Zestawienie

14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

admin 26 9 lat temu 569 472 odsłon Czas czytania: ~2 minuty
14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

Co wiesz o katastrofie Titanica? Prawdopodobnie tyle ile pokazano w filmie o tym tragicznym zdarzeniu. Sprawdź 14 przerażających i intrygujących ciekawostek o tym wydarzeniu.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

1. Jednym z najbardziej poruszających momentów w filmie Titanic była scena w której orkiestra pokładowa postanowiła dalej grać na instrumentach, podczas gdy statek zaczął tonąć. Zrobili oni to aby uspokoić pasażerów i zapobiec panice. Rzeczywiście takie wydarzenie miało miejsce. Muzyka rozbrzmiewała na statku do końca.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

2. Jeden z Japończyków, który zdołał uciec z tonącego Titanica po powrocie do ojczyzny został uznany za człowieka ze splamionym honorem. Stwierdzono, że lepiej byłoby, gdyby poszedł na dno razem ze statkiem - wtedy zachowałby swoją godność.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

3. Ogromna góra lodowa, która prowadziła Titanica na dno w nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, pływała po Oceanie Atlantyckim od aż ok. 1000 roku przed naszą erą!


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

4. Gdyby góra lodowa została zauważona o 30 sekund wcześniej kapitanowi udałoby się jeszcze zmienić kurs i uniknąć katastrofy. Tylko pół minuty dzieliło ponad 1500 ofiar od ocalenia!


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

5. Na pokładzie statku miał znajdować się Milton Hershey - twórca jednej z najbardziej znanych firm produkujących słodycze w Stanach Zjednoczonych - w ostatniej chwili zmienił on jednak zdanie. Dzięki temu mamy teraz Kit-Katy.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

6. Titanic znany był ze swoich czterech kominów. Zaskakujące jest, że czwarty z nich był tylko dekoracją, a nie rzeczywistym elementem konstrukcji.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

7. Ponad połowa szalup ratunkowych użytych do ewakuacji nie była zapełniona w całości - były w nich wolne miejsca, jednak rozbitkowie woleli uciekać i ratować swoje życie niż czekać na kolejne osoby.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

8. Tylko jeden liniowiec kursujący przez oceany został zatopiony przez górę lodową - był to właśnie Titanic.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

9. W dzień katastrofy planowano przeprowadzić na statku ćwiczenia ewakuacji ze statku w razie wypadku. Niestety, ćwiczenia odwołano. A zapewne pomogłoby to ocalić życia większej liczbie osób.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

10. Budżet filmu Titanic był wyższy niż rzeczywisty koszt budowy Titanica.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

11. The Californian - inny transatlantyk znajdował się tego dnia na Oceanie Atlantyckim, niedaleko miejsca katastrofy Titanica. Jednak komunikacja w tych czasach między dwoma statkami była mocno opóźniona i Californian nie mógł przybyć z pomocą.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

12. A co gorsza - na statku Californian widziano flary wystrzelone z Titanica. Zostały one jednak pomylone z fajerwerkami.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

13. Szef kuchni Titanica był jednym z ocalałych z katastrofy. Jego przetrwanie w zimnej wodzie przypisuje się ilości alkoholu, który wypił. Nie odczuwał on tak zimna - co pomogło mu dłużej walczyć o życie, doczekał się w końcu ratunku.


14 przerażających faktów o katastrofie Titanica, o których nie mieliście pojęcia.

14. Niezidentyfikowane ciała, które udało się odnaleźć zostały pochowane w miejscowości Halifax w Kanadzie.


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Warto było dodać, że flary miały różne kolory. :P
Odpowiedz
Znałam już te z 2, 8, 12 i 13
Odpowiedz
Te 'fakty' wszystkie są na wikipedii
Odpowiedz
takie straszne te fakty, że przy trzynastym zaczęłam się głośno śmiać :o a z komentarzy dowiedziałam się ciekawszych rzeczy
Odpowiedz
5 góre lodową zauważyły inne statki na drodze tytanika ok 2-3 godz. przed zderzeniem w świecie wiedzy było
Odpowiedz
Zacznijmy od tego, że Titanic uderzył w górę lodową bokiem, a nie kadłubem. Do tego stal, z której był on zbudowany, była zanieczyszczona siarką (która w strukturze stali torzyła poziome kreski) i pęknięcia poszły właśnie po tych zanieczyszczeniach, co spowodowało, że "dziura" była większa i statek szybciej tonął. Gdyby armator nie oszczędzał to nawet gdyby doszło do katastrofy to statek tonąłby o wiele wolniej.
Odpowiedz
Alkohol powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, co skutkuje znaczną utratą energii z organizmu. A jednocześnie niweluje odczucie zimna. Dlatego pijani ludzie w czasie zimy często umierają z powodu wychłodzenia organizmu. Info o szefie kuchni z Titanica jest totalną bzdurą
Odpowiedz
Niedaleko Titanica był również Queen America (ok. półtorej godziny drogi) i Queeen British (ok. 2 godzin drogi) Quenn America wyłączył radiostację przez co nie mógł uratować Titanica,a na Queen British radiotelegrafista spał podczas nadawania sygnałów S.O.S . Dopiero po półtora godziny później odebrał sygnał i ruszył na spóźniony ratunek.
Odpowiedz
mogli byście chociaż napisać że statek ten słynnytytanic to ni był on bo go dalej budowali ale by nie było lipy że niezdążyli zbudować na czas wysłali inny statek.. a tytanic pływa do dziś pod inną nazwą
Odpowiedz
W sumie to podczas wojny go zatopili
Odpowiedz
Może gdyby nie to, ze oficer podczas manewru mijania zarządził całą wstecz to być może udałoby się im ominąć górę. Złamał podstawowa zasadę nawigacji. Podczas jakiegokolwiek manewru powinno się zachować prędkość, zwolnienie powoduje wolniejszy skręt.
Odpowiedz
Źle dobrany tytuł artykułu. Te ciekawostki są nie straszne,a jedynie mało znane.
Odpowiedz
Alkohol ratuje zycie xD
Odpowiedz
Statek Californian nie przybył z odsieczą nie przez to że była słaba komunikacja tylko przez to że osoba nadająca wiadomości do niego kilkadziesiąt minut wcześniej liczyła rachunki sobie i po sygnale od Califoniana kazała mu spier*****
Odpowiedz
Nie Ma To Jak Pomylić Flare z Fajerwerką :D
Odpowiedz
Trzeba wiedzieć, że nie kapitan podjął decyzję o omijaniu góry lodowej, tylko jeden z dyżurujących właśnie oficerów. Kapitana wtedy na mostku nie było, nawet w filmie to pokazali. Szalupy odpływały niezapełnione nawet w połowie - decydowali marynarze i oficerowie, ich zdaniem szalupy były za kruche, aby utrzymać ponad 60 osób. Kobiety i dzieci ładowane do szalup nie miały nic do gadania. Żaby było weselej - na Titanicu miało być 2 razy więcej szalup, ale armator odstąpił od pomysłu, bo pokład wyglądałby na "zagracony". Gdyby szalup było 40, jak planowano, a nie 20 - na pewno o wiele więcej ludzi by się uratowało. Moim zdaniem najbardziej przerażający w całej tej historii jest fakt, że Titanica posłano w rejs ze świadomością, że w razie katastrofy spora część ludzi po prostu zginie, bo nie było dość sprzętu, by ocalić wszystkich.
Odpowiedz
Nie "przerażające", ale zwyczajnie ciekawe c:
Odpowiedz
W którym miejscu fakt, że 4. komin był dekoracją jest przerażający?
Odpowiedz
Mnie przeraził
Odpowiedz
Brakowało mi tej ciekawostki: http://kwejk.pl/obrazek/940147-violet,jessop.html
Odpowiedz
przerażające
Odpowiedz
pewien pisarz w roku 1898 napisał powieść która mówiła o statku na którym brakowało szalup mówiono o nim ze jest nie zatapialny i wypłynął w swój dziewiczy rejs i po trzech dniach zderzył się z górą lodową i nazywał się Titan ciekawe czy miał wizję czy to szwindel
Odpowiedz
Warto by było dodać również, ze kapitan nawet nie próbował się ratować, wolał iść na dno ze swoim statkiem. Podczas toniecia życzył wszystkim powodzenia i zwolnił cała załogę.
Odpowiedz
Budżet budżetem... Tylko pytanie czy porównano wartość tamtego i tego pieniądza. Dla przykładu jak zdewaluowała się wartość w przeciągu niewiele ponad dekady. W 2001 Zinedine Zidane kosztował Real Madryt 65M$ natomiast w 2013 Gareth Bale kosztował ponad 100M$. Przy czym 65M z 2001 było warte dużo dużo więcej niż 100M w 2013...
Odpowiedz
Nie wiem czy ludzie są świadomi tego że zatonięcie Titanica jest uważane za jeden z największych przekrętów ubezpieczeniowych w historii. Poczytajcie na ten temat.
Odpowiedz
Mogłoby nie być kit-kata! :o Naprawdę przerażające te fakty!
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje