Zdjęcie

Las Aokigahara

białadama 5 11 lat temu 11 676 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Las Aokigahara

Aokigahara to las na zboczu góry Fuji w Japonii. Przy nim las z Blair Witch Project wydaje się być Stumilowym Lasem Kubusia Puchatka. Trudno powiedzieć czego w Aokigahara jest więcej - drzew, czy ludzkich kości walających się dookoła...

To miejsce jest dla samobójców tym, czym Niagara dla nowożeńców. Jak myślicie, ile samobójstw tam popełniono? Trudno stwierdzić, raporty policyjne sięgają jedynie do lat 50-tych XX wieku i nie obejmują wszystkich przypadków. W każdym razie wiadomo, że w ostatnich 60 latach popełniono ponad 500 samobójstw.

Najwięcej takich przypadków zawdzięcza się dzięki tzw. efektowi Wertera. Pamiętacie tę lekturę o samobójcy? Po jej wydaniu, wśród młodych mężczyzn zapanowała moda na samobójstwa. W przypadku Lasu Aokigahara, puszkę Pandory otworzyła nowela Kuroi Kaiju (Czarne morze drzew), autorstwa Seicho Matsumoto. Dwoje z jej bohaterów właśnie tam popełniło samobójstwo. Autor nieprzypadkowo wybrał miejsce akcji - jest tam tak ciemno, że nawet w południe nietrudno znaleźć ciemne jak noc zakamarki - ciała mogą tam wisieć przez długi, bardzo długi czas.

Władze oczywiście próbują zapobiegać masowym targnięciom się na życie, ale w tak ciemnym i niedostępnym miejscu niewiele udaje się zrobić. Na całym terenie można znaleźć tablice z hasłami nawołującymi do regyznacji z ostatecznego kroku, od: "Życie jest cenne", po: "Niedźwiedzie zniszczą twoje zwłoki".

Ostatnio las stał się także mekką złodziei, okradających zwłoki z biżuterii, zegarków, telefonów...

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

CHALLENGE ACCEPTED
Odpowiedz
Już się tam wybieram :D .
Odpowiedz
Aoki...hm...
Odpowiedz
Cel na wakacje wybrany: Las Aokigahara.
Odpowiedz
HMM... ciekawe. autentyczne ?
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje