Historia

Tacy jesteśmy

pan amo 13 9 lat temu 8 394 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Dlaczego ludzie się zabijają, dlaczego są źli? Odpowiedź jest prosta, każdy z nas ma w sobie mordercę. Instynkt, cień zamierzchłych czasów. Czasów bez prawa, bez reguł. Czasów gdzie rządziło prawo pięści, czasów, kiedy rządziła najsilniejsza jednostka. Życie człowieka od zawsze przesiąknięte było przemocą. Nie taką jak teraz oglądamy w telewizji. Prawdziwą przemocą. Żeby przeżyć trzeba było upolować zwierze. Zabić je własnoręcznie. Teraz zabicie karpia na Wigilię to problem. Ale czy na pewno?

Fikcyjna rzeczywistość, w której teraz wszyscy żyjemy, zasady moralne, społeczeństwo, wychowanie.. To wszystko, może pewnego dnia prysnąć jak mydlana bańka. Co wtedy będzie? Ludzie będą się zachowywać normalnie? Gówno prawda. Wrócą stare czasy, zapomniane. Ludzie podzielą się na małe grupki, ich przywódcy będą silni, pewni siebie, dobrze zbudowani. A co najważniejsze zdolni do morderstwa. Prawda jest taka, tylko tacy ludzie mają szanse przeżyć.

W czasach, kiedy zasady przestaną obowiązywać, rządzić będą, prawdziwi przestępcy, dziś chodzą oni w białych kołnierzykach, koloratkach lub mają na piersi odznakę policyjną. Pewnego dnia zobaczysz, jak Twój sąsiad prawnik, idealny mąż, wspaniały ojciec, wzór do naśladowania. Muchy by nie skrzywdził. Będzie maszerować po ulicy z maczetą w ręce. A chwile później zapuka do Twoich drzwi. Co wtedy zrobisz? Dobrze ułożony, wychowany w kochającej rodzinie, bezużyteczny bachorze?

Ludzie, których zamyka się dziś w więzieniach, szpitalach psychiatrycznych.. Nazywamy ich przestępcami, socjopatami. A może to my, ludzie „normalni” powinniśmy tam siedzieć? My odeszliśmy od natury, my stworzyliśmy iluzje bezpiecznego świata, świata, w którym nic nam nie zagraża. Oni przypominają nam o naszej prawdziwej naturze. O naturze naszego pięknego, bezpiecznego świata. Przemyśl to, co właśnie przeczytałeś. Może w końcu przejrzysz na oczy. Miejsce gdzie teraz żyjesz, NIE ISTNIEJE. Dobrzy ludzie, których znasz są mordercami. Obudź się. Życie to fikcja. Nic nie jest prawdziwe.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ale urwał, kolejna gównoburza... Ania Stefańczyk, plus dla ciebie za wiarę w ludzi, mam tylko małą radę... nie wdawaj się w kłótnię z idiotą bo ktoś trzeci mógłby was pomylić. Wy, ci wszyscy pseudo mordercy, nie skrzywdziliście pewnie nawet kumpla z przedszkola, tyle w was mordercy co w koniu Einsteina... spodobał wam się ten post? Spoko, ale pamiętajcie, że jest wiele ukrytych interpretacji każdej zapisanej myśli. Takim ekspertom proponuję przestudiować w pierwszej kolejności odpowiednie lektury odnośnie filozofii człowieka. Prawda, są wśród nas zabójcy i socjopaci, najczęściej wydaje nam się, że to oni nami kierują z wyższego szczebla... prawdopodobnie spowodują oni kolejne wojny, które nas pochłoną. Wtedy wyjdzie na jaw, kto pójdzie zabijać bez przynusowo, a kto usiłuje uratować swoich bliskich. Z doświadczenia wiem, że słowa i myśli to coś zupełnie innego niż to co robimy i co jesteśmy w stanie osiągnąć. Można popełnić przestępstwo mając dobre intencje i na odwrót. Pozdrawiam was kilerzy, życzę udanego polowania na muchy... DOBRANOC
Odpowiedz
Ehh, nie ma to jak szpece od psychologii. Człowiek z natury jest dobry. Ma w sobie coś takiego jak empatia. Odczuwa emocje, ma uczucia - nie tylko podstawowe. Jeśli już chcecie się powoływać na ludzką naturę i koniecznie potrzebujecie potwierdzenia mojej tezy: Człowiek JEST, BYŁ I BĘDZIE istotą społeczną. Ludzie dzielą się na grupki (obecnie rodziny spokrewnione lub nie) i - podobnie jak małpy czy w szczególności szczury - opiekują się nawzajem, bo podświadomie wiedzą, że w grupie są siłą a zaniedbanie jakiegoś członka może skutkować jego odejściem ze "stada", w konsekwencji zaś osłabieniem tego stada. Morderstwo nigdy przyjemnością nie było - ludzie zabijali by obronić terytorium/jedzenie/członków stada lub w obronie własnej.
Odpowiedz
Dokładnie. Zgadzam się w 100%.
Odpowiedz
Każdy jest mordercą. Po prostu większość jest uśpiona.
Odpowiedz
co zrobię? zastrzele skurwiela.
Odpowiedz
Ciekawe
Odpowiedz
Trochę dziwne, bo człowiek jest dobry z natury, tylko tym chorym psychicznie zabijanie drugiego człowieka sprawia przyjemność. Oczywiście, ludzie są przystosowani do zabijania ale ZWIERZĄT, żeby nie głodować! To również jest okrucieństwo ale wybaczalne! Człowiek zabił zwierzę - żeby jego rodzina nie umarła z głodu. Powód dobry? Dobry. Nie można wytykać ludzi chorych psychicznie, ale też tym bardziej mówić, że to co robią jest słuszne i dobre. Ludzie nie są mordercami.
Odpowiedz
Prawdy nie oszukasz.
Odpowiedz
Daje do myślenia, zwłaszcza ostatni fragment.
Odpowiedz
Podsumowanie trochę przypomina myśl assassynów "nic nie jest prawdziwe wszystko jest dozwolone"
Odpowiedz
Sam nie raz, ani nie dwa miałem takie myśli, to naturalne. Ale jadnak dobrze, że w tej chwiki jest tak jak jest, inaczej np. Autor tego opowiadania i wy (czytający ten komentarz) moglibyście się nie urodzić przez powikłania poporodowe, umrzeć jako nuemowlenta przez choroby, temperature itd. Mógłby też po prostu was w młodym wieku (zakładając ok. 6-8) ktoś zabić z powodu głodu (dla jedzenia), czy nawet "wojny". Ludzie wewoulowalu z tych "morderców" jak nazywa Autor w cywilizacje, społeczeństwo. To jest naturalne. Teraz w większości państw rozwiniętych jest niż demograficzny, a to (nadmierny rozwój) może spowodować jeszcze wyginięcie rady ludzkiej, broń atomowo, też jest wynikien rozwoju. Nie tylko wojny nam zagrazają, ale i inne rzeczy. Kto wie, jak już ludzi nie będzie może rozwinie się inny gatunek, nie małpy, a np. karaluchy, psy, koty, szczury, myszy, a o nas będą myśleć jak my obecnie o takich dinozaurach.
Odpowiedz
Uwielbiam czytać tego typu rozkminy. Nie tylko wzbogacają światopogląd ale i dają do myślenia :3
Odpowiedz
Ania Stefańczyk a nie?
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje