Historia

Jak działa mózg?

tłumacze straszne-historie.pl 14 11 lat temu 13 670 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Przeprowadźmy mały test. Dotknij czubka swojego nosa i czubka dużego palca u stopy w dokładnie tym samym czasie. Powinieneś poczuć najpierw dotknięcie na nosie, a potem dopiero na stopie - informacja o tym drugim potrzebuje więcej czasu na dotarcie do mózgu przez układ nerwowy. Powinieneś - ale tak się nie dzieje. Dlaczego odczuwamy to równocześnie?

Twój mózg "edytuje" różnice, żeby uniknąć zbędnych "nieporozumień". Odczucie dotknięcia nosa zostaje opóźnione dopóki odczucie dotknięcia palca nie dotrze do głowy. Twoja świadomość jest ciągle trochę poza czasem realnym, na wszelki wypadek - jakby pewne rzeczy trzeba było opóźnić, tudzież usunąć. Mózg ciągle pracuje odsiewając informacje, które mogłyby być szkodliwe, albo po prostu przytłoczyć swoją ilością, albo spowodować nieporozumienia - chroni on Cię także przed rzeczami, o których lepiej żebyś nie wiedział, nie słyszał ani ich nie widział.

Musisz się zastanawiać do czego zmierzam - przypomnij sobie te wszystkie sytuacje, kiedy byłeś sam i nagle miałeś to uczucie, że ktoś cię obserwuje.

Autor: kaamosrutto

Tłumaczenie: dla http://straszne-historie.pl - scaryguy

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ok
Odpowiedz
Ok
Odpowiedz
Ojj, zawsze się boję zostać sama :/ Dlatego wszędzie jeżdżę z rodzicami! ;D Więc nie bardzo pamiętam takie sytuacje.
Odpowiedz
Nuuuuuuuuda
Odpowiedz
Mam wrażenie, że tą paste pisała osoba niezbyt mądra...
Odpowiedz
Ciekawe, jednak szału nie ma...
Odpowiedz
A teraz pomyślcie jak śmiesznie wyglądaliście sprawdzając to XD
Odpowiedz
Fajne
Odpowiedz
Kolega Karol ma rację... Ale gdyby dać jakiś lepszy, realniejszy przykład... Daje do myslenia
Odpowiedz
Haha, zabawne. A nie uczyli was na biologi że prędkość z jaką informacja o dotyku dociera do mózgu to 360 km/h czyli ok. 100 m/s? Z taką prędkością nie da się dostrzec różnicy. Pomyślcie o tym.
Odpowiedz
Może nie straszne, ale daje do myślenia.
Odpowiedz
dla mnie takie sobie.. bez rewelacji
Odpowiedz
;o xd
Odpowiedz
Mmmmm.... :) dobre, ciekawe. I zastanawiające
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje