Historia

1987

anastasya 0 9 lat temu 1 065 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Byłem już mocno zmęczony czytaniem lektury szkolnej. Rodziców nie było więc mogłem zrobić sobie od niej przerwę. Położyłem się na kanapie i zacząłem patrzeć na sufit. Przechyliłem głowę trochę do tyłu, za moją kanapą stał regał z książkami. Nigdy nie ciekawił mnie on, a tym bardziej książki które się na nim znajdują, wyjąłem pierwszą z brzegu. Była to jakaś kronika, przewertowałem kartki. Z książki nagle wypadło zdjęcie. Na zdjęciu była naprawdę piękna dziewczyna, miała może 14-15 lat. Miała bladą skórę, włosy tak jasne że prawie białe i te oczy, w kolorze granatowym ,błyszczały jak diamenty, źrenice przypominały czarne małe fasolki. Jej uśmiech od razu przyciągał uwagę, był szczery i przyjazny. Za jej plecami płonął jakiś budynek, z okien wychylali się zrozpaczeni ludzie, chyba wiedzieli że za chwilę spłoną. Ich zarysy malowały się czarnymi odcieniami, na niektórych twarzach można było dostrzec z oddali grymas bólu. A ona stała, i tak się uśmiechała jak gdyby nie wiedziała jaki dramat rozgrywa się za jej plecami. Na tyle zdjęcia widniał napis "Kentucky 1987". w tym momencie usłyszałem że rodzice wracają, chwyciłem lekturę a zdjęcie wsunąłem między jej strony. Pobiegłem na górę i w wyszukiwarce wpisałem " pożar w Kentucky 1987". Są wyniki... Przełknąłem ślinę i lekko wystraszony kliknąłem w jeden z wyników wyszukiwania. Na stronie napisano że w płonącym budynku znajdował się motel, w pożarze zginęli wszyscy goście i pracownicy. Poniżej tekstu znajdował się przycisk "Czytaj dalej". Nie wiedziałem czy chcę dalej to czytać ale ciekawość nie pozwoliła mi. "Przyczyną pożaru było podpalenie. Ujęto 14-latkę która dopuściła się podpalenia gmachu, była to sierota, zmuszana do prostytucji przez właściciela motelu w zamian za komórkę w której mogła mieszkać. Wiadomo też że sam właściciel dopuścił się równie okrutnych aktów na nastolatce. Dziewczyna w 1990 roku, po długim procesie i areszcie została skazana na karę śmierci." Zamarłem. Poniżej teksty znajdował się film, wziąłem głęboki oddech kliknąłem "play". Film przedstawiał rozmowę z dziewczyną w areszcie przed egzekucją, patrzyła w obiektyw mieniącymi się oczami. Nie odpowiadała na zadawane jej pytania, jedyne słowo które wypowiedziała to "zdjęcie". Spojrzałem na zdjęcie z lekkim przerażeniem. Doszło do mnie że w miejscu mojego domu stał kiedyś właśnie motel. Zgadliście, mieszkam w Kentucky...

Obudziłem się w nocy,w okół pełno dymu. Słyszałem dźwięk syren i krzyki,wyjrzałem przez okno. Na podwórku oprócz wozów strażackich i karetek zauważyłem postać, którą ktoś fotografował, miała włosy tak jasne że prawie białe... Złapałem za klamkę od drzwi. Była gorąca.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje