Zestawienie

5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

admin 7 9 lat temu 66 625 odsłon Czas czytania: ~2 minuty
5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Pająki - niezależnie od tego jak do nich podchodzicie, czy to jako małych, słodkich, włochatych stworzonek czy do jak do bestii, które czyhają na Wasze życie - potrafią być groźne i wyrządzić poważną krzywdę. Sprawdźcie TOP 5 najbardziej niebezpiecznych pająków świata! Nie zalecamy arachnofobom.


5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Miejsce 5. Bliski kuzyn znanej chyba wszystkim czarnej wdowy. Latrodectus hasselti osiąga niewielkie rozmiary ( często około 1 cm ). Są bardzo jadowite, chociaż z wyglądu zupełnie niepozorne. W jadzie tych pająków znajduje się neurotoksyna, dlatego też ugryzienie może mieć skutek śmiertelny. Przypadki zgonów u ludzi będących następstwem ukąszenia przez tego pająka są znane, nie mniej jednak od pięćdziesięciu czterech lat nie odnotowano żadnego takiego – wtedy to właśnie zostało wynalezione antidotum. Przy jego podawaniu pamiętać trzeba o dość dużych dawkach – jedna bowiem to zdecydowanie za mało. Jeżeli chodzi o zakres występowania tych pająków, to żyją one w środowisku naturalnym w południowej i wschodniej części Azji, a także w Australii. Stwierdzona została też obecność bardzo niewielkiej liczby kolonii na terenie Nowej Zelandii.


5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Miejsce 4. Atrax robustus występuje głównie w obrębie Sydney, ale również w Nowej Południowej Walii. Pająk tego rodzaju może dorastać nawet do rozmiarów 70 mm. Samice potrafią żyć nawet 20 lat. Gatunek jest bardzo agresywny. Słyszano o sytuacjach, gdzie pająk tego gatunku "biegał" za ludźmi i próbował ich ukąsać. Często uważany za najbardziej jadowitego pająka na świecie. W języku Polskim na tego pająka mówi się Ptasznik Austalijski - jednak nie jest on gatunkiem ptasznika.


5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Miejsce 3. Żyjący głównie w Brazylii, Argentynie i Urugwaju Phoneutria fera jest niezwykle agresywnym i jadowitym pająkiem. Dorasta do około 10 cm, ale często spotykane są większe rozmiary. Nie spędza czasu na pajęczynie. Jest bardzo szybki. Jego jad jest prawie 20 razy silniejszy, niż jad czarnej wdowy. W jednym roku potrafił zabić nawet 1500 osób. Wnioskując, pająk ten często atakuje ludzi. Zamieszkuje nory, ale także dziuple i korony drzew.


5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Miejsce 2. Loxosceles reclusa dorasta często to 2-3 cm. Posiada długie, porośnięte szczeciną nogi. Cechą charakterystyczną są trzy pary oczu. Samice są dwukrotnie większe od samców. Pająk ten jest aktywny głównie nocą. Żywią się innymi pająkami. Często występujący w USA, a zwłaszcza w stanie Kansas. Często spotykany w piwnicach i domach. Jad tych pająków może powodować rozległą martwicę tkanek. Objawy ogólnoustrojowe martwicy zaczynają się zwykle po 24-72 godzinach od ukąszenia. Przypadki śmiertelne dotyczą najczęściej dzieci poniżej 11 roku życia.


5 najbardziej niebezpiecznych pająków na świecie

Miejsce 1. Chyba najbardziej zabójczym pająkiem jest Latrodectus mactans, czyli popularna czarna wdowa. Często spotykane w Ameryce Północnej. Przeciętna długość ciała dorosłej samicy wynosi 8-10 mm (nawet do 50 mm). Skąd nazwa "czarna wdowa" ? Nazwa ta została nadana temu pająkowi, ponieważ samica najczęściej zjada partnera. Ich neurotoksyna jest 15 razy silniejsza niż jad grzechotnika. Ukąszenie jest szczególnie niebezpieczne dla ludzi w wieku poniżej 16 roku i powyżej 60 roku życia.Czarne wdowy owiane są złą sławą, ponieważ żyją wśród ludzi tak jak np. kątniki w Polsce. Ukąszenia więc zdarzają się dość często, wdowy jednak nigdy nie atakują człowieka bez konieczności, przeważnie ludzie nieświadomie je do tego zmuszają, np. przez nadepnięcie.


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Całe szczęście moje trzy ptaszniki nie stanowią żadnego zagrożenia, choć są dużo większe ;-) Pozdrawiam
Odpowiedz
A to nie tak że nr3 na 1st a nr1 na 3rd? Podobno P. Fera ma x20 mocniejszy jad od czarnej wdowy ;d
Odpowiedz
Ale czarna wdowa jest bliżej człowieka. Więc ma większą możliwość cię killim :D
Odpowiedz
Czyli najlepiej jest unikac Ameryki Południowej, Azji i Australii.
Odpowiedz
Ten z drugiego miejsca nie zachęca do odwiedzin Ameryki Północnej, więc spokojnie możemy założyć, że w Europie nie ma tak źle ;p
Odpowiedz
Ale słodziaki, jak ja uwielbiam pająki XD
Odpowiedz
Piotr, jest na miejscu 3. Wałęsak brazylijski = Pheunotria fera
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Czas czytania: ~19 minut Wyświetenia: 22 227

Artykuły i recenzje