Historia

\"Jack Lantern\"

perris 10 10 lat temu 7 628 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Wiele osób zastanawia się co symbolizuje lampion z dyni na halloween, w wiele sposobów można to tłumaczyć na przykład legendą o irlandzkim farmerze Jacku. Nie wiesz o czym mowa prawda? Wystarczy przeczytać tą krótką opowiastkę:

Dawno temu w Irlandii mieszkał farmer Jack, który był leniwy, ale też bardzo chciwy.

Pewnego dnia kilku mieszkańców wioski nakryło go na kradzieży. Gdy Jack przed nimi uciekał, spotkał na swej drodze tajemniczą postać, odzianą w czerń.

- Czas umierać - powiedział nieznajomy, ściągając kaptur.

Jack natychmiast rozpoznał diabła i w jego głowie narodził się sprytny plan.

- A może chciałbyś nieco podokuczać goniącym mnie ludziom? Wszyscy oni wierzą w Boga, więc miałbyś spory ubaw - powiedział zachęcająco.

Widząc, że diabeł się zastanawia, dodał:

- Zamień się w monetę, a ja zapłacę nią za skradzione rzeczy. Potem będziesz mógł zniknąć, a oni będą kłócić się między sobą o to, kto ukradł pieniądze.

- Zgadzam się - diabeł uśmiechnął się przerażającym uśmiechem i zamienił się w monetę, a po chwili wskoczył do otwartej sakiewki Jacka.

Ale farmer ani myślał umierać. Zawiązał sakiewkę, zamykając diabła w pułapce. W swoim planie nie wyjawił mu bowiem, że wśród skradzionych rzeczy ma srebrny krzyż.

Diabeł długo prosił Jacka o uwolnienie. Farmer wypuścił go dopiero wtedy, gdy obiecał, że nigdy nie zabierze jego duszy.

Gdy w końcu Jack umarł, nie miał dokąd pójść. Niebo było dla niego niedostępne, ponieważ za życia był utracjuszem i oszustem. Do piekła również nie miał wstępu dzięki obietnicy diabła. Wziął więc dynię i umieścił w niej tlący się węgielek, po czym wyruszył w drogę, aby znaleźć miejsce na wieczny spoczynek.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Gowno prawda.. Ludzie w tamtych czasach próbowali jakos odstraszyć zle duchy i wymyślili stroje w których tego dnia będą sie w nie ubierali. A dynia byla takim jakby "pupilkiem " który miał ich chronić dlatego wyryto na dyniach te "twarze" . Ludzie w ten sposób myśleli ze odstrasza zle duchy gdzie ich moc nasila sie wlasnie tego dnia.
Odpowiedz
"Obietnica diabła"? Diabeł jest królem kłamstwa. Co ja mówie! Jest Ojcem Kłamstwa! Ten cały Jack po śmierci trafił by od razu do Piekła.
Odpowiedz
Trochę nieciekawe
Odpowiedz
Tylko, że ta historia nie jest prawdziwa :/
Odpowiedz
Fajne nawet :) pewnie lubil dynie :3
Odpowiedz
CIekawe
Odpowiedz
*droge
Odpowiedz
Te dynie mają go prawdopodobnie odstraszyc lub pokazac mu dobra druge.
Odpowiedz
też nie ogarniam ._.
Odpowiedz
no tak, wszystko jasne, ale o co chodzi?
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje