Historia

Snajper cz.2

stalker_iwan 7 10 lat temu 6 141 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Część 1: http://straszne-historie.pl/story/5780

...

To my jesteśmy władcami podziemi, i nie damy odebrać sobie naszego królestwa.

Przez dwadzieścia lat po katastrofie, ludzie coraz mniej przypominali ludzi. Szara skóra, krucha budowa, słaba odporność na choroby i inne defekty. Ale jest coś, co decyduje o przetrwaniu ludzkości: widzenie w ciemności. Dzięki niemu stalkerzy mogą ryzykować życie, by wyjść na powierzchnie. Dla głupich leków, amunicji. I alkoholu.

Metro to ziemia nieudaczników.

Heroicznych nieudaczników.

...

Siergiej nie zdążył wyjść na peron gdy usłyszał krzyki:

-Jezu Chryste co to do cholery jest?!

-Paszka zwiewaj, ja ich zatrzymam!

-Wiejemy!

Chwile później zadudniła seria z CKM'u, odezwało się kilka kałachów. Ogłuszający ryk.

-Zamknąć ślu...

Dźwięk łamanych kości. Jeden nie żyje.

Po schodach biegła pozostała trojka, a za nimi... Jezu, co to właściwie jest?!

Sześć nóg, wielka głowa, czerwone oczy i zakrwawiony pysk. Ale coś jest w nim znajomego...

Tygrys?

Stwór machnął łapą, dowódca wzbił się w powietrze, uderzył o ściane, bryzgi krwi. Runął na ziemie jak szmaciana lalka. Pozostało dwóch.

Drapieżnik złapał strzelca.

-Siergiej, nie strzelaj, weź młodego i uciekaj! - stalker wyciągnął granat, odbezpieczył - Jak zdechnę to ty razem ze mną gnido!

Siergiej chwycił chłopaczka, wyszli na peron, prawie pusty, biegło do nich kilku wojskowych.

Wybuch, poszedł pył z sufitu.

Czyli nie mamy wyjścia na powierzchnie, świetnie.

-Co się tam stało? Gdzie wartownicy? Byliśmy na trzechsetnym jak usłyszeliśmy krzyki, ewakuowali stację!

-Przecież widzę. Mówi ci coś nazwa ZOO? Kilka stworów się uwolniło, no i trzech naszych nie żyje.

-Ktoś otworzył bramę?

-Na to wygląda.

-Musze o tym zameldować. Jest już czysto?

-Tak, zamelduj też że wyjście zawalone, potrzebny sprzęt.

-Dobra. Kirył, Iwan! Zostajecie z nimi.

...

Siergiej zostawił snajperkę w zbrojowni. No, teraz trzeba iść do Ahmeda po filtry do maski.

Ale to jutro, najpierw zobaczę co z młodym.

Chłopak siedział przy ścianie, niedaleko wejścia na plantacje grzybów.

-Jak się nazywasz?

-Dimitry, a co?

-Nic ci nie jest?

-A jak pan myśli? Straciłem przed chwilą ojca, więc tęczowo nie jest...

-Masz gdzie mieszkać?

-Nie, dzisiaj przybyliśmy tutaj z Sadowej-Siennej. Mieliśmy kupić namiot, za naboje z warty.

-Zbieraj się, nocujesz u mnie, mam dużo miejsca.

-Nie mam co zbierać. plecak został na górze...

...

-Wodianikow! Naczelnik wzywa do siebie!

-Już idę, nie drzyj się, obudzisz go - Wskazał na jeszcze śpiącego Dimitriego - daj mu jeszcze pospać.

Iwan przeszedł przez peron, prosto do komórki na miotły. Teraz jest tam gabinet naczelnika.

-Siergiej, co się do cholery stało wczoraj na górze?

-A tamten wartownik nie zdał raportu? Szedł do pana.

-Zdał, ale był tak roztrzęsiony że niewiele zrozumiałem co mówi. Ale chyba coś o ZOO?

-Ta, brama chyba jest otwarta, coś dziwnego łazi po ulicach.

-To znaczy?

-Jak miałem wartę, widziałem jak coś w rodzaju nosorożca morduje pięciu stalkerów z linii czerwonej. A potem jakieś gówno, wymordowało naszych.

-A co z przejściem?

-Zawalone, wczoraj sprawdzałem. A ciała wyniesione.

-To dobrze, dobrze...

Aha i jeszcze jedno: zatrzymał się u mnie ocalały wartownik, może zostać czy mam zapłacić?

-Niech zostanie, jesteśmy mu coś winni. A, i mam coś dla ciebie.

-Co takiego?

-Nasza stacja zdobyła i oczyściła placówkę wojskową. Niecałe dwa kilometry stąd. Za trzy dni, ty i twoja grupa zostajecie wysłani tam, jako mieszkańcy.

-Przyjąłem, idę powiedzieć reszcie.

No świetnie, teraz zamiast ginąć na ulicy zginę w bazie wojskowej. Muszę pogadać z Andriejem o naszym miotaczu płomieni. No i może by zwerbować tego dzieciaka do drużyny?

Na razie trzeba pomyśleć o tym pieprzonym ZOO. Andriej coś kiedyś mówił o granatniku...

Część 3: http://straszne-historie.pl/story/5845

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Malutki błąd a dokładniej w książce pisze się Katastrofa. Po za tym niezłe fanstory ;-)
Odpowiedz
[+]
Odpowiedz
część 3: http://straszne-historie.pl/story/5845
Odpowiedz
będzie 3?
Odpowiedz
Dobre dobre , rób next epizody :)
Odpowiedz
spoko historia, wkręciłem się i czekam na następne części :)
Odpowiedz
http://straszne-historie.pl/story/5780 tutaj link do 1.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje