Zestawienie

12 największych zagadek lotnictwa

admin 2 8 lat temu 46 898 odsłon Czas czytania: ~5 minut
12 największych zagadek lotnictwa

Lotnictwo skrywa w swej historii wiele zagadek - tajemniczych katastrof oraz dziwnych zaginięć. Dzisiaj przyjrzymy się dwunastu takim niezwykłym przypadkom.


12 największych zagadek lotnictwa

"Lot 19": 6 samolotów bojowych pada ofiarą Trójkąta Bermudzkiego W samym środku drugiej wojny światowej, marynarka Stanów Zjednoczonych wysłała pięć bombowców na rutynowe ćwiczenia – przelot nad Trójkątem Bermudzkim. Ta przestrzeń pomiędzy kilkoma wyspami na Atlantyku słynie z tego, że różnorakie wehikuły mają tam tendencję do znikania. Nic dziwnego więc, że wszystkich 14 załogantów pięciu samolotów zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach wraz z prowadzonymi przez siebie maszynami. Aby wyjaśnić sprawę, wojsko wysłało im na pomoc kolejnych 13 lotników. O misji ratunkowej słuch zaginął równie szybko.


12 największych zagadek lotnictwa

EgyptAir 990 - Pilot samobójca czy atak terrorystyczny? W 1999 roku Boeing 767 linii lotniczych EgyptAir wzbił się w powietrze startując z lotniska w Los Angeles, tylko po to, aby niedługo później wpaść do oceanu. W katastrofie zginęło wszystkie 217 osób znajdujących się na pokładzie maszyny. Strona egipska dopatrywała się przyczyn wypadku w uszkodzeniu mechanicznym lub wadzie podzespołów. Zajmujące się sprawą amerykańskie służby natomiast doszły do wniosku, że pilot postanowił popełnić spektakularne samobójstwo.


12 największych zagadek lotnictwa

Niezwykły przypadek Amelii Earheart Żadna lista tajemnic awiacji nie obędzie się bez wciąż poruszającej wyobraźni historii Amelii Earheart. W 1937 roku słynna pilotka zaginęła w swoim myśliwcu Lockheed Electra. Planowała wykonać lot dookoła świata. Jedyne pozostawione po niej wskazówki, którymi mogą posiłkować się jej poszukiwacze, to kilka minut niewyraźnych transmisji radiowych. A i nawet tutaj nie ma pewności co do ich oryginalności.


12 największych zagadek lotnictwa

Helios Airways 552 – wypadek rodem z horroru W 2005 roku lot Helios Airways 552 delikatnie zboczył z kursu w trakcie krótkiego przelotu z Cypru do Grecji. Z jakiegoś powodu załoga samolotu ignorowała prośby o korekcję toru nadawane nieustannie z powierzchni. Dwa myśliwce F-16 zostały wysłane na miejsce, aby zbadać sytuację i przechwycić samolot. Jak zaraportowali później wojskowi, zza sterów dostrzegli, że w kokpicie 552 fotel pilota jest pusty, a jego asystent siedzi obok bezwładnie, z maską tlenową nałożoną na usta. Zanim zdążono przedsięwziąć kroki, aby uratować pasażerów, paliwo w lewym silniku machiny się skończyło, a samolot rozbił o malownicze szczyty gór.


12 największych zagadek lotnictwa

B47 - Bombowiec z głowicami nuklearnymi, który zaginął To nic dobrego, kiedy nad morzem w enigmatyczny sposób znika nagle warty miliardy dolarów ciężki bombowiec. Jeszcze gorzej, gdy akurat niefortunnie tak się złoży, że wehikuł niósł w sobie dwie głowice nuklearne. 10 Marca 1956: Bombowiec dalekiego zasięgu B-47 przewożący dwie kapsuły z materiałami nuklearnymi do produkcji bomb, w trakcie przelotu z lotniska MacDill AFB na Florydzie do Europy, prawdopodobnie minął punkt tankowania na Morzu Śródziemnym. Mimo intensywnych poszukiwań, nigdy nie odnaleziono nawet najmniejszego śladu samolotu i załogi.


12 największych zagadek lotnictwa

Aer Lingus 712 – samolot pasażerski zestrzelony przez zagubiony pocisk? Samolot linii Aer Lingus rozbił się w 1968 roku. Zginęło wszystkich 68 pasażerów i cała załoga. Śledztwo ujawniło, że pojazd został strącony przy pomocy z zewnątrz. Zniekształcone blachy w okolicach ogona pojazdu sugerowały zderzenie. Specjaliści podejrzewają kolizję z chmurą ptaków, ale nieliczni świadkowie opowiadają o obserwacji przypominającej zestrzelenie za pomocą pocisku ziemia-powietrze. Po 50 latach wnioskuje się, że za katastrofę „712” odpowiedzialni byli Brytyjczycy, a konkretnie wystrzelona przez przypadek, bądź w ramach ćwiczeń, rakieta.


12 największych zagadek lotnictwa

Pan Am, Lot 7 – luksus z tragicznym zakończeniem Podróż z Pan Am nie miała celu, a stanowiła doświadczenie same w sobie. Luksusowy samolot pasażerski latał dookoła świata w latach 50, a na wycieczkę nim mogli pozwolić sobie tylko najbogatsi. W trakcie jednego z takich rutynowych lotów w 1957 roku coś poszło nie tak, a potężny Boeing Stratocruiser… „wyparował”. Po pięciu dniach poszukiwań wrak wehikułu odnaleziono dryfujący po morzu, dziesiątki kilometrów od planowanego kursu. Autopsje ofiar wskazywały również na to, że pasażerowie otruli się dwutlenkiem węgla. Spekuluje się, że za katastrofą mogło stać oszustwo i próba wyłudzenia odszkodowania lub prywatna wendetta któregoś z członków załogi.


12 największych zagadek lotnictwa

Flying Tiger Line 739 – 100 zaginionych żołnierzy W 1962 wojskowy transportowiec Lockheed Constellation przewieźć miał nad Pacyfikiem 96 żołnierzy i 11 załogantów. Nie udało mu się to. W trakcie misji najzwyczajniej w świecie zniknął. Amerykańska armia zorganizowała największą w swojej historii misję poszukiwawczą chcąc odratować chociaż część pasażerów, jednak bez skutku. Według relacji marynarzy, którzy mogli być świadkami tego zdarzenia, lot 739 rozpadł się na kawałki w powietrzu. Być może eksplodował. Te rewelacje nie spotkały się jednak jak dotychczas z żadnym oficjalnym potwierdzeniem.


12 największych zagadek lotnictwa

D. B. Cooper – sabotażysta wyskoczył na spadochronie z samolotu prosto na karty historii Chociaż działania D. B. Coopera nigdy nie przyczyniły się do katastrofy, jego zadziwiające perypetie to jedna z największych zagadek w historii awiacji. W 1971 roku „nieznany sprawca” przejął stery w pasażerskim Boeingu 727 i zmusił jego załogę do lądowania w Seattle. Tam też szantażował służby policyjne, aż otrzymał okup w wysokości $200.000. Po zebraniu pieniędzy rozkazał pilotowi, żeby ten przeleciał nad Meksykiem, skąd wyskoczył z samolotu na spadochronie. Sprawcę tego galimatiasu wstępnie zidentyfikowano jako D. B. Coopera, a nawet przygotowano szkic pamięciowy prezentujący jego twarz. Nigdy go jednak nie odnaleziono. Możliwe, że zginął w trakcie swojego słynnego skoku.


12 największych zagadek lotnictwa

"Gwiezdny pył" - tajemnicze zaginięcie rozwiązane po latach Jeszcze 15 lat temu zaginięcie brytyjskiego samolotu „Star Dust” („Gwiezdny Pył”) z 1947 roku było przedmiotem tylko i wyłącznie domysłów. Pojazd zniknął nagle wraz ze swoimi 11 pasażerami. Snuto wiele teorii o sabotażu, szpiegowskich porachunkach, czy nawet porwaniu przez kosmitów. 50 lat później lody na szczytach Andów rozpuściły się na tyle, żeby uwolnić ze swoich okowów wrak tego wiekowego już, napędzanego śmigłami wehikułu. Wszystko wskazuje na to, że „Gwiezdny Pył” wbił się w zaśnieżoną górę po tym, jak pilot stracił kontrolę nad pojazdem.


12 największych zagadek lotnictwa

Katastrofa lotu Germanwings 9525 24 marca 2015 roku doszło do wypadku lotniczego z udziałem samolotu Airbus A320. Należał on do tanich niemieckich lini lotniczych Gemanwings. Kiedy główny kapitan samolotu wyszedł do toalety, drugi pilot - Andreas Lubitz prawdopodobnie zamknął się w kokpicie, przejął stery samolotu i z powodów zaburzeń natury psychicznej roztrzaskał maszynę o zbocze góry we francuskich Alpach. W katastrofie samolotu zginęło 150 osób. Jednak czy aby na pewno tak właśnie wyglądał ten wypadek? Co kierowało drugim pilotem? Tego być może już nigdy się nie dowiemy.


12 największych zagadek lotnictwa

Zaginięcie lotu Malaysia Airlinies 370 8 marca 2014 roku doszło do zaginięcia samolotu lecącego z Kuala Lumpur do Pekinu.. Boeing 777 zniknął z radarów nad Morzem Południowochińskim. Samolot przypuszczalnie runął do Oceanu Indyjskiego. Na pokładzie znajdowało się 227 pasażerów oraz 12 członków załogi. Szczątków samolotu nigdy nie udało się odnaleźć, zrodziło to wiele teorii spiskowych.


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Historia lotnictwa to trudna dziedzina wymagająca pewnej wiedzy własnej.A tutaj jak widać jest kilka błędów(niedopowiedzen) 1.Amelia Earhart leciała samolotem Lockheed L-10 Electra, i nie był to myśliwiec a samolot pasażerski. 2.Zagadka lotu Helios 522 została wyjasniona. pasażerowie i piloci doświadczyli hipoksji,przez błędny tryb pracy systemu ciśnieniowego samolotu który był ustawiony na manualny a powinien byc auto(dzień wcześniej przestwili go technicy i potem zapomnieli przełączyc na auto, a pilot tego nie sprawdził. Gdy byli w powietrzu ciśninie w kabini malało tak jak i w atmosferze wraz ze wzrostem wysokości aż załoga i pasażerowie stracili jasność myślenia a potem przytomność. Samolot doleciawszy do Aten przeszedł w tryb oczekiwania i krążył aż zabrakło paliwa, chwile przed tym steward dostałe sie do kokpitu ale było za późno. 3.Szczątek wraku MH370 znaleziono na Reunionie. jeśli ciekawią was tajemnicze katastrofy lotnicze, to jest jedna z nich https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Saudi_Arabian_Airlines_163
Odpowiedz
Kolejna - Lot 19 to grudzień `45...
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje