Zestawienie

18 najsłynniejszych zdjęć duchów

admin 35 9 lat temu 247 044 odsłon Czas czytania: ~4 minuty
18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Czy są one prawdziwe czy sfałszowane - to musicie ocenić sami! Przedstawiamy Wam 18 fotografii, na których rzekomo uchwycono duchy! Wierzycie czy nie? Sprawdźcie i oceńcie sami!


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Zjawa na przejeździe kolejowym Ciekawa legenda otacza przejazd kolejowy na południu San Antonio, w stanie Texas. Podobno miał tutaj miejsce nieszczęśliwy wypadek, w którym zginęło kilkoro uczniów, a ich duchy zostały w tym miejscu i staczają samochody oczekujące na przejazd wprost na tory. Co ciekawe, samochody stoją pod górkę. Córka Andiego i Debbie Chasney wraz z kilkoma przyjaciółmi wybrała się w to miejsce, żeby sprawdzić ową legendę. Dziewczyna zrobiła kilka zdjęć – na jednym z nich można zobaczyć przeźroczystą postać.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Brązowa Dama To chyba najbardziej znany wizerunek ducha wszech czasów. Uważa się, że zjawą, nazwaną Brązową Damą, jest Dorothy Townsend, żona Charlesa Townsenda. Małżonkowie mieszkali w Raynham Hall w Norfolk na początku XVIII wieku. O Dorothy krążyły plotki, że przed ślubem z Charlesem była kochanką lorda Wortona. Zazdrosny mąż miał podejrzewać żonę o zdradę i uwięzić ją w najdalszym zakątku domu, gdzie trzymana była do końca życia.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Lord Combermere Na fotografii można zobaczyć rozmytą postać człowieka siedzącego na fotelu. Uważa się, że to duch lorda Combermere'a, dowódcy brytyjskiej kawalerii z początku XIX wieku, który zmarł w 1891 roku na skutek potrącenia przez furmankę.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Freddy Jackson Za jednym z pilotów można wyraźnie dostrzec twarz jeszcze jednego człowieka. Miałby nim być Freddy Jackson, mechanik lotniczy, który zginął w rezultacie nieszczęśliwego wypadku dwa dni przed wykonaniem tego zdjęcia. Jego pogrzeb odbył się w dniu wykonania fotografii. Koledzy łatwo rozpoznali Jacksona, zmarły mógł nie mieć świadomości, że nie żyje i stanął do grupowego zdjęcia.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Zjawa na schodach Emerytowany duchowny Ralph Hardy z White Rock w Kolumbii Brytyjskiej zrobił to zdjęcie w 1966 roku. Jego zamiarem było jedynie uwiecznić eleganckie spiralne schody w pomieszczeniach Państwowego Muzeum Morskiego w Greenwich. Jednak po wywołaniu fotografii, jego oczom ukazała się postać idąca do góry i trzymająca się obiema rękami poręczy. Eksperci (między innymi z firmy Kodak), którzy badali oryginalny negatyw, doszli do wniosku, że nie dokonano na nim żadnych manipulacji. Podobno w okolicy schodów wielokrotnie widywano ową zjawę.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Pasażer widmo Mabel Chinnery zrobiła zdjęcie swojemu mężowi podczas odwiedzin grobu matki w 1959 roku. Po wywołaniu fotografii, małżonkowie ze zdziwieniem odkryli, że na tylnym siedzeniu siedzi... nieżyjąca matka Mabel.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Zjawa spod ziemi Terry Ike Clanton zrobił zdjęcie swojemu znajomemu na cmentarzu Boothill. Fotografię wykonano na czarno-białym filmie, ponieważ znajomy chciał je w stylu Dzikiego Zachodu. Clanton zaniósł film do wywołania i był w szoku, kiedy otrzymał fotografie. W prawym górnym rogu widać człowieka w ciemnym kapeluszu. Sądząc po wzroście albo nie ma on nóg, albo jest na kolanach, albo... wychodzi spod ziemi.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Dziewczynka z pożaru 19 listopada 1995 roku gmach urzędu miasta Wem w Shropshire, w Anglii, spłonął doszczętnie. Masy gapiów zebrały się, by oglądać pożar tego starego budynku, zbudowanego w 1905 roku. Tonny O'Rahilly robił zdjęcia z drugiej strony ulicy. Na jednym z nich widać stojącą u wejścia półprzeźroczystą postać dziewczynki. Ani O'Rahilly, ani strażacy, ani inni świadkowie nie przypominali sobie, żeby widzieli jakąś dziewczynkę na miejscu pożaru. Z archiwów wynika, że w 1677 roku pożar zrównał z ziemią wiele domów we wsi. Według legendy, pożar przypadkowo spowodowała dziewczynka Jane Churm. Jej zjawa ma być do dzisiejszego dnia obecna na miejscu tamtego nieszczęścia.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Dama z cmentarza Zdjęcie było zrobione podczas śledztwa prowadzonego przez Towarzystwo Badań nad Duchami (Ghost Research Society) na cmentarzu Bachelor Grove, niedaleko Chicago. 10 sierpnia 1991 kilku członków GRS znajdowało się na małym, zaniedbanym cmentarzu na skraju rezerwatu leśnego w Midlothian, stan Illinois. Cmentarz ten ma sławę jednego z najbardziej tajemniczych w USA. Naliczono ponad sto doniesień o różnych tajemniczych zjawiskach mających tutaj miejsce. Wśród nich były zniknięcia, niewyjaśnione dźwięki, obserwowano nawet świecące kule. Po wywołaniu jednego ze zdjęć zrobionych przez GRS, zobaczono siedzącą na nagrobku samotną kobietę Jej ciało jest półprzeźroczyste, a wygląd i ubranie wyglądają na starodawne.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Twarze w morzu James Cortney i Michael Meehan, członkowie załogi statku SS Watertown, czyścili komorę ładunkową tankowca płynącego z Nowego Yorku do Kanału Panamskiego w grudniu 1924 roku. Wskutek nieszczęśliwego wypadku obaj zatruli się oparami gazu i umarli. Zgodnie z morską tradycją zostali pochowani w morzu. Następnego dnia jeden z marynarzy zobaczył ich twarze w falach z prawej strony burty. Twarze pojawiały się na 10 sekund i znikały. W ciągu następnych dni zjawisko to było obserwowane także przez innych marynarzy. Po przybyciu do Nowego Orleanu, kapitan okrętu zameldował o tym swojemu pracodawcy, a ten poradził mu uwiecznić wszystko na zdjęciu. Kapitan wziął ze sobą aparat i wyszedł w morze. Kiedy twarze znów pojawiły się falach, zrobił sześć zdjęć, po czym schował aparat w sejfie. W Nowym Yorku klisze zostały wywołane, ale na pięciu fotografiach nie było nic prócz morskich fal. Na szóstym zaś z łatwością dostrzeżono twarze martwych marynarzy. Negatyw zdjęcia był badany pod kątem fałszerstwa przez agencję detektywistyczną. Po zmianie załogi okrętu twarze już się nie pojawiały.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Horror przy ołtarzu To zdjęcie zostało wykonane w 1963 roku przez księdza K.F. Lorda w kościele Newbay w Północnym Yorkshire, w Anglii. Fotografia wzbudziła wiele sporów, gdyż widoczna na nim zjawa jest bardzo wyraźna. Twarz i kierunek patrzenia daje podstawy by sądzić, że jest to nałożenie kadrów. Zdjęcie miało być badane przez ekspertów, którzy orzekli, że nie są to dwie fotografie nałożone na siebie, ale jedno zdjęcie.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Nieoczekiwany model Kobieta o nazwisku Andrews odwiedziła grób swojej córki Joys, która zmarła w wieku 17 lat. Kiedy robiła zdjęcie nagrobka nie widziała niczego nadzwyczajnego. Po wywołaniu kliszy na fotografii zobaczyła dziecko siedzące obok grobu. Duch dziecka wydaje się widzieć Andrews, bo patrzy prosto w obiektyw jej aparatu.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Towarzysz z zaświatów Denis Russel zrobiła zdjęcie swojej babci w 1997 roku i była w szoku, kiedy po wywołaniu fotografii za plecami babci zobaczyła nieżyjącego już dziadka.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Coś przechodzi przez drogę


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Duchy za szybą Rodzina robiła zdjęcie dziecku. Tego, co widać z tyłu, wtedy oczywiście nie było. Rodzice udali się do historyków, którzy powiedzieli im, że w tym miejscu w XVII wieku był cmentarz.


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Na miejscu wykonania fotografii znaleziono dawno rozłożone ciało chłopca


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Gdyby tylko wiedzieli z kim pozują do zdjęcia...


18 najsłynniejszych zdjęć duchów

Zjawa w hotelu W tym hotelu popełniono morderstwo, którego sprawcy nie wykryto. Być może ktoś przez to nie może zaznać spokoju...


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Nie znałam żadnego zdjęcia, a trochę w tych sprawach siedzę XD, ale za to mam ciary
Odpowiedz
KURWA!!!!!!!COto jest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!d
Odpowiedz
Co do 11, to może sie zaplątały ich ciała w glony przyczepione do statku i tak ich ciągnęło?
Odpowiedz
Opis zdjęcia 5... Przypomina mi historię z Another
Odpowiedz
Opis zdjęcia 5... Trochę mi to przypomina historię z Another
Odpowiedz
Na 18 wygląda mi to na niedźwiedzia ale nie jestem pewien.
Odpowiedz
jeśli chodzi o tą zjawę na przejeździe kolejowym to z tego co wiem to tam jest kilkanaście takich duchów
Odpowiedz
Z tym przejazdem kolejowym sprawdzali raz i robili pomiary , wyszło ze jednak wcale nie jest pod górkę tylko z górki
Odpowiedz
19 na mleko czeka XDDD
Odpowiedz
Ciekawe czy wszyscy wiedzą co to furmanka
Odpowiedz
Podobno duchów nie da się uchwycić na zdj ale ok
Odpowiedz
Rozłożone ciało chłopca? :P Podejrzewam uderzenie pociągu, a po takim uderzeniu dużo z człowieka nie zostaje xD
Odpowiedz
Nie zawsze, zależy jaki pociąg uderzy w człowieka i w jakich okolicznośc iach. W miejscowości, w której mieszkam w tym roku już dwie osoby rzuciły się pod pociąg. W jednego uderzył skład osobowy (z tym, że gość leżał już z głową na szynach i czekał na śmierć) i tylko otwarło mu czaszkę. Tak akurat się ciało ułożyło, a maszynista próbował maksymalnie wyhamować pociąg. A w drugim przypadku uderzył w młodego chłopaka skład towarowy, z tym, że w ostatniej chwili wszedł na torowisko i maszynista nie miał szans wyhamować składu i wtedy dopiero to była masakra. Szczątki były rozrzucone na około 350 metrach torów. Służby pozbierały co znalazły, resztę zjadły ptaki i inne zwierzęta. Ale jak widać nie zawsze z człowieka robi się ketchup :) Pamiętam jeszcze przypadek z mojej młodości, gdzie przygłuchawego dziadka na przejeździe nie strzeżonym uderzył pociąg. Jechał na rowerze i impet uderzenia odrzucił dziadka i zatrzymał się na słupie od elektryfikacji kolejowej. Niestety też trup, ale ciało całe. No poza rozłupaną czaszką, którą uderzył w betonowy słupek.
Odpowiedz
w 18 po lewej widac twaz
Odpowiedz
Przy 6 zdjęciu pisze że postać ta wspinała się po schodach trzymając sie rękoma poręczy.. OO A mi to wygląda raczej jakby stała po drugiej stronie schodów za poręczą i jakby się opierała rękami o nią . : O
Odpowiedz
Jak się przyjrzysz jednak widać, że zdjęcie jest zrobione z dziwnej perspektywy i można zobaczyć dwie wersje. Jedna, że stoi za poręczą, a druga, że jest na schodach trzymając się poręczy. Jednak autor ma rację, ona wspina się po schodach. Przyjrzyj się bardziej. Ja żyłam w tym błędzie dłuższy czas, dopiero teraz zauważyłam jak to jest :D
Odpowiedz
Marta Mogielnicka Przyjrzałam się bardziej temu zdjęciu..w sumie masz rację. :D A zawsze myślałam że ta postać jest za poręczą..xDD
Odpowiedz
18 o co chodzii
Odpowiedz
ten dziadek nie żyje
Odpowiedz
Aleksander Mikołajczak skąd wiesz
Odpowiedz
Nie, przecież widać że trzymają go za ręce. obok laski z lewej widać coś ,ale ja tam nie widze żadnej postaci
Odpowiedz
15 to zgredek z Harrego Pottera albo jakiś Hobbit
Odpowiedz
Dama z cmentarza no niestety po wielu latach okazało się że to zdjęcie powstało z nałożenia na siebie obrazów czyli fałszerstwo
Odpowiedz
16 kiedy spojrzałem za szybę to myślałem że to Altair
Odpowiedz
Znawcy się znaleźli...;)
Odpowiedz
Przejazd Kolejowy W San Antonio jest odchylony w strone torów o kilka milimetrów dlatego samochody się staczają w tą strone
Odpowiedz
Czy ktos widzi 'fale' na 11 obrazku? Ja tam widze jakies drzewa i skaly xD
Odpowiedz
ten drugi obrazek to photomontarz wiem bo sam robiłem takie rzeczy w photoshopie
Odpowiedz
nr 4 to zamazany slender a nie duch
Odpowiedz
fantastyka na maxa. np. fotka "dama". opatrzcie na tozdjęcie i wyobraźcie sobie, że damy tam nie ma... fotograf robil fotke czego? pnia drzewa? czy tak po prostu pstrykał gdzie popadnie. Albo powiedzcie sobie sami, kto robi fotki nagrobka?
Odpowiedz
na 15 jest zgredek uciekł mi jakiś czas temu
Odpowiedz
mina dziewczynki z 9 zdj xD "Zapierdolę was wszystkich" (y)
Odpowiedz
na tylnym siedzeniu siedzi koleś na 7 foto buhahahaha
Odpowiedz
Zdjęcie nr 8 to niezła beka. Najebany kolo akurat podnosi się z gleby... Jak nic duch!
Odpowiedz
Tak mi się przypomniało :P https://www.youtube.com/watch?v=xpeX5VLvrho
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje