Zdjęcie

TA DZIEWCZYNKA ZMARŁA W WIEKU 2 LAT SPRAWDŹ JEJ TAJEMNICE

anastasya 0 9 lat temu 3 570 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

TA DZIEWCZYNKA ZMARŁA W WIEKU 2 LAT SPRAWDŹ JEJ TAJEMNICE

Rosalia Lombardo zmarła 6 grudnia 1920 roku tuż przed trzecimi urodzinami w wyniku ciężkiego zapalenia płuc. Jej ciało zabalsamowano tak dobrymi technikami że do dzisiaj można oglądać jej dziecięcą buzię w Katakumbach Kapucynów mieszczących się w Palermo. Mumia ta zachowała się najlepiej wśród innych spoczywających w Katakumbach, nazywana jest śpiącą królewną.

Niby są to tylko zwyczajne fakty, prawda?

A jednak mumia ta według wielu ludzi skrywa straszną tajemnice o której właśnie opowiem.

Odwiedzający katakumby mówią że dziewczynka otwiera i zamyka oczy. To zdarzenie zaciekawiło ekspertów którzy uważają to za jedynie efekt mający miejsce pod wpływem zależności padania promieni słonecznych z umieszczonego niedaleko trumny okna. Jednak to tylko jedno z "racjonalnych" wyjaśnień, niektórzy mają inną wersję. Ponoć duch dziewczynki wraca do niej codziennie, otwierają jej się oczy bo przed śmiercią musiała zobaczyć coś strasznego i teraz codziennie sprawdza czy nic jej już nie grozi. To straszne wspomnienie trzyma jej duszę na ziemi, nie może odejść bo jej strach przed swoim ostatnim wspomnieniem trzyma ją dalej w prawie nie naruszonym przez czas ciele. Prawdo podobnie nigdy nie dowiemy się co zobaczyła, może kiedyś w końcu na zawsze zamknie powieki i odejdzie...

Mimo iż druga wersja powodu otwierania i zamykania oczu przez mumię wydaję się dla sceptyków nierealna, skłania nas do zastanowień jaki widok musi spotkać człowieka by ten przeraził się tak bardzo że mimo upływu lat po śmierci nadal prześladuję go ten widok. To tylko legenda którą stworzyli ludzie, lecz należy pamiętać że każda legenda ma w sobie odrobinę prawdy.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje