Historia

ODWILŻ

białadama 9 10 lat temu 5 851 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Po żółtej przeciwdeszczowej pelerynce kobiety ściekały kroplami resztki lutowego śniegu, prosto na posadzkę w kuchni. W zlewie nie było brudnych naczyń. Drzwi do pokoju syna były zamknięte. Na pewno jeszcze nie przyszedł…

Obok lodówki stał mężczyzna. Wtedy zrozumiała. Po pelerynce spływał marcowy śnieg. Pierwszy marca nie był jutro. Dziś minęły dwa lata. Byłaby gotowa, gdyby dziś był 29 lutego, którego zabrakło w kalendarzu. Rozszerzonymi z przerażenia źrenicami omiotła z obrzydzeniem twarz męża, by spojrzeć na zegarek stojący na lodówce. 13.17.

Tylko spokojnie… środa, wtorek? Wtorek! Najpierw dwie lekcje polskiego. Na pewno… pisał wypracowanie. Później fizyka. Niemiecki… nie, angielski. Dziś angielski… na jedno wychodzi. Religia! Musi być coś jeszcze! Jeszcze! Jezu…WF! Miał jeszcze WF! Zajęcia do 13.30…

Napięcie minimalnie ustąpiło. Oceniała, czy jest dość pijany, by dała radę uciec, zadzwonić po policję.

Pani Nowaczyk! Mówił jej, że nauczycielka jest chora, nie będzie jej cały tydzień! WF odpadł!

Wtedy zrozumiała, czemu drzwi do pokoju syna są zamknięte, a pasek męża niezapięty.

Krople krwi torowały sobie drogę miedzy resztkami śniegu, ściekając w załomach żółtej pelerynki. Trzasnęła drzwiami lodówki jeszcze kilka razy.

Autor: Arkadiusz Wszędybył

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Na początku nie ogarniałem, ale po dłuższej rozkminie i łączeniu faktów zrozumiałem o co chodzi, dobrze kobieta zrobiła.
Odpowiedz
Dobrze, ze go zaj****a!!!
Odpowiedz
Gdyby nie ten specyficzny styl pisania to byłoby za proste, a tak to trzeba się zastanowić :3
Odpowiedz
Poplątane, ale po dłuższych domysłach można wpaść o co chodzi.
Odpowiedz
Rozumiem w połowie, fajnie by było, gdyby była dalsza część :)
Odpowiedz
Totalnie nic nie rozumiem:/
Odpowiedz
Nie rozumiem. ._.
Odpowiedz
Nie do końca ogarniam, ale ok..
Odpowiedz
troche zamotane i bez polotu, ale źle nie jest
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Czas czytania: ~3 minuty Wyświetlenia: 6 459

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje