Historia

Zastanów się.

Ennorath 0 4 lata temu 607 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Czy rozmyślałeś czasem o przemijaniu? O tym, jakie jest przerażające. Ja tak, robię to bardzo często.
Czy zastanawiałeś się nad życiem? Nad tym, jak szybko potrafi uciekać. Ja tak, robię to bardzo często.
Czy kiedykolwiek snułeś refleksję nad śmiercią? Nad tym, jak bardzo jest nieunikniona. Ja tak, robię to bardzo często. 

  Zapytasz, "jaki to ma sens?". Ja Ci wtedy odpowiem "po prostu się zastanów".

  Pomyśl, co wspólnego mają ze sobą przemijanie, życie i śmierć. Ja wiem. Jest najpotężniejszy we Wszechświecie. To Twój najlepszy przyjaciel, który zawsze będzie z Tobą. Czas. 

  Niestety, jesteśmy bardzo ograniczeni. Przed oczami mamy jedynie własny punkt widzenia. Żyjemy w naszych małych światach, w których wszystko dzieje się wokół nas. Nie mamy takiej wiedzy, aby zrozumieć, że wszyscy jesteśmy tak samo nieznaczący. Brak nam takiego pojęcia, aby to do nas dotarło.
  Gdy nadejdzie Twój czas, zrozumiesz, że wszystko się skończyło. Tak naprawdę trwać będzie nadal, bo skończyło się jedynie dla Ciebie. Świat dalej będzie się kręcił, tylko Ciebie na nim zabraknie. To jedyna pewna rzecz w Twoim nic nieznaczącym życiu. To po prostu nasza świadomość. 

  Trudno wyobrazić sobie nicość, prawda? Po prostu się zastanów. 

     


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje