Historia

Nawiedzony pub w Zielonej Górze.

białadama 3 11 lat temu 9 513 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Znajduje się on w pobliżu rynku w Zielonej Górze. Pub założony na początku XX wieku od samego początku przyciągał wielu ludzi chcących się zabawić, lub po prostu napić się alkoholu. Jak głosiły plotki, był on także miejscem przyciągającym prostytutki. Jedną z nich miała być Anita Lawrocka - kobieta piękna i odważna. Często widywana z bogatymi mężczyznami. W 1925 roku poznała ona rosyjskiego kupca, Nikolewa Rokaszewa. Mężczyzna znany był z porywczego, wręcz brutalnego charakteru. Spotykała się z nim dość długo, aż pewnego dnia zniknęła. Jej ciało odnaleziono w jednej z okolicznych rzek. Twarz była zmasakrowana, widać było, że przed śmiercią zadano jej okrutnych cierpień. Zwłoki rozpoznano po biżuterii, która (co było zaskakujące) nie została skradziona. Taki obrót spraw wykluczył motyw rabunkowy. Podejrzenia od razu padły na Rokaszewa, ale z braku dowodów uniknął on odpowiedzialności. Tymczasem w ulubionym pubie Anity zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

Goście opowiadali o duchu Lawrockiej, przechadzającym się po sali, czasem siedzącym na jej ulubionym miejscu przy barze. Choć stołek był pusty, widywano nad nim dym z papierosa. Czasem stołek sam się przewracał. Dzisiaj ulubione miejsce Anity jest ogrodzone i stanowi atrakcję.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

no dobra, przegrzebałam internet, pytałam znajomych, poszperałam po różnych blogach - za cholerę nikt nie wie, co to mógł być za pub :)) ja, mimo spędzenia w ZG całego życia i dość dobrej znajomości infrastruktury alkoholowej, też za licho takiego nie kojarzę. wnioskuję więc, że to "dzisiaj" z historii może być dość daleko w przeszłości.
Odpowiedz
bardzo ciekawa historia, myślę, że pojadę tam wkrótce z moim:) pozdrawiam
Odpowiedz
hmm blisko mi do ZG.. wybrać sie trzeba na piwko:D
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje