Historia

Ostani żywy głos

yappir 12 9 lat temu 7 336 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Promienie porannego słońca wpadły do pustego, hermetycznie zamkniętego laboratorium przez okno. Na ścianie wisiał kalendarz i wskazywał na datę 11 czerwca 2035 roku. Promienie słoneczne oświetliły krzemowe panele smartphona leżącego na stole. Urządzenie się ożywiło. Na ekranie pojawił się uśmieszek i napis „Powracam do poprzedniego zadania – odtwarzanie.”. W pustym laboratorium rozległ się głos starszego mężczyzny.

„Dziennik doktora Oldcrowa. Przedmiot badań – ciemne paliwo. Odkryte w roku 2031 uznano za błogosławieństwo. Paliwo produkowało małą ilość spalin w formie płynnej oraz miało bardzo dużą wartość energetyczną. Atrakcyjna cena i duży popyt sprawił, że szybko cały zachodni świat zaczął używać ciemnego paliwa. Jednak ja i mój zespół prowadzimy badania nad domniemaną nieszkodliwością paliwa. Otóż masa atomowa spalin jest mniejsza od spalanego produktu. Jedna ze zmiennych jest niewiadoma. Oznacza to, że coś jeszcze jest przedmiotem spalania. Idąc za tym tropem nasz zespół w roku 2033 odkrył nową cząstkę elementarną. Oczywiście natychmiast przeliśmy do badania nowo odkrytego obiektu. Właściwości cząstki okazały się niepokojące. Zaniepokoiły mnie dwie cechy. Pierwszą był fakt, że rozgrzana cząstka po spaleniu może przebyć gigantyczną odległość. Drugą właściwością jest fakt, że cząstka elementarna zakłóca fuzję wodoru w hel. Tempo reakcji się zmienia. Rodzi się pytanie, czy taka cząstka może dotrzeć do słońca? Czy może zakłócić jego prace i w efekcie zmienić tempo reakcji chemicznej w nim zachodzącej. Jeśli tak to temperatura słońca może się zmienić. Gdyby do tego doszło skutki były by katastrofalne. Ekosystem ziemi mógłby się zmienić lub mogło by dojść do jego zapaści. Pomimo tych podejrzeń rząd i korporacje nie zaprzestały spalać ogromnych ilości paliwa. Badania wciąż trwają. Mam nadzieje, że nie znajdziemy tego czego się obawiam.”

Smartphone zamilkł na chwilę. Na ekranie pojawił się napis: „Zapętlanie”. Szybko zastąpił go inny napis głoszący: „Zapętlono 31536003 raz.” przez chwilę ukazała się data – 22 czerwca 2095 roku. W pustym laboratorium znowu rozległ się głos starszego człowieka.

„Dziennik doktora Oldcrowa. Przedmiot badań – ciemne paliwo.....”

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

do wszystkich, którzy nie załapali... Jedna ze wspomnianych cząsteczek (ok, może "trochę" więcej...) dotarła do Słońca, w którym zaburzyła reakcje chemiczne (Słońce wytwarza energię syntezując wodór w hel)... doszło do przyspieszenia reakcji, przez co nasze kochane słoneczko nas usmażyło...
Odpowiedz
Wytłumaczy ktoś? Koniec świata od używania paliwa czy jak?
Odpowiedz
Taaa, ciekawe tylko kto ten telefon ładował, że dał radę przed kilkadziesiąt lat odtwarzać ten sam tekst -.-
Odpowiedz
Może inna technologia, bateria słoneczna, te sprawy...
Odpowiedz
nudy
Odpowiedz
Nigdy nie lubiałam fizyki -(słabe to jest)
Odpowiedz
Eeee...tylko jrdno teraz przychodzi mi do glowy...wtf!?
Odpowiedz
nieogarniam tego
Odpowiedz
Mnie się podoba :D
Odpowiedz
NUDA
Odpowiedz
ja tez
Odpowiedz
nie ogarniam xd
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje