Historia

Chip-Chan - mroczna strona internetu

białadama 104 11 lat temu 143 978 odsłon Czas czytania: ~4 minuty

Chip-Chan (prawdziwe imię/nazwisko nieznane) została okryta przez 4-chanową sekcję /x/ 6 sierpnia 2011 roku, w wątku poruszającym zagadnienie „podglądactwa” przy wykorzystaniu kamerek internetowych (najczęściej bez zgody osoby „zainteresowanej”). Na filmie spała tak mocno, że użytkownik, oprócz umieszczenia jej kamerki na portalu dodał jeszcze komentarz : „Jakaś laska, siedząca na krześle z podkulonymi nogami, wszędzie dookoła jej biurka i na oknach porozwieszane są znaki w języku koreańskim. Myślę... że jest martwa”.

Tym właśnie zwróciła swoją uwagę sekcji /x/. Przez następne kilka godzin, mnóstwo użytkowników komentowało każdy z niewielkich ruchów jakie wykonywała – wierząc, że to po prostu siła grawitacji oddziaływująca na martwe od dłuższego czasu ciało.

Jeden z nich zauważył : „Dwie godziny temu, ktoś obserwował ją przez całą godzinę. Od tamtego czasu nie poruszyła się ani razu”. Jednak wszystkie spekulacje zostały rozwiane, gdy obudziła się na chwilę aby podrapać się po nodze. Cała sytuacja dalej nie posunęła się ani trochę w kierunku rozwiązania : nieznana nikomu Koreańska kobieta, śpiąca w niewygodnej pozycji przez nienormalnie długi okres czasu, otoczona pustymi butelkami po wodzie a całe jej biurko oraz okna pokryte znakami napisanymi w języku Koreańskim.

Niedługo potem zaskoczyła wszystkich swoją nagłą pobudką. Szybko, schowała się za jeden ze swoich znaków i zaczęła korzystać z laptopa (co mogliśmy zobaczyć w kamerze nr. 2). Ze względu na niską jakość obrazu, po dziś dzień nie wiemy nad czym mogła wtedy pracować.

Wszyscy byli zainteresowani znaczeniem plakatów znajdujących się w jej pokoju. Jeden z użytkowników postanowił „skonsultować się” z tłumaczem Google, kilku innych poprosiło o pomoc znajomych zajmujących się językiem koreańskim. Ze względu na tragiczną jakość kamer, odczytywanie znaków było bardzo męczącym zajęciem – a Ci szczęśliwcy, którym się to udało, zgodnie twierdzili, że nie mają one najmniejszego sensu. Były, zniekształcone, mylące i nie naturalne. Niektórzy zastanawiali się czy rzeczywiście zostały one napisane w języku koreańskim, ponieważ kaligrafia i styl jednoznacznie wskazywały, że nie jest to osoba, dla której język ten jest językiem ojczystym.

Pierwszy z odcyfrowanych znaków brzmiał : „Nie możesz zmusić osoby aby była nieprzytomna tylko od 7 do 10 po południu”. Zauważono, że znaki “경정P” albo nie znaczą nic albo są pewnego rodzaju imieniem bądź nazwą własną. Ponownie z powodu na jakość obrazu, pełne tłumaczenie było praktycznie niemożliwe do wykonania. Mimo wszystko udało się przetłumaczyć kilka z nich :

-„Nie daj się oszukać/Nie daj się ogłupić”

-„Zawsze, wcześnie rano/Codziennie, samym rankiem”

-„Jeżeli ktoś przyjdzie, to sparaliżuje (w domyśle, tą osobę)”

-„Nie mogę przestać/Nikt mnie nie powstrzyma”

Jeden z użytkowników (który posiadał znajomych w Korei), zauważył, że być może przekaz ze znaków jest skierowany w stronę każdego, który się jej przygląda. Pojawiła się także druga teoria, w której miało być to rozpaczliwe błaganie o pomoc. Jego znajomi, potwierdzili wcześniejszą tezę, że pismo jest bardzo nie naturalne a gramatyka stoi na bardzo kiepskim poziomie (chociaż w ogólnym rozrachunku w językach azjatyckich jest ona stosunkowo prosta, dop. tłumacza).

Wkrótce po tym, Chip-Chan stworzyła kolejny plakat. Jednak w tym wypadku tłumaczenie było zupełnie nie możliwe. Tekst nie miał zupełnie żadnego sensu, widniały tam również znaki, które nie występują w języku koreańskim. Jednak dla niej, musiał być on bardzo ważny, ponieważ ciągle zwracała naszą uwagę w jego kierunku – całą noc spędziła na przepisywaniu i tworzeniu nowych wersji, jednak bez skutku… nic nie dało się z tego zrozumieć - wspomina jeden z internautów.

Wielu użytkowników doszło do wniosku, że jej zachowania, jak np. możliwość snu w niewygodnej (nienaturalnej) pozycji przez bardzo długi czas pasują idealnie do objawów, które możemy zaobserwować u osób chorych na schizofrenię. Teoria ta nie została jednak nigdy potwierdzona.

Niedługo potem, wyszło na jaw (w oparciu o kilka blogów, które prowadzi), że filmowała siebie od 2008 roku. Z tego co pisze, wynika, że kamery zainstalowane w jej domu nie zostały zamontowane przez nią. Jednak utrzymuje je aby śledzić, co dzieje się w czasie kiedy śpi. Wciąż nie wiadomo po co to robi.

Czytając jej blogi można dojść do tego, że cierpi na paranoję. Ponownie, nie zostało to potwierdzone przez żadnego specjalistę.

Jak dotąd, ciągle walcząc z jej łamaną angielszczyzną i karkołomnym koreańskim, udało się nam wywnioskować, że Chip-Chan w 1999 roku została porwana przez skorumpowanego oficera Policji, który w jakiś sposób zapanował nad jej świadomością. Następnie wszczepił w jej chrząstkę, znajdującą się w kostce „VeriChip”. Dzięki niemu, jest w stanie zobaczyć wszystko co robi i usłyszeć wszystko co mówi, co więcej kontroluje nim jej sen oraz powstrzymuje od ucieczki. Wszystkie dziwne objawy zaobserwowała u siebie w 2006 roku – szczególnie wymowne były chroniczne senne koszmary.

„Codziennie spałam po 20 godzin” – możemy przeczytać na jej blogu. W tym wpisie ponownie wraca do tego, że to nie ona zainstalowała kamery. Ale do tej pory utrzymywała je aby móc kontrolować to co dzieje się w czasie jej „wymuszonego” snu. Pierwotnie mieliśmy dostęp do 3 kamer, na dzień dzisiejszy działają jedynie 2 z nich.

Po tym jak znalazła się pod ciągłą obserwacją „śpi tylko od 4 do 10 godzin”, ale jej oprawca (jak go nazywa) może sprawić, że będzie spać przez cały dzień. Z jej strony możemy się także dowiedzieć, że zanim to wszystko się zaczęło, potrzebowała jedynie 4 godzin snu dziennie i potrafiła się po nich budzić bez żadnego bodźca z zewnątrz. Po wszczepieniu „VeriChip’a” twierdzi, że specjalnie skonfigurowała budzik tak, aby dzwonił co 10 minut – jednak kiedy śpi nigdy nie reaguje na dźwięk alarmu (na dzień dzisiejszy nie mamy dowodów na obecność takowego alarmu).

Chip-Chan, apeluje do wszystkich, którzy starają się usłyszeć bądź dostrzec sławny alarm, aby „nigdy go nie słuchali ani w żaden sposób na niego reagowali”. Jego działanie pozostaje tajemnicą.

Mało creepy ? Spadek formy ? Cóż... ta historia dzieje się na prawdę. Tutaj strona na, której możemy śledzić jej poczynania:

http://tinyurl.com/4xenzck

Tak jak już wcześniej wspominałem... witam, po mrocznej stronie internetu...

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

kobieta chyba do 2014 roku nadawała na kamerkach. jest 2023 i z tego co się zorientowałam czasem strimuje na YouTube, można zobaczyć jej zapisane filmy, mówi w nieznanym mi języku, wciąż powtarza się ten sam rysunek stopy i brwi z czerwonymi punktami. dużo dziwnych napisów i kilkuminutowych filmów, gdzie leży albo coś robi. ogólnie sprawa jest bardzo dziwna, jeśli tylko “żartuje” to dlaczego robi to tak długo? zarabia na tym?? może zarabiała gdy ludzie godzinami ją obserwowali? nie wiem, naprawdę.
Odpowiedz
Ktoś to śledzi jeszcze? Czemu do cholery na kamerze jest 23:52 a widać wyraźnie światło słoneczne..?
Odpowiedz
Ale was w chuja zrobili :D to były nagrania, kilka klatek posklejanych :D
Odpowiedz
nie działa
Odpowiedz
Narazie jej nie widać ale się trochę boje
Odpowiedz
Ubrała się, chodziła po domu około pół godziny, miała szarą czapkę i ogólnie była dziwnie ubrana, jak osoba chora psychicznie ._. Odsunęła butelki i kartony, rozwaliła je potem znowu ułożyła żeby ponownie rozwalić...wtf? Potem wyszła, nie było jej chwilę, zawiązała na zewnątrz jakiś sznurek, wróciła - ustawiła butelki pod drzwiami i wyszła zamykając drzwi z tym sznurkiem ._. wat?????
Odpowiedz
Siedzi ;__; od kilku godzin... i tylko co jakiś czas drapie sie po nodze...
Odpowiedz
Była ,była! Mignęła mi przed ekranem! Coś brała..boże nwm dlaczego ale się kurde booje...
Odpowiedz
OMG! Patrzę na drzwi i niczego nie ma. Wchodzę tu i czytam , dosłownie minutkę..wchodzę na kamerę z powrotem i- OMG!!!Jakieś dwie kartki na drzwiach..i zaciął się czas - jest tam teraz 8 minut po północy i stanęło na 54 sekundach o_______o WTF?!!
Odpowiedz
o której ona jest na kamerce?
Odpowiedz
o której ona może się pokazać naszego czasu?
Odpowiedz
Oglądam to już godzinę, przeczytałam wszystkie komentarze, weszłam na trzecią kamerkę, ale jej nie ma. Czekam dalej XD
Odpowiedz
Mam tylko jedną kamerę. ;/
Odpowiedz
Jak weszłam to były tylko czerwone sznurki. Czyli jej nie było w domu. Teraz znowu wchodze
Odpowiedz
Przed chwilą wróciła do domu, ogarnęła kartony i poszła gdzieś. Niestety, chwilowo nie działa mi druga kamera (pisze iż korzysta z niej za dużo osób)
Odpowiedz
Trzeba się na to logować, żeby ją zobaczyć.?
Odpowiedz
ciekawe czy gra w lol'a XD
Odpowiedz
Widze kartke, butelki, jakie czerwone wstazki...
Odpowiedz
jakie kamery wam działają ?
Odpowiedz
Nie działa mi druga kamera. ._.
Odpowiedz
Weszła, do tego burdelu, wyszła kilka razy otwierała i zamykała drzwi bezsęsu i wyszła, oglądam ją już od 1h i nic więcej się nie dzieje
Odpowiedz
boję się wejść :c
Odpowiedz
To faktycznie ,,ciemna strona internetu". Chora psychicznie kobieta, którą obserwuje kilkaset tysięcy internautów dziennie. Interesuje się dziwnymi filmikami, zdjęciami, obrazami do których potem dopisywane są pokręcone, absurdalne historyjki, ale w tym nie zamierzam brać udziału. To nic innego jak nie zdrowa fascynacja czyimś nieszczęściem.
Odpowiedz
nie ma jej w domu. Skoro może z niego wyjść i potrafi opisać sytuację, która jej się przydarzyła na blogu dlaczego nikt jej nie namierzył i nie próbował jej pomóc? Internauci nie takie sprawy rozwiązywali.
Odpowiedz
To jest jakas zamuła! ciagle lezy i pije hektolitry wody i nie sprzata
Odpowiedz
Ona nie pisze po koreansku. To jest jej wlasny jezyk, troche tylko podchodzi pod koreanski. Zauwazcie, ze jak pisze na laptopie to przez kartke, a do drzwi ma przyczepiony sznurek, ktory informuje ja, czy ktos przypadkiem nie wchodzi do domu. Kiedys miala tez kartonami zabarykadowane drzwi. Podgladam ja juz jakis czas.. Panna jest ostro pokrecona, ale ktos musi wiedziec o tym, ze zyje bo jak zaplacilaby za rachunki (i za co? ) no i chodzi tez o wode do picia, jedzenie itp ;x
Odpowiedz
ten link juz nie dziala, ma ktos jakis inny? cokolwiek.. zeby mozna bylo dalej ogladac na zywo??
Odpowiedz
widzę jak coś robi przy laptopie nie wiem czy ona cos żre czy płacze o chuj tu chodzi xd ;o
Odpowiedz
czas przestał działać :_: po odświeżeniu i ponownym włączeniu stronki dalej jest tyle samo :_: może to jakiś kod? XD
Odpowiedz
Ona tam jest !
Odpowiedz
kochg&UNJOmkl,.
Odpowiedz
A nie może ktoś namierzyć miejsca jej domu i pomóc tej kobiecie? Ona chyba nawet nie wie co robi... i wyrwać jej tego chipa.?
Odpowiedz
Natalia Cudowska jej 'Wyrwać Chipa' się nie da bo jak byś to zrobiła to by.. Kaput!
Odpowiedz
Ja to oglądałem 5 miesięcy temu i dalej jest ten sam obraz, do tego pisze że jest tam godzina 3 w nocy a świeci słońce......
Odpowiedz
Czekamy do północy, aż będzie w domu :D
Odpowiedz
Ja tam mam tylko butelki ;x ;_;
Odpowiedz
ta jasne wszystko zmyslone i nic wiecej ...
Odpowiedz
ja nic z tego nie rozumiem ;/
Odpowiedz
jak włączyć resztę kamer ? ;___________; mam tylko dwie
Odpowiedz
2 kamera mi nie dziala eh
Odpowiedz
w jakich godzinach ona się mniej więcej pokazuje?
Odpowiedz
BEZ SENSU, PO PRSTU ROBIĄ Z WAS BEKE, LUDZIE ...
Odpowiedz
kiedy ostatni raz ktoś ją widział ? siedzę 2h przed tymi kamerami i nic -.-
Odpowiedz
Oliwia wariat
Odpowiedz
po co ona robi to z tymi butelka nie ogarniam !
Odpowiedz
Kurde gdzie ona poszła nie ma jej ?!
Odpowiedz
Posrane i tyle Choć w sumie to mało prawdopodobne ale śmiałabym się jakby ktoś robił sobie z nas beke (y)
Odpowiedz
mi działa tylko jedna kamerka
Odpowiedz
eeee nie mam jej tylko butelki i kartony
Odpowiedz
O jezu ona nie spi i sie rusz :;o
Odpowiedz
Nie jednak 2 :)
Odpowiedz
JA SIE BOJE, NIE OGLĄDAM
Odpowiedz
druga kamera nie działa ;-;
Odpowiedz
czy tylko jak ja wchodze w ten link nie chce się włączyć i jest tam napisane tylko połączenie zostało zresetowane czy coś takiego
Odpowiedz
wszystko super tylko że działa jedna kamera :(
Odpowiedz
Jeeezu mi nie działa, za duzo ludu tam ;/
Odpowiedz
mi tylko działa pierwsza kamera ... ;/
Odpowiedz
http://www.ustream.tv/channel/1mil-reward-for-corrupt-korean-cop-p Trzecia kamera.
Odpowiedz
ja mam 18 grudnia 2013 :D
Odpowiedz
Śmieszne jest to że czytam to w 2022 a ten portal jest chyba martwy xD
Odpowiedz
liiipne ;c
Odpowiedz
O co kurwa chodzi? xD
Odpowiedz
Co to za kuchnia?
Odpowiedz
widać ją! japierdole :OO nie zasne
Odpowiedz
..
Odpowiedz
Obserwują ją od 2dni i zobaczyłam ją już kilka razy :o Myślę, że to fake, albo ona jest po prostu chora ale strasznie mnie to zainteresowało xD
Odpowiedz
serio ja widicie !! P)
Odpowiedz
O lol ;oo
Odpowiedz
yyyy... u mnie jest 2014, działa jedna kamera, nikogo nie ma, czas sie zacina co 5 sekund........
Odpowiedz
PRZEBRAŁA sie i gdzies wyszła.
Odpowiedz
Rypana Fejsa ma O.o
Odpowiedz
Niedawno wstała, poszła do drugiego pokoju po kartkę i długopis, wróciła, zaczęła coś pisać, a teraz siedzi przy lapku :)
Odpowiedz
Przyszła zrobiła coś na laptopie i zaczeła ustawiać butelki, jak już ustawiła to wyszła, potem wróciła znów je przewróciła i znów ustawiła ;.;
Odpowiedz
Raz pokazuje że jest 2011 rok a raz że 2008, WTF
Odpowiedz
Kiedyś koleżanka przesłała mi link do tych kamer ... siedziałam z nią od 14 do 20 oglądając ją , a ona siedziała z nogami podkulonymi i gapiła się w monitor ;_: całe 6 godzin , czasem się podrapała czy coś , ale potem znowu to samo .. lol
Odpowiedz
Nie ma tam żadnych plakatów. Tylko zasyfiony pokój. A co ona gada w tych filmikach na blogu? Czy też, co ten ktoś gada?
Odpowiedz
nie wiem czy chcę oglądać to z kamerki... nie no muszę... Aśś czuję lęk
Odpowiedz
jest przy laptopie ._.
Odpowiedz
widac ją było przez chwilę w 1. kamerze D:
Odpowiedz
O Boże.
Odpowiedz
http://blog.naver.com/qewwer/80181146204 to jest jej blog tak podejrzewam :3
Odpowiedz
czemu nikt tego nie zgłosi na policję? :o
Odpowiedz
Ja tam ją widzę, robiła chwile coś na laptopie a później wyszła z domu ;p Zastanawiam się czemu ma kartonami zastawione drzwi ;p
Odpowiedz
Nikogo tam nie widać xd
Odpowiedz
czemu druga kamera nie działa
Odpowiedz
spróbuj odświeżyć. Mi nie działała, odświeżyłem i widzę plakat i ją...
Odpowiedz
o 00.00 sie obudziła...
Odpowiedz
Ja to chyba trochę rozumiem ale nie mam pewności ... Gdybyście mogli to wyślijcie mi jakiekolwiek wiadomości o tym policjancie i o niej samej ... powoli to rozgryzam (po 6 godz. rozmyślania)
Odpowiedz
Nie ogarniam tego ... to raczej nie jest fake, no nie ? ;o
Odpowiedz
Obserwuje tą babke od jakiegoś czasu i się zastanawiam czy ona coś je i pije, bo nigdy nie widziałem, teraz kamera jest inaczej ustawiona, wcześniej była ustawiona na nią a ona leżała z laptopem albo spała, raz widziałem masę kartek na ścianach, podłogach w języku, chińskim bądź japońskim, nie wiem.Ale najbardziej mnie zaskakuje dlaczego ona praktycznie cały czas śpi O.o
Odpowiedz
Pierdole... Nawet ja mam mniejszy syf O.o
Odpowiedz
Nudne to. Nic się nie dzieje. Jedynie lampka laptopa miga. Ale akcja ;_:
Odpowiedz
haha jaka data xD
Odpowiedz
Jaki burdel xD
Odpowiedz
ja mam w dupie 5 min czekania i nic dalej mi sie nie chce elo
Odpowiedz
gdzie ona ; o
Odpowiedz
Ej no gdzie ona polazła? O_o
Odpowiedz
Yea! Wreszcie coś się zaczęło dziać! ...Zaczęła grzebać w pudełkach O___o
Odpowiedz
Ja chyba jednak na to nie kliknę.... O.o
Odpowiedz
Nie wiem czy chce to ogladac :D
Odpowiedz
Czy tylko ja na tych kamerach nie widzę żadnego człowieka ... ?
Odpowiedz
OMFB :X
Odpowiedz
Znam to. CHORE :O
Odpowiedz
o kurwa xd
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje