Film

Prypeć

białadama 6 11 lat temu 7 345 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Każdy z Was słyszał o Czarnobylu. Wiadomo co tam się wydarzyło w 1986 roku - nie trzeba nikomu wyjaśniać. Prypeć była miastem - sypialnią dla pracowników elektrowni. Miasto zostało zbudowane w latach 70-tych, zamieszkiwało je 50 tysięcy ludzi. Mieszkali, chodzili do pracy, szkół, spędzali wolny czas aż do eksplozji, która zdaniem radzieckich władz była "niewielką awarią".

Ta awaria musiała jednak mieć tragiczne skutki, gdyż krótko po niej ewakuowano w wielkim pośpiechu wszystkich mieszkańców Prypeci. Od tej pory jest to miasto duchów, budynki niszczeją, złodzieje (bojący się biedy bardziej niż promieniowania) rozkradli większość cenniejszych rzeczy.

Informacje dotyczące promieniowania są sprzeczne - niektórzy naukowcy twierdzą, że zamknięta strefa jest wciąż niebezpieczna; inni uważają, że promieniowanie już dawno przestało zagrażać, a zamknięta strefa niedługo stanie się niezwykle cennym przedmiotem obrotu na rynku nieruchomości.

Wydaje się Wam, że z tą historią nie wiążą się żadne historie o duchach? Jesteście w błędzie - chłopi, którzy niegdyś zamieszkiwali tereny wokół Prypeci i Czernobyla opowiadali historie o duchach. Dokładnie o jednym duchu - szlachcianki, do której rodziny należały niedyś te tereny. Ponoć na kilkadziesiąt lat przed eksplozją reaktora, ludzie widywali ducha pięknej kobiety, która nawoływała do opuszczenia tego miejsca. Ale kto w Związku Radzieckim zwracałby uwagę na duchy... zwłaszcza o szlacheckim pochodzeniu.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

jak coś piszecie na temat strefy to róbcie to rzetelnie a nie na odwal się. Za dużo już w necie jest stek bzdur odnośnie "Czarnobyla" byłem tam dwa razy i zamierzam jechać jeszcze nie raz :) Prypeć to cudowne miasto... Byłem tam ostatnio w kwietniu na 3 dni :)
Odpowiedz
Chętnie bym zwiedziła to miasto :D
Odpowiedz
Tylko elektrownia jest na tyle napromieniowana, że można umrzeć po sekundzie. Wszystko przez substancję powstałą w środku. Ale sama Prypeć - promieniowanie jest tam już podobnym poziomie co w Warszawie, czyli - można tam mieszkać. Zresztą, w Czarnobylu, 7 km od reaktora, wciąż mieszkają ludzie (wciąż - nie wyprowadzili się po ewakuacji).
Odpowiedz
Z tego co się orientuje władze pozwalają na oprowadzanie po Prypciu ( tak się odmienia?) turystów, niebezpieczna jest tylko sama elektrownia, która jest omijana nawet przez ludzi nielegalnie oprowadzających turystów.
Odpowiedz
Już od dawna nie ma tam tak dużego promieniowania.
Odpowiedz
Zastanawia mnie fakt, że skoro przebywanie w tym mieście jest ryzykowne do dziś z powodu wysokiego promieniowania to jak Ci ludzie mogli to nagrywać? Nie mieli nawet żadnych masek ochronnych..
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje