w komentarzach jak Wam poszło :P

Poprzednie części:

1. http://straszne-historie.pl/story/5555

2. http://straszne-historie.pl/story/5886

1. Lubię przeglądać zdjęcia duchów z moimi przyjaciółmi. Pewnego wieczoru postanowiliśmy sami przejść się do nawiedzonego miejsca i porobić trochę zdjęć.

Było nas czworo. Zapadał zmierzch, kiedy dotarliśmy do starego domu. Każdy z nas miał aparat cyfrowy, sfotografowaliśmy chyba wszystkie możliwe zakamarki.

Zebrałem wszystkie aparaty i zająłem się zgraniem zdjęć na laptopa zaraz po powrocie do domu. Po kolei przejrzałem każde z nich. Wyobraźcie sobie moje rozczarowanie, gdy nie znalazłem tam nic niezwykłego. Czterysta zdjęć i ani jednego ducha.

Wymyśliłem, że zrobię dowcip kolegom. Znalazłem zdjęcie, na którym jesteśmy wszyscy razem i z pomocą Photoshopa wstawiłem w tle straszną twarz. Byłem z tym ostrożny, trzeba się mocno przyjrzeć, żeby ją zauważyć.

Następnego dnia wydrukowałem zdjęcie i pokazałem jednemu z kolegów. Spojrzał na nie i bardzo zbladł.

- T-t-to jest na serio? - wydukał. Ręce mu się trzęsły.

- Jasne! - odpowiedziałem. - Całkiem serio.

Heh, co za tępak.

2. Gadałem z przyjacielem, zastanawialiśmy się, co by zrobić, byliśmy dość znudzeni. Zasugerował fotografowanie duchów. Brzmiało obiecująco, więc wybraliśmy się w miejsce, które mogło być nawiedzone. Był to dom w okolicy, w którym doszło do masowego morderstwa. Stoi na końcu górskiej drogi i wciąż nie został zburzony.

Poszliśmy tam późno w nocy, biorąc ze sobą aparaty. Weszliśmy frontowymi drzwiami i skierowaliśmy się w głąb korytarza, robiąc zdjęcia salonu, łazienki i kuchni. Potem znaleźliśmy się na piętrze i cyknęliśmy kilka fotek w sypialniach dzieci i dorosłych. Następnie zeszliśmy z powrotem schodami, dalej na zewnątrz. Zrobiliśmy sobie jeszcze nawzajem zdjęcie z domem w tle.

Następnego dnia kiedy oglądaliśmy zdjęcia, byliśmy zaskoczeni. Nic tam nie było. Poza nami oczywiście. Chodzi mi o to, że nie było tam żadnych duchów.

- Nie wydaję ci się to dziwne? - zapytałem.

- Może poszli w końcu do nieba albo coś w tym stylu - odpowiedział mój kolega.

- Ta, może - westchnąłem. - To znaczy, że nie zrobimy zdjęć żadnym duchom. Co za strata czasu.

- Nie do końca - zaprzeczył. - Widziałem taki dom na odludziu. Może pójść tam następnym razem.

- Serio? Jest opuszczony?

- Nie, jasne, że nie. Mieszkają tam jacyś ludzie. Pójdziemy dziś w nocy.

- Dobra, przygotuję się.

Czekam z niecierpliwością, nie robiliśmy nic ekscytującego od dłuższego czasu.

3. Którejś nocy dwóch moich przyjaciół i ja postanowiliśmy zapolować na duchy w starym domu, w którym kiedyś popełniono morderstwo.

- Słyszałem, że morderca dosłownie zarżnął tych ludzi - powiedział mój kolega. - Pewnie ich duchy są nadal wściekłe.

- Tak, podobno urządził tu kompletną masakrę - dodał drugi. - Mówią, że zabójca wydłubał oczy męża, a żonę zadźgał na śmierć wielkim nożem. A potem udusił dwoje dzieci.

- Wy tak na serio? - zapytałem. - Czy próbujecie mnie tylko przestraszyć? Wiecie, że boję się duchów!

Trzęsłem się jak osika, kiedy wędrowaliśmy po domu. Przemierzyliśmy salon i kuchnię, potem zeszliśmy do piwnicy, gdzie popełniono morderstwa. Mogłem przysiąc, że wciąż widać było plamy krwi na ścianach.

- Hej, nie widzę nic strasznego, a wy?

- Ja nie.

- Ja też nie.

- Nic a nic.

Więc nie ma tam żadnych duchów. Trochę to rozczarowujące, ale część mnie czuje ulgę.

4. Myślałem, że ciekawie będzie zrobić zdjęcia duchów w opuszczonym budynku niedaleko. Jest tam pokój na ostatnim piętrze, o którym mówi się, że jest nawiedzony. Spędziłem trochę czasu na ustawianiu statywu i kamery w taki sposób, żeby cały budynek zmieścił się w kadrze. Żadnych duchów wtedy nie zauważyłem. Potem opuściłem to miejsce i poszedłem do domu.

Kiedy tej nocy przeglądałem zdjęcia, dreszcz przebiegł mi po plecach. Dwie pierwsze fotografie nie miały w sobie nic niezwykłego, ale trzecia, w oknie po lewej, na ostanim piętrze, widniała straszna twarz. Byłem pewien, że nic takiego nie zobaczyłem tam, kiedy robiłem zdjęcie.

Możecie sobie wyobrazić, jak bardzo się przeraziłem. Następnego dnia, gdy było już jasno, zadzwoniłem do przyjaciół i zapytałem, czy pójdą ze mną do tego opuszczonego budynku. Zgodzili się. Przybyliśmy do tamtego domu i powoli weszliśmy schodami na ostatnie piętro. Byłem gotów uciekać, gdybym tylko coś zobaczył. Po tym, jak jeden z moich przyjaciół otworzył drzwi do pokoju, pozostali wybuchnęli śmiechem. Okazało się, że żadnego ducha nie było. Tylko lalka, którą ktoś posadził na parapecie.

Odetchnąłem z ulgą. Jak mogłem pomyśleć, że zrobiłem prawdziwe zdjęcie ducha.

---

-

-

-

-

-

-

-

Odpowiedzi:

1. Czwórka kolegów wybrała się do nawiedzonego domu, kto zrobił im zdjęcie grupowe? (Hmm, jest jeszcze taka opcja jak samowyzwalacz, ale przyjmijmy, że nigdzie nie było miejsca, żeby położyć aparat.)

2. Planują morderstwo ludzi w tym domu, aby mieć "świeże" duchy.

3. Na końcu odpowiadają mu trzy osoby, a powinny tylko dwie.

4. Zrobił trzy zdjęcia ze statywu, skąd nagle wzięła się w oknie lalka?

Więcej zagadek: http://straszne-historie.pl/story/6215-zagadkowe_historie_iv

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

mogli sobie zrobić selfie!
Odpowiedz
Zgadłam wszystkie.
Odpowiedz
W 2 pomyślałam że Ci chłopcy to duchy...z tego wynikałoby że duchy nie mogą mieć zdjęcia z duchami ale zdjęcie z ludźmi to coś niesamowitego...
Odpowiedz
zgadłem wszystkie pozatym było bardzo łatwe
Odpowiedz
nie odgadłam tylko 2 :D
Odpowiedz
Pierwszy raz nic nie zgadłem (patrzyłem od końca)
Odpowiedz
Myślałam, że ten przerażony w 3 historii to morderca xd
Odpowiedz
nic nie odgadlem :/
Odpowiedz
tez, ale te sa juz jakies slabsze serio
Odpowiedz
Wszystko odgadnięte :P
Odpowiedz
Ja tylko ostatnie odgadłam xde
Odpowiedz
odgadłam pierwsze 3 ;D
Odpowiedz
Ale w 2 mogłoby też być, że tego kolegę tam zabili, bo "nie robiliśmy nic ekscytującego od dłuższego czasu" a przecież niedawno tam byli :D
Odpowiedz
Odpowiedziałam dobrze na wszystko oprócz pierwszego bo myślałam, że oni sobie zrobili taką "słit focie z rąsi" XDDDD
Odpowiedz
Troszkę nie ogarnełam 4 mógłby ktoś mi to wytłumaczyć? Zgadłam 1 i 3
Odpowiedz
Kurcze, nie zgadłam ani jednej xd ale historie super :)
Odpowiedz
Ja zgadłam wszystkie oprócz 3 :D
Odpowiedz
Może jestem idiotką, ale nie ogarnęłam 4, mimo iż przeczytałam zagadkę i odpowiedź kilka razy... ''Zrobił trzy zdjęcia ze statywu, skąd nagle wzięła się w oknie lalka'' Co ma statyw do tej lalki? Może ktoś wytłumaczyć tak w formie dla debili? ;=;
Odpowiedz
Zrobił 3 zdjęcia ale tylko w jednym była lalka
Odpowiedz
Czekam na kolejną część. Tym razem nic nie zgadłem, pierwsza część najlepsza, a ta najgorsza w 1 nie było sensu, reszta całkiem spoko.
Odpowiedz
kurde, tym razem zrozumiałem tylko 4
Odpowiedz
Drugie i trzecie mi się udało. Czwarte naprawdę dobre. Nie mogłam dojść o co chodzi. A pierwsze bez sensu. I faktycznie historie mogłyby być trochę bardziej różnorodne ale jest ok ;)
Odpowiedz
1.Łatwe. 2.Nie ogarnąłem, nie zgadłem.(Nadal nie wiem o co w tym chodzi) 3.Musiałem przeczytać 2 razy, ale zgadłem. 4.Zgadłem tak do połowy.
Odpowiedz
Chodzi o to że zabili ludzi i chcieli sfotografować ich dusze, ale nic nie uchwycili (myśleli że zdążyły pójść do nieba lub gdzieś) więc idą do następnego domu, żeby zrobić to samo
Odpowiedz
Haha, ciekawe i dość trudne. Nie odgadłam żadnego. Czekam na drugą część.
Odpowiedz
4 zgadłam, a pierwsze nie ma sensu :)
Odpowiedz
Fajne :) Nic nie zgadłam, a próbowałam 15 min ;)
Odpowiedz
Pierwsze było debilne, a reszta serio trudna. Poprzednie części jakoś odgadłem ale tu ani jednego. :p
Odpowiedz
żal trochę że wszystkie są o zdjęciach z duchami
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje