Zestawienie

10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

admin 2 8 lat temu 104 326 odsłon Czas czytania: ~5 minut
10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

Ludzie, którzy głoszą teorie spiskowe zazwyczaj uważani są za oszołomów lub ludzi, którzy stracili zdolność do rozsądnego myślenia. Okazuje się jednak, że historia zna przypadki, kiedy to właśnie ci "wariaci" mieli rację. Kto wie, być może teraz również jesteśmy okłamywani, a osoby, które mówią niewygodną prawdę są celowo ośmieszane? Sprawdźcie teorie spiskowe, które okazały się być prawdą!


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

10. Zabójczy azbest Przez lata azbest był materiałem wykorzystywanym masowo w budownictwie, m.in. jako środek izolacyjny. Wykonywano z niego także m.in. pokrycia dachowe. Dziś kojarzy się przede wszystkim ze śmiercionośnym wyrobem, który prowadzi do ciężkich chorób płuc, w tym do powstawania chorób nowotworowych. Ale tak jest dopiero teraz. Przez lata azbest był materiałem stosowanym powszechnie. Wszelkie pojawiające się wcześniej zarzuty o jego rakotwórczy charakter były skutecznie odpierane przez lobby składające się z przedstawicieli producentów. Dopiero w 1962 r. udało się udowodnić przed sądem szkodliwość azbestu, o której wytwórcy tego materiału wiedzieli znacznie wcześniej.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

9. Eksperyment MK-ULTRA W ramach doświadczeń, które prowadzone były od lat pięćdziesiątych do siedemdziesiątych ubiegłego wieku, CIA poszukiwało środka, który byłby czymś w rodzaju serum prawdy, preparatem, który mógłby w dużym stopniu pomóc w działaniach ukierunkowanych na poszukiwanie komunistycznych szpiegów. W ramach doświadczeń, badanym podawano rozmaite substancje, w tym LSD. Często odbywało się to bez ich zgody. Najbardziej opornych torturowano. Na temat ściśle tajnego eksperymentu pojawiało się wcześniej wiele teorii. Oczywiście były one wyśmiewane. Dopiero powołana w latach 70. ubiegłego wieku komisja Rockefellera potwierdziła, że amerykański wywiad prowadził takie działania.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

8. Afera Dreyfusa Słynna sprawa, która pod koniec XIX wieku wstrząsnęła Francją. Właśnie wtedy Alfred Dreyfus, oficer francuskiej armii został oskarżony o zdradę na rzecz Niemiec, skazany na karę dożywotniego pozbawienia wolności i zesłany na Diabelską Wyspę, na Gujanie Francuskiej. Jak się potem okazało, oskarżenie zostało wysunięte na podstawie spreparowanych materiałów. Mimo dowodów świadczących o fałszerstwie, francuski rząd długo kamuflował prawdę, a sąd utrzymywał w mocy wyroki skazujące. Jakby tego było mało, na rok więzienia skazany został też słynny pisarz Emil Zola, który ujawnił kulisy afery. Dreyfus został uniewinniony dopiero w 1906 r. Sprawa miała jednak daleko idące konsekwencje dla sytuacji politycznej w kraju.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

7. Afera Watergate Jedna z najsłynniejszych spraw w historii Stanów Zjednoczonych, której kulisy wielokrotnie prezentowane były przez kino i literaturę. Wielki polityczny skandal, który miał miejsce w 1972 r. zakończył się złożeniem dymisji przez ówczesnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, Richarda Nixona. Odpowiedzialność za wydarzenia tamtych dni ponosiła administracja głowy państwa. Jej przedstawiciele prowadzili działania, które miały doprowadzić do znalezienia materiałów kompromitujących obóz przeciwnika i pomóc w zapewnieniu reelekcji prezydentowi Nixonowi. W ramach zakrojonej na szeroką skalę akcji starano się m.in. zainstalować podsłuchy w sztabie wyborczym, który mieścił się kompleksie Watergate. Wcześniej doniesienia na temat rzekomej aktywności przedstawicieli sztabu Nixona wrzucane były do worka z napisem "teorie spiskowe".


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

6. Projekt kubański Jednym z głównych założeń, które przyświecały aktywności 35. prezydenta Stanów Zjednoczonych, Johna F. Kennedy'ego, było odnajdywanie oraz likwidacja ognisk, które mogłyby się przyczyniać się do rozprzestrzenienia się totalitarnego ustroju komunistycznego. W ramach tej inicjatywy powstał m.in. plan likwidacji Fidela Castro. Wiedziało o nim zaledwie kilka osób. Akcje, która miały doprowadzić JFK do osiągnięcia sukcesu oraz zwalczenia reżimu, któremu patronował Castro, rozpoczęły się w listopadzie 1961 r., niedługo po klęsce inwazji w Zatoce Świń. Misterny plan, o którym świat dowiedział się później, a który był wcześniej przedmiotem wielu teorii spiskowych, zakończył się klęską.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

5. Operacja: Drozd W latach 50. XX w. CIA rozpoczęło zakrojoną na wielką skalę operację, której celem było manipulowanie opinią publiczną. W prasie krajowej zaczęły pojawiać się publikacje, którym patronowała agencja wywiadowcza. Artykuły znalazły się m.in. na łamach największych dzienników oraz tygodników, w tym w: "The New York Times", "Time" czy "The Washington Post". Informacje o propagandowej aktywności CIA pojawiały się wcześniej w ramach hipotez, ale oficjalnie potwierdzone zostały dopiero w 1975 r.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

4. Badanie Tuskegee W ramach realizowanego w latach 1932-1975 eksperymentu, amerykańskie służby medyczne prowadziły badania doświadczalne na ludziach bardzo ubogich, najczęściej czarnoskórych bezdomnych. Podczas doświadczeń zarażano ich kiłą, by potem zbadać przebieg choroby. W eksperymencie udział wzięło ok. 400 osób. W związku z tym, że pozostawiano ich właściwie na pastwę losu, nie podejmując żadnego leczenia, 100 zarażonych mężczyzn zmarło - nie podano im bowiem antybiotyku. W wielu przypadkach choroba była przenoszona także na partnerki "wolontariuszy" biorących udział w eksperymencie oraz ich dzieci, które już w momencie narodzin były chore.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

3. Projekt Manhattan To jeden z najbardziej konspiracyjnych projektów, które kiedykolwiek były prowadzone przez Stany Zjednoczone. W jego ramach już w 1939 r. rozpoczęto prace badawcze zmierzające do wyprodukowania bomby atomowej. Z każdą chwilą przedsięwzięcie się rozrastało, osiągając w pewnym momencie niebotyczne rozmiary. W obawie przed tym, że uprzedzą ich Niemcy, Amerykanom zależało na szybkiej realizacji planu. W czasie wdrażania kolejnych etapów, budowano całe miasta i miasteczka, w których pracowali ludzie biorący udział w projekcie. Wszyscy zatrudnieni byli potajemnie. Stworzono też kilka laboratoriów, w których zajmowano się pracami nad uranem, plutonem oraz nowymi rodzajami broni. Do realizacji misji nie przyznawał się rząd, o sprawie milczały także media. O tym, że podobne działania miały miejsce, ludzie nie dowiedzieli się przez kolejnych 25 lat.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

2. Mafia Dziś trudno w to uwierzyć, ale także mafia była przedmiotem teorii spiskowych. Przez lata istnienie wielkich, doskonale skoordynowanych organizacji przestępczych miało charakter tajemnicy. W społeczeństwie zdawano sobie wprawdzie sprawę z tego, że istnieje coś takiego jak przestępczość zorganizowana, ale nie przypuszczano, że macki jej bossów sięgają szczytów władzy, najważniejszych organizacji w państwie, największych instytucji finansowych oraz świata biznesu. Zarówno media, jak i ludzie władzy przez długi czas wprowadzali opinię publiczną w błąd, twierdząc, że nie ma czegoś takiego, jak działająca na wielką skalę przestępczość zorganizowana. Społeczeństwo było przekonywane, że gangsterzy pokroju Ala Capone czy rodzina Gambino to działający w ograniczonym zakresie królowie ulic, którzy władzę mają wyłącznie w lokalnym środowisku. Istnieniu mafii zaprzeczał także J. Edgar Hoover, ówczesny dyrektor FBI. Dopiero w latach 60. XX w. ludzie poznali prawdę.


10 teorii spiskowych, które okazały się prawdą

1. Katyń Masakra polskich oficerów w lesie katyńskim jest jednym z najmroczniejszych epizodów w ponad tysiącletniej historii państwa polskiego. Na mocy decyzji wydanej przez biuro polityczne Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego, popartej notatką sygnowaną przez Stalina, Woroszyłowa, Mołotowa i Mikojana, wymordowano tysiące polskich oficerów oraz przedstawicieli polskiej inteligencji. Proces likwidacji Polaków przeprowadzono za pomocą strzału w tył głowy lub w kręgosłup. Łącznie NKWD zamordowało 22 tysiące osób. Ich ciała spoczęły w zbiorowych mogiłach w Katyniu, Miednoje i Piatichatkach. Przez lata historia na temat zbrodni katyńskiej była zakłamywana. Wielu uwierzyło w to, że za czyn ten odpowiadają Niemcy, a nie Rosjanie. Jak dowodzą niektóre opublikowane niedawno dokumenty, ukrywaniem sowieckiej odpowiedzialności za ten mord zajmowały się też rządy Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Kłamstw na temat zbrodni katyńskiej nauczano też w szkołach. Co ciekawe, niedawno Siergiej Obuchow, przedstawiciel działającej w Rosji partii komunistycznej, oświadczył, że odpowiedzialność za masakrę ponoszą Niemcy. Zakłamywanie prawdy trwa. źródło: niewiarygodne.pl


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Szok przeżyłam widząc Katyń. Nie sądziłam, że się tu pojawi..
Odpowiedz
Szczerze? Ja też.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje