Zestawienie

10 nawiedzonych miejsc w Polsce

admin 45 9 lat temu 219 020 odsłon Czas czytania: ~4 minuty
10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Dzisiaj zabierzemy Was w miejsca, które podobno są nawiedzone - i znajdują się w Polsce! Jeśli nie wierzycie w duchy - możecie pojechać i zweryfikować swoje poglądy, jeśli wierzycie - będziecie wiedzieć jakie miejsca omijać z daleka!

Na pierwszym zdjęciu widzimy Komisariat policji, który znajduje się w Konstancinie-Jeziornej. Pracujący tam kiedyś policjanci zgłaszali, że słyszeli dźwięki kroków oraz dziwne odgłosy dochodzące z pierwszego piętra. Kiedy któryś z nich szedł sprawdzić co jest przyczyną nietypowego hałasu - ustawał on. Zdarzało się również, że drzwi od pomieszczeń otwierały się same (widać było, że klamka "wciskana" jest przez niewidzialną siłę).

Policjanci użytkowali tylko parter, pierwsze piętro stało puste. Wcześniej w tym budynku siedzibę miało NKWD i Urząd Bezpieczeństwa. Na piętrze wymuszali oni torturami zeznania od więźniów. Podobno to dusza jednego z nich nawiedza to miejsce.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Las w Witkowicach - ten położony niedaleko Krakowa las skrywa w sobie mroczną tajemnicę. W październiku 2001 roku 9 studentów postanowiło uczcić w nim nadchodzący rok akademicki. Niestety, po imprezie żaden z nich nie wrócił do domu - do dziś ich los pozostaje zagadką. Nie wiadomo co się z nimi stało. Podobno las jest przeklęty i był miejscem czczenia tajemniczego bóstwa i można w nim napotkać różne "nieprzyjazne siły". Historię tę ochrzczono mianem polskiego Blair Witch Project.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Diablak - Babia Góra - jest to szczyt położony w Beskidach, liczy on 1725 m. n. p. m. Góra ta znana jest głownie z legend o czarownicach, które miały przeprowadzać na szczycie swoje spotkania. Legenda głosi, że na Babiej Górze stał czarci zamek, zamieszkiwany przez samego szatana - do dziś pozostała tam sterta kamieni, mająca być pozostałością po fortyfikacji. Słowianie wierzyli, ze na wierzchołku mieszka bóg zła, mrocznej magii i wojny - Czarnobóg.

Doszło tam do kilku tajemniczych wypadków lotniczych. W 1963 roku o zbocze góry rozbił się śmigłowiec (3 ofiary), w 1969 samolot pasażerski (53 ofiary) - po tej katastrofie zniknęły taśmy z zapisem rozmów pilotów, w 2013 awionetka (3 ofiary).


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Stara Cerkiew w Chróścinie - już nawet wygląd tego budynku jest przerażający. Znajduje się on na granicy województw łódzkiego oraz opolskiego.

Podobno w okolicy cerkwi straszy duch chłopca, który pyta napotkanych żywych czy nie widzieli jego rodziców. Chłopiec ten - według lokalnych opowieści - ma być potomkiem właścicieli pobliskiego zamku, który później został przekształcony w dom opieki. W domu tym wskaźnik śmiertelności wśród podopiecznych był niezwykle wysoki - i według lokalnych przekazów, nie był to przypadek.

Chłopiec utonął w pobliskich bagnach, pochowany jest na cmentarzu przy cerkwi.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Szpital Psychiatryczny w Owińsku - szpital psychiatryczny w tym miejscu powstał w 1838 roku, jako pierwsza tego typu placówka w województwie. Tragiczne karty jego historii zaczynają się po rozpoczęciu drugiej wojny światowej. Wtedy to Niemcy zabijali pacjentów szpitala i chowali ich w zbiorowych mogiłach w pobliskim lesie.

Budynek wzbudza skrajne emocje wśród mieszkańców - wielu z nich widziało duchy dzieci oraz słyszało niezwykłe dźwięki, żarówki w ich domach przepalają się niezwykle często. Zjawiska paranormalne nasilają się w okolicach listopada - w rocznicę wkroczenia wojsk niemieckich do szpitala.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Zamek w Bobolicach - obiekt położony na skale w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Nawiedza go Szlochająca Dama.

Według legendy Szlochająca Dama, gdy była młodą kobietą, została zmuszona do poślubienia starego hrabiego - władcy zamku w Bobolicach. Spłodzili oni trzech synów, wkrótce potem hrabia zmarł. Dwoje dzieci poniosło tragiczną śmierć, zaczęto podejrzewać, że było to morderstwo, którego dokonała Szlochająca Dama - aby przejąć cały zamek tylko dla siebie (wg prawa najpierw dziedziczyli synowie).

Została ona pozbawiona praw do opieki nad ostatnim żyjącym synem, co spowodowało, że wpadła w wielki żal. Była bliska szaleństwa, miewała wizję, w których ostatni syn topi się. Nie mogąc dłużej wytrzymać cierpienia - zmarła. Od tego czasu na zamku można zaobserwować ubraną na czarno postać kobiety lub usłyszeć ciche szlochanie.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Nowy Sącz - Michał Sędziwój to alchemik pochodzący z Nowego Sącza. Był on jednym z najwybitniejszych w swoich fachu, uzyskał on miano Księcia Alchemików. Legenda głosi, że posiadł on umiejętność zamiany ołowiu w złoto oraz zgłębił tajemnicę kamienia filozoficznego. Swe umiejętności prezentował publicznie.

Podobno do dziś można spotkać go - lub jego ducha - przechadzającego się nocami po Nowym Sączu. Ubrany jest on w profesorską togę. Wyróżnia go fakt, że... nie rzuca cienia. Podczas swoich spacerów rozrzuca złoto.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Kamienne kręgi w Odrach na Pomorzu - miejsce to jest starą nekropolią Gotów, owiane jest ono aurą tajemnicy. Stare opowieści głoszą, że jest to miejsce nawiedzone, można spotkać tam ducha pokutującej kobiety, która przemyka między głazami.

W tym miejscu znajduje się tzw. oczko polodowcowe, znaleziono w nim szczątki ludzkie pochowane jeszcze przed naszą erą lub na jej początku.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Nawiedzony dom w Wierchomli - ta stara chata znajduje się w Parku Etnograficznym w Wierchomli. Jest jedną z ponad 70 tego typu budowli znajdujących się w parku, lecz tylko ta jest nawiedzona.

W domu można zaobserwować samoistnie poruszające się przedmioty, usłyszeć kroki lub jęki. Powodować ma je duch parobka, który nieszczęśliwie zakochał się w córce bogatego właściciela chaty. Niezrozumiany i odrzucony przez miłość swojego życia, powiesił się na strychu tego domu.


10 nawiedzonych miejsc w Polsce

Zamek w Malborku - Największy zamek znajdujący się w Polsce widział niejedno! Turyści i obsługa często zgłaszali, że widzieli duchy. Spotykano między innymi rycerzy, którzy trzymają swoje odcięte głowy pod pachami, patrolują zamek i strzegą jego jeszcze nieodkrytych tajemnic oraz skarbów. Podobno raz do roku, w noc sylwestrową z podziemnego tunelu wybiega bezgłowy koń i okrąża galopem zamek, by na kolejne dwanaście miesięcy powrócić do podziemi. Duchy widziane były również w zamkowych lochach.


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

uwielbiam zwiedzać takie miejsca
Odpowiedz
Nie warto klnąć Jezus nas Kocha zawsze ;)
Odpowiedz
Chociaż nie wierzę w tego typu nawiedzone miejsca ale fajnie po nich pochodzić
Odpowiedz
Ja byłam w zamku w Malborku i miałam sytuację gdy z przewodniczką byliśmy w jakiejś kapliczce czy coś w tym stylu nagle usłyszałam jakby głosy kiedy się odwróciłam w tę stronę nikogo nie było a pod nogami autentycznie leżała moneta taka sama jakie mogło się kupić w takim brązowym woreczku wcześniej. Ps zanim usłyszałam głosy monety tam nie było na 100%
Odpowiedz
Jeżdżę na Malbork co roku, raz nawet pytałam na zamku, czy coś straszy. Przewodnik spojrzał na mnie jak na durną i stwierdził, że nic nie wie ;)
Odpowiedz
Tych studentów to po prostu poniósł melanż:D
Odpowiedz
Ja w zamku w Malborku widziałam ducha kobiety.
Odpowiedz
Żądny przygód nagrał w tym lasku film. Też nic się działo
Odpowiedz
Szpitam w Owinskach a nie Owinsku..reszta tam byl ponoc internat jeszcze a co do obaw mieszkancow..nie mieszkam tam ale jeszcze nie slyszalam zeby ktos stamtad cos takiego widzial i sie bal
Odpowiedz
Mieszkam daaleeekoo od tych wszystkich miejsc XD
Odpowiedz
Sama mieszkam w Zawoi u stóp Babiej Góry... Słyszałam owe legendy
Odpowiedz
STRASZNE
Odpowiedz
pierwsze dwa zdjęcia mam godzine drogi od nich, może kiedyś zwiedzę :)
Odpowiedz
W Owińskach ;)
Odpowiedz
Ruszam na poszukiwania Michała Sędziwoja w Nowym Sączu!
Odpowiedz
WIększość to moje okolice, Babią Górę widzę z okna...
Odpowiedz
stara cerkiew bylam i nic strasznego
Odpowiedz
Nowy Sącz...... moje miasto
Odpowiedz
las w Witkowicach to ściema, był kiedyś artykuł o tym żarcie.
Odpowiedz
Las w Witkowicach Ten las jest godny nazwy Lasem Slendermana
Odpowiedz
Las w Witkowicach. Mam niemiłe wspomnienia z tym miejscem. Kiedyś wybrałem się na grzybobranie... NIE ZGADNIECIE CO SIĘ STAŁO! Tam nie było grzybów. :C
Odpowiedz
Z tego co wiem to odnowili cerkiew i już nie ma po co chodzić. Straciło swój klimat.
Odpowiedz
Z tymi głazami to faktycznie ciekawa rzecz. Byłam tam i faktycznie, dziwne uczucie wisiało w powietrzu...
Odpowiedz
Kilkanaście raz przechodziłam obok komisariatu w Konstancinie i nic nie zauważyłam może jak zaś pojadę to się przyjrzę :) Patrycja co ty na to ? :)
Odpowiedz
Musisz tam wejść i spędzić trochę czasu, a nie przechodzić obok. Odrazu powiem że nic tam niema, byliśmy z kumplem w środku spaliliśmy blanta i nic się nie stało oprócz tego że zachciało nam się słać xD
Odpowiedz
w tym szpitalu byli chyba tube raiders?
Odpowiedz
Właśnie też tak skojarzyłem.
Odpowiedz
Ja jeżdżę do Wierchomli na wakacje, jeszcze jak moja mama byla ze mna w ciazy to budowany byl moj dom letniskowy... wczesniej widzialam od moich młodszych koleznek ale im nie wierzylam i dalej nie wierze, ponoc zawsze w nocy ktoś wychodzi pasac owce ktorych tam wcale nie ma... śmiesznie trochę xD
Odpowiedz
Byłem w zamku w Bobolicach 3 razy , nic nie widziałem , ale przed zamkiem stoi znak "uwaga duchy" XD
Odpowiedz
A gdzie domek z Izbicy? :c
Odpowiedz
Tuberaiders byli w tym szpitalu psychiatrycznym i spędzili tam noc całą
Odpowiedz
Na zamku w Malborku? Ha, nie straszy
Odpowiedz
o kurna, ta cerkiew to moje rejony
Odpowiedz
szpital psychiatryczny w Owińskach a nie Owińsku...to niedaleko mojej miejscowości
Odpowiedz
Szpital Psychiatryczny w Owińsku, nic dziwnego, że pacjenci widzieli i słyszeli dziwne rzeczy... w końcu to szpital psychiatryczny
Odpowiedz
Byłam w Malborku i nic nie widziałam...
Odpowiedz
Pierwsze słyszę że Sączu jest jakiś duch :P muszę pochodzić w nocy i go poszukać. Może da mi złoto :D
Odpowiedz
Pewnie chodzi o goblina skarbnika :D
Odpowiedz
a co do slide 5 - w psychiatryku generalnie przebywają osoby dorosłe, więc skąd tam do cholery duchy dzieci?
Odpowiedz
Nie chcę się zbytnio przyczepić ale w szpitalu psychiatrycznym mogą przebywać także dzieci a nie tylko dorośli :p
Odpowiedz
slide 4 - jeśli utonął na bagnach to jak znaleźli ciało? bo zapewne nie znaleźli, z tego co mi wiadomo, ciało można znaleść dopiero po ususzeniu zbiornika, co jest trudne, to jak go pochowali? skoro ciało zostało na bagnach, to czy nie powinien straszyć, własnie tam? fuck logic ?
Odpowiedz
Zabawne...
Odpowiedz
I to uczucie, kiedy widzisz ostatnią pozycję i nasuwa się taka myśl : "Byłem/am o krok od śmerci" xD
Odpowiedz
Byłem tam , nic.
Odpowiedz
Byłem w zamku w Malborku i żadnych duchów, nie spotkałem.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje