Zestawienie

10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

admin 7 7 lat temu 150 719 odsłon Czas czytania: ~3 minuty
10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

Jak smakuje ludzkie mięso? Czy kanibalizm był popularny? Do czego używano ludzkiego mięsa w przeszłości? Która część człowieka jest najsmaczniejsza? Sprawdź te i inne przerażające fakty!


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

1. Jak smakuje ludzkie mięso? Najczęściej jego smak porównywany jest do wieprzowiny. Niemiecki kanibal – Armin Meiwes, który zjadł ponad 20 kilogramów ludzkiego mięsa powiedział, że: „smakuje ono jak wieprzowina, jednak jest trochę bardziej gorzkie, mocniejsze. Jest ono całkiem dobre!”. Podróżnik William Seabrook, który miał „przyjemność” w latach dwudziestych XX. wieku widzieć jak jedno z afrykańskich plemion przygotowuje ludzkie mięso. Nie jadł go, opisał jednak jego zapach oraz wygląd. Według jego relacji wyglądało ono i pachniało jak dobra, w pełni rozwinięta cielęcina, podczas gotowania zszarzało. Oczywiście wpływ na smak ma także wiek, płeć czy też stan zdrowia ofiary, jak również sposób przygotowania.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

2. Sąsiadka zaprasza Cię na ciasto? Uważaj! W latach 1939 – 1940 włoska seryjna morderczyni, Leonarda Cianciulli zabiła kilkoro ludzi. Części ich ciał dodawała do przygotowywanych przez siebie ciast, którymi częstowała niczego nieświadomych ludzi…


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

3. Kanibalizm był powszechny wśród naszych przodków Badania wykazują, że nasi przodkowie z zamierzchłych czasów traktowali kanibalizm jako coś powszechnego. W hiszpańskiej jaskini Gran Dolina znaleziono kości mające ok. 800 000 lat, należące do hominidów, które posiadały ślady wskazujące na kanibalistyczne praktyki. Wymieszane były one z kośćmi zwierząt. Podobnych znalezisk dokonano w Wielkiej Brytanii, Holandii oraz Niemczech.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

4. Najsmaczniejszy jest mózg Jeśli kiedykolwiek znajdziesz się w sytuacji, która zmusi Cię do zjedzenia innej ludzkiej istoty musisz wiedzieć, że podobno najlepiej smakuje mózg. Znajduje się w nim dużo białka, tłuszczów oraz glukozy – oprócz walorów smakowych powinien być też najbardziej odżywczy. Najgorszym wyborem będzie zaś wątroba oraz nerki – znajdują się w nich zanieczyszczenia.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

5. Niezwykły teleturniej W 2011 roku holenderska telewizja wyemitowała program, w którym udział wzięły dwie osoby. Ich zadaniem było zjedzenie usmażonego kawałka ciała „przeciwnika”.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

6. Kanibalizm jest legalny? W większości krajów sam akt kanibalizmu jest legalny, większości kultur jest to jednak temat tabu. Nielegalną częścią tego procederu jest zabijanie ludzi na mięso.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

7. Medyczny kanibalizm W Europie przez stulecia praktykowano podawanie części ludzkich ciał chorym, jako lekarstwo. Wierzono na przykład, że ludzki tłuszcz przyspiesza leczenie ran, pomaga na artretyzm i reumatyzm, krew zaś miała pomagać epileptykom (płacili oni katom, aby upuszczali ją skazańcom po egzekucjach). Używano również specyfików ze sproszkowanych kości. Zakładano, że medykamenty zrobione z młodych i zdrowych osób mają najlepsze działanie lecznicze.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

8. Choroba kanibali Kuru – nazywana też śmiejącą się śmiercią - to choroba, którą odkryto na Papui Nowej Gwinei u plemion, które praktykowały kanibalizm. Przenosi się ona przez jedzenie ludzkiego mięsa, prawdopodobnie głównym prowodyrem jest mózg – więc jak wspomnieliśmy wcześniej jest on podobno najbardziej odżywczy i smaczny – to może być śmiertelnie niebezpieczny! W początkowej fazie choroba objawia się bólami głowy, brzucha i kończyn, później powoduje problemy z równowagą, drżeniem tułowia i mimowolnymi ruchami ciała. W końcowym etapie osoba zainfekowana nie może chodzić ani siedzieć bez podparcia, w końcu dochodzi do kompletnego unieruchomienia i niepanowania nad fizjologią organizmu, dochodzi do śmierci. W przebiegu choroby pojawiają się prymitywne odruchy ssania, gryzienia i chwytania. Występują zmiany nastrojów i mimowolny płacz oraz śmiech (stąd też nazwa „śmiejąca się śmierć”). Choroba ta jest nieuleczalna.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

9. Japońscy żołnierze podczas II wojny światowej Istnieje wiele relacji świadczących o tym, że podczas drugiej wojny światowej żołnierze japońscy dopuszczali się kanibalizmu, mieli oni często zabijać i zjadać mięso cywili oraz więźniów wojennych. Niektórzy z nich mieli wierzyć, że pokazuje to ich wyższość nad wrogiem, oraz wskazuje, że są silniejsi i waleczniejsi, mieli także przejmować w ten sposób ich waleczność – był to tak zwany egzokanibalizm. Choć istnieją również twierdzenia, że chodziło po prostu o przeżycie, brakowało bowiem żywności i miała to być dla nich jedyna droga do przeżycia.


10 przerażających faktów o kanibalizmie, o których nie mieliście pojęcia!

10. 250 dolarów za ludzkie mięso W 2012 roku Japończyk Mao Sugiyama poddał się zabiegowi usunięcia genilatiów. Postanowił on zabrać ze szpitala wycięty organ i zaserwować go w restauracji, za to „danie” zażądał 250 dolarów. Znalazł chętnych na „degustację”. Zobacz też: Historia kanibala celebryty Piekli ludzi i przerabiali ich na ciastka! --- Źródła: - https://www.buzzfeed.com/fetch/10-horrifying-facts-about-cannibalismyou-really-fbko - http://natemat.pl/134729,9-zaskakujacych-faktow-z-historii-kanibalizmu - http://factslegend.org/30-interesting-cannibalism-facts/


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

2. Robiła z nich ciasteczka i mydła
Odpowiedz
a ja w programie o seryjnych mordercach słyszałem przy krótkim wywiadzie z prawdziwym, skazanym na więzienie kanibalem że ludzkie mięso smakuje jak konina
Odpowiedz
Mozg zawiera mnóstwo prionów więc niekoniecznie jest najlepszy :)
Odpowiedz
Ciekawostką jest to, że skład białek ludzkich jest bardzo zbliżony do składu białek kurczaków. ;)
Odpowiedz
Legalny? Coś mi się wydaje że nie tylko za zabijanie dla mięsa można zostać ukaranym. Samo zjedzenie człowieka to profanacja martwego ciała, a za to chyba nakłada się kary... :/
Odpowiedz
Julia Anna Szady Ups
Odpowiedz
e tam nie przesadzajmy ludzie mają organy głównie takie same jak u zwierzyny na zwoerzynę też się poluje w sumie
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje