Historia

Astronomiczne widmo

kwesiunia 2 11 lat temu 5 193 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Większość opowieści o duchach rozgrywa się w ciemnych pokojach, albo w opuszczonych starych domach. Powstają jednak współczesne opowieści o duchach, które pojawiają się w okolicach znanych nam i nie wywołujących dreszczyku emocji czy strachu. Jedną z głośniejszych opowieści o współczesnych duchach była ostatnio w Ameryce historia widmowej autostopowiczki. Opisał ją William Oliver w książce "Unbidden Guests" w 1949 roku. Okoliczności pojawiania się autostopowiczki były podobne. Po prostu stała przy drodze i czekała, aż ktoś ją zabierze do samochodu i podwiezie. Młoda kobieta bez trudu zatrzymuje jedno z przejeżdżających obok niej aut. Nie jest uciążliwą pasażerką, bez trudu zabawia rozmową kierowcę. Prosi o podwiezienie do pewnej willi przy drodze. Po dotarciu na miejsce autostopowiczka prosi kierowcę, aby zadzwonił do drzwi domu, sama zaś pozostaje pod byle pretekstem przy samochodzie. Kiedy kierowca wraca okazuje się, że nikogo nie ma - autostopowiczka znika. Mieszkańcy domu wyjaśniają, że mieszkała tu kiedyś dziewczyna, która zginęła w wypadku samochodowym niedaleko stąd. Wypadek miał miejsce tam, gdzie dziewczyna zatrzymywała samochód. Różne wersje tej historii krążą po Ameryce i ubarwiają niejeden ciemny wieczór. Niektórzy uważają, że jest to duch indiańskiej kobiety, która powróciła na te ziemie wcielając się we współczesną postać dziewczyny. Nie robi ludziom nic złego, trzeba być jednak uważnym. Na dźwięk piszczących hamulców może stać się agresywna i demoniczna i doprowadzić biednego kierowcę do spowodowania wypadku samochodowego. W południowej części Niemiec w latach osiemdziesiątych XX wieku liczni kierowcy doświadczyli podobnej przygody. Podwozili pewną autostopowiczkę w dżinsach, która prowadziła z nimi ożywioną rozmowę, po czym rozpływała się w powietrzu. Nieraz działo się to podczas jazdy samochodem. Czy jest to współczesna wersja Białej Damy vel Frau Berta, starogermańskiej bogini straszącej niegdyś na bezdrożach?

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Ahaaaaa...
Odpowiedz
Było w Supernatural ;)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje