Historia

Szum.

Użytkownik usunięty 7 9 lat temu 8 316 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Na początku musicie wiedzieć coś o moim komputerze. Jestem jego drugim właścicielem. Mój ojciec odkupił go od lekarza, u którego przeprowadzał remont. Sprzęt przyjechał wraz z ojcem ze Szwecji. Zrobił mi niezłą niespodziankę.

Wymieniłem kilka części i teraz mogłem grać w najnowsze gry, na maksymalnych detalach. Wszystko było jak trzeba.

Jednak podczas rozmów na Skype znajomi skarżyli się na szumy w tle. Sprawdziłem to, i faktycznie, szumiało.

Zainteresowany tym problemem postanowiłem się go pozbyć. Zmieniałem opcje w panelu sterowania, podpinałem starsze słuchawki z mikrofonami a nawet kupiłem nowa kartę dźwiękową. Na niewiele się to zdało.

Ostatecznie zakupiłem nowy - tym razem wolnostojący mikrofon lepszej jakości. Nagrałem próbkę dźwięku. Szum się zmienił. Wytężając słuch wyłapałem ledwo słyszalny głos, a raczej głosy.

Nagrałem jakieś dwie minuty ciszy, przesłuchałem nagranie, po czym zacząłem je modyfikować - zmiana prędkości, wysokości dźwięku itd.

Wreszcie słychać było ludzkie głosy. Jeden na pewno mówił w języku niemieckim. Miał charakterystyczny akcent. Kolejny z nich to szwedzki. Ostatni, jaki udało mi się wyłapać to chyba Łacina. Szczerze mówiąc ciężko było zrozumieć jakiekolwiek słowa w tym całym bełkocie.

Chciałem przesłuchać nagranie raz jeszcze, jednak nie było mi to dane. Podczas próby ponownego odtworzenia pliku mój komputer się wyłączył.

"Nic specjalnego." - pomyślałem. "Zaraz zresetuję komputer i odtworzę nagranie."

Wtedy poczułem smród spalenizny. Po otwarciu obudowy okazało się, że dysk nie nadaje się już do użytku. Tak się nagrzał, że tarcze lekko wystawały z obudowy, a kable były w nią wtopione.

Zaprzyjaźniony informatyk powiedział, że nigdy się z czymś takim nie spotkał.

Nowy dysk jest szybszy, a szum więcej się nie pojawił.

Jeśli chodzi o tajemnicze słowa, w pamięci wciąż miałem tylko jedno. Powtarzające się w kółko "Libera me" - uratuj mnie.

--

http://www.facebook.com/jakubwolnikcreepy

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać
Dokonaj zmian: Edytuj

Komentarze

Na prawdę dobre
Odpowiedz
Świetne! Krótkie i na temat
Odpowiedz
Historia zawiera lokowanie produktu xD
Odpowiedz
Nawet fajne
Odpowiedz
Ciekawy pomysł! :) Czekam na więcej historii.
Odpowiedz
nom ciekawe
Odpowiedz
Dobre,to po to wysłałeś mi na fb screena ile masz RAM-u? :)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Czas czytania: ~17 minut Wyświetenia: 14 397

Artykuły i recenzje