Film

Centralia - prawdziwe Silent Hill

białadama 0 11 lat temu 3 329 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Centralia to miasto w hrabstwie Columbia w stanie Pensylwania, w Stanach Zjednoczonych, obecnie prawie całkowicie opuszczone z powodu trwających od ponad 40 lat pożarów w znajdujących się pod miastem kopalniach węgla.

W maju 1962 roku, ogień zajął śmieci w opuszczonej kopalni i rozprzestrzenił się podpalając główną żyłę pokładów węgla, która po części przebiegała pod miastem. Większość mieszkańców opuściła to miasto, zostawiając swoje domostwa. Liczba mieszkańców przed katastrofą wynosiła 2 761 osób, obecnie mieszka tam ich jedynie jedenaście. W roku 1981 ludność miasta wynosiła jeszcze 1000 osób. Jest to obecnie miejscowość w Pensylwanii o najmniejszej liczbie ludności.

Ogień płonie do dziś pod powierzchnią wielu akrów i stale się rozrasta. Na przestrzeni kilku mil znajduje się tyle węgla, że pożar może trwać nawet kolejne 1000 lat. Na walkę z ogniem przeznaczono do tej pory ok. 7 mln USD. Dwie kopalnie zostały zalane wodą, jednakże ponownie wydobycie było niemożliwe.

W skład Centralii wchodziła wioska Ashland oraz Byrnesville. Ta druga została doszczętnie strawiona przez ogień.

Centralia była inspiracją dla opuszczonego miasta Silent Hill, miejsca akcji gry komputerowej oraz filmu o tym samym tytule.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje