Historia

Owińska-Nawiedzony szpital psychiatryczny dla dzieci

białadama 6 10 lat temu 11 193 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Wstęp

Owińska to wieś w województwie wielkopolskim, położona około 8 km na północ od granic Poznania. We wsi Owińska znajduję się założony w 1838 roku i działający do II wojny światowej publiczny zakład dla chorych psychicznie. Był to pierwszy na ziemiach Wielkopolski tego typu obiekt, który w

momencie wybuchu II WŚ stanowił miejsce pobytu dla ponad 1000 nerwowo chorych pacjentów, w tym dzieci. Zgodnie z dyrektywami Adolfa Hitlera, dotyczącymi eksterminacji jednostek nieprzydatnych w społeczeństwie, zostali oni przez nazistów rozstrzelani i pochowani w masowym grobie. Akcja, znana jako T4.

Pierwsze wiadomości o duchach

Budynek szpitala niszczał z dnia na dzień, z roku na rok. W czasach bliższej przeszłości stał się ulubieńcem paintballowców.

Pewnego wieczoru grupa miłośników paintballa wybrała się, aby trochę postrzelać w ruinach szpitala. Jeden z uczestników zabawy zgubił się w obiekcie. Błądząc i szukając drogi do wyjścia trafił do korytarza w których znajdowały się sale chorych. Zaciekawiony uczestnik zaczął zwiedzać sale chorych.

-Po wejściu w kolejną salę, usłyszałem głośny dźwięk dochodzący z sąsiednich sal. Dźwięk brzmiał jakby ktoś przesuwał metalowe łóżka po kafelkach. Na początku myślałem, że to koledzy chcą mnie nastraszyć, ale gdy kilka chwil później usłyszałem płacz dzieci od razu uciekłem z pomieszczenia z salami chorych... - relacjonował uczestnik zabawy.

Kilka dni później grupa tych samych paintballowców po raz kolejny weszła do szpitala, aby "przyjrzeć" się salom. Trafili oni w ten sam korytarz w którym ich kolega słyszał niepokojące dźwięki. Po kilkunastu minutach przeszukiwania sal, grupa młodych ludzi ruszyła ku wyjściu.

- Gdy byliśmy juz przy drzwiach wyjściowych, usłyszeliśmy dość głośny lament dziecka. Wahaliśmy się czy sprawdzić skąd dochodzi dźwięk czy też z tamtąd wyjść. I wtedy gdy staliśmy w drzwiach wyjściowych usłyszeliśmy mocne uderzenie krat o futrynę drzwi jednej z sal...-wspomina uczestnik.

Badacze zjawisk paranormalnych

Uczestnicy paintballa poinformowali grupę badaczy zajmującą sie zjawiskami paranormalnymi. Grupa badaczy zjawiła się na miejsce by sprawdzić wiarygodność historii. Przez kilka dni badań nie zanotowali oni żadnych oznak, które mogłyby wskazywać na to że miejsce jest nawiedzone. Postanowili oni rozmieścić w szpitalu kamery przemysłowe.

Ok. godz. 18:00 na monitorze jednej z kamer zarejestrowano postać siedzącą koło łóżka w jednej z sal. Kamera zarejestrowała tylko urywek gdyż chwilę potem z niewiadomych przyczyn uległa awarii. (Kadr z filmu poniżej)

Koniec

Od tamtej pory zarejestrowano jeszcze kilka takich historii jak grupy paintballowców. Badacze cały czas badają szpital, lecz ich wyniki pracy są tajne. Budynek otrzymał miano "nawiedzonego".

Oto kadr z filmu badaczy:

http://ponawijaj.pl/owinska.jpg

http://ponawijaj.pl/owinska2.jpg

Autor: Mdx

Źródło: http://ponawijaj.pl/...zny-dla-dzieci/

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

mieszkam w owińskach i zawsze gdy idę do szkoły to zawsze widzę szpital. fajne
Odpowiedz
mhm fajne zdj gratuluję
Odpowiedz
Witam. Cieszę się że historia się podoba :D PS. Prosiłbym o poprawienie linka do źródła ;)
Odpowiedz
Fajnie a ja mieszkam na końcu Poznania niedaleko Owińsk
Odpowiedz
Uwielbiam wszystko, co związane jest ze szpitalami psychiatrycznymi. :3 Jest to bardzo ciekawe.
Odpowiedz
artykuł nie jest zły ale zdjęcie fejokwe
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje