Zestawienie

18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

admin 26 9 lat temu 267 519 odsłon Czas czytania: ~4 minuty
18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

Zwierzęta, rośliny i grzyby, które bez problemu mogłyby być głównymi bohaterami Twoich najgorszych koszmarów istnieją naprawdę! Zobacz jak wyglądają i czym zasłużyły sobie na miano koszmarnych!


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

1. Japoński szerszeń gigant Matka natura nie była by przecież dla nas tak okrutna, aby stworzyć szerszenia o rozmiarach niemalże równych ludzkiej dłoni. Prawda? Niestety – owad taki istnieje. A co lepsze – jego jad jest wystarczająco „mocny” aby rozłożyć ludzkie tkanki. Zwierzę to nazywane jest też Szerszeniem z piekła.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

2. Kolczakówka piekąca (jego nazwa przetłumaczona z angielskiego brzmi „grzyb krwawiących zębów”) Grzyb ten ma makabryczny wygląd, przypomina on dziąsła po wyrwaniu zębów. Stanowczo nie jest to widok, na który chcielibyście natrafić poszukując borowików. Grzyb ten występuje w Polsce, jest pod ścisłą ochroną.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

3. Ptasznik goliat Zwykłe, małe pająki są straszne. Co powiecie jednak na tego skurczybyka, który potrafi osiągnąć wymiary małego szczeniaka?


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

4. Japońska pijawka górska Pijawka? Fuj, prawda? A co powiecie na taką, która swoje ofiary atakuje nie w wodzie, lecz zwisa sobie z drzewa i czeka aż człowiek pod nim przejdzie. Wtedy przyczepia się do ubrania i kieruje się w stronę skóry, aby ssać krew. Dobrze, że u nas ten gatunek nie występuje! Uważajcie jak będziecie kiedyś w Japonii.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

5. Latające węże Ok, formalnie może nie latają, lecz szybują – ale wyobraźcie sobie – idziecie sobie na spacer leśną dróżką, a nad waszymi głowami przelatują węże. Jeden z gatunków węży właśnie w ten sposób podróżuje – wykorzystuje swoje ciało jak sprężynę i "skacze" z jednego drzewa na drugi.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

6. Mrówki strzelające kwasem W Anglii występuje gatunek mrówek, które w obliczu zagrożenia wystrzeliwują ze swych odwłoków kwas prosto z żołądka. Nie jest on co prawda groźny dla ludzi, ale już sam widok może zdziwić.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

7. Olbrzymie pareczniki Wyglądają trochę jak węże ale posiadają szkielet oraz szczęki jadowe. A do tego dochodzi duuużo nóg. Spotykano osobniki nawet 60 centymetrowe. Patrzcie jak takie bydle walczy z wężem:


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

8. Mrówki – pociski Mrówki te odkryto w Paragwaju. Mają ode dwie nazwy. Jedna z nich to „mrówki – pociski”, ze względu na palący, pulsujący ból jaki odczuwa się po kontakcie z ich żądłem – niczym po postrzeleniu. Ich lokalna nazwa zaś brzmi hormiga veinticuatro co przetłumaczyć można jako mrówka dwadzieścia cztery. Odnosi się to do czasu przez jaki odczuwa się ból po „ugryzieniu”. Mrówki te mogą mieć do trzech centymetrów długości.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

9. Śpieszek Owad, który wygląda niemal jak pająk, ale potrafi skakać jak konik polny. Czy można wyobrazić sobie gorszą hybrydę, szczególnie dla arachnofoba?


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

10. Grzyb zombie Formalnie nazywa się on Ophiocordyceps unilateralis i atakuje on niektóre gatunki tropikalnych mrówek. Rośnie on w ich organizmach, a kiedy jest dostatecznie duży i silny atakuje mózg mrówek – przejmuje on kontrolę nad ich ciałami, wędruje w poszukiwaniu idealnego miejsca do swojego dalszego rozwoju. Kiedy znajdzie odpowiednie, ciało mrówki wgryza się głęboko w liść, grzyb wrasta w niego przez głowę mrówki i korzysta z nieżywego już ciała owada jako pożywienia.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

11. Malinowa mrówka wariatka Ze względu na swój sposób poruszania nazywane są wariatkami (lub szalonymi). Ale to co innego powoduje, że są straszne. Otóż owady te ciągnie do… prądu. Nie mogą one oprzeć się elektryczności, znane były przypadki, że właziły do sprzętu elektronicznego i powodowały spięcia. Miejmy nadzieję, że nie zawędrują do naszych domów.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

12. Brachypelma smithi (ich angielska nazwa w tłumaczeniu to: meksykańska tarantula z czerwonymi kolanami) Wiecie co jest straszniejsze od zwykłej tarantuli? Tarantula, która zdenerwowana „aktywuje” swoje podrażniające włoski, wystające jej z odwłoka i brzucha. Kiedy dotknie ona nimi ofiarę, włoski te wbijają się w ciało ofiary i już tam zostają! W skórze, w oczach… Na szczęście nie są one zbyt groźne dla ludzi.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

13. Gzowate (ang. Botfly) Gzowate, zwane z angielska Botfly to larwy, które zna każdy fan obrzydliwości. Na własne ryzyko możecie sobie wpisać „Botfly” w YouTube’a i zobaczyć kilka niezwykle interesujących wyników. Niektóre z gatunków much składają swoje jaja pod skórą ludzi lub zwierząt. Larwa zakopuje się w skórze i rozwija się tam dopóki nie zostanie usunięta przez chirurga, lub sama wyleci. Ach, jak sympatycznie!


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

14. Anglerfish Ryba ta pływa w absolutnych ciemnościach na dużych głębokościach. Z jej głowy wystaje światełko, którym oświetla sobie drogę i wabi ofiary, które zjada. Ma straszne zęby i wygląda jak potwór z głębi. Idealny bohater koszmarów.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

15. Dziwidło olbrzymie Kwiatek jak kwiatek, tylko trochę większy? Co może być w nim strasznego? Zapach! Kwiat ten pachnie dokładnie tak jak zwłoki w zaawansowanym stopniu rozkładu…


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

16. Cracticus, nazywany też ptakiem rzeźnikiem Ot, biały ptak. Cóż takiego robi, żeby zasłużyć sobie na miano postaci z koszmaru? Jego sposób odżywiania jest, krótko mówiąc, dość kontrowersyjny. Zjada on małe zwierzęta – jaszczurki, żaby, większe owady. Ale nie zabija ich w sposób konwencjonalny. Łapie on swą ofiarę i zabija ją przez rzucanie na ciernie, druty kolczaste – po prostu na wystające, ostre rzeczy. Czasem, gdy nie jest zbyt głodny, zostawia swoją niedojedzoną ofiarę przekłutą i zwisającą i wraca do konsumpcji kiedy znów zgłodnieje.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

17. Minogi Zwykły, niegroźny węgorz? Ta… to spójrzcie na jego otwór gębowy. Jest to pasożyt, który przyczepia się do większych ryb i żywi się ich ciałem. Spotkać je można również w polskich rzekach i stawach.


18 stworzeń niczym z koszmarów… które istnieją naprawdę!

18. Bobbitt Worm Ten żyjący w oceanicznym dnie robak ma naprawdę straszną metodę polowania na pożywienie. Możecie zobaczyć ja na powyższym gifie.


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

ciekawa jestem tego dziwidła olbrzymiego :D
Odpowiedz
ciekawa jestem tego dziwidła olbrzymiego :D
Odpowiedz
13. Akurat jadłem :-(
Odpowiedz
2. Theraposa Blondi. Od paru lat marzę to takim potworku ale narazie nie na moją kieszeń :D
Odpowiedz
Jak chce tego ptasznika w domu :c jest sweet
Odpowiedz
4- Jak bym takie coś zobaczył w pokoju to padł bym na zawał
Odpowiedz
Malinowa mrówka wariatka koszmar dla gracza ;p
Odpowiedz
Brakuje Tarantuli Hawk. To dopiero paskudztwo.
Odpowiedz
Wyobraźcie sobie mieć takiego parecznika w uchu xd
Odpowiedz
Niczym Kaneki XD
Odpowiedz
Zdjęcie 15 wydaje mi się że nazywa się to po polsku ,,nawęd"
Odpowiedz
Co do 16-Cracticus tak samo zachowują się ptaki z rodziny dzierzb, które można spotkać również w Europie(a tym samym i u nas). Jego zachowanie raczej nie jest straszne tylko ciekawe.
Odpowiedz
ten grzyb przypomina mi ciasto z galaretką :)
Odpowiedz
Taka ryba jest w " Gdzie jest Nemo ? " !!!!
Odpowiedz
Chciałbym mieć ptasznika goliata ^^ Narazie mam tylko ptasznika olbrzymiego :3 A Brachypelmy to jedne z najspokojniejszych ptaszników, trzeba je nieźle zdenerwować żeby chociażby wyczesały włoski parzące.
Odpowiedz
ZDJ.19 To coś wygląda trochę jak symbiont :D Kto wie o co chodzi?
Odpowiedz
3 spotkałem takie coś obleśne
Odpowiedz
co do minogi jest to bardzo smaczny węgorzyk ...
Odpowiedz
10 - Jest to grzyb, który nosi nazwę "Maczużnik". Jest baaardzo fajna, klimatyczna, ze świetną fabułą oraz grafiką gra The Last Of Us, w której maczużnik ewoluował i zaatakował również ludzi zmieniając ich w mutanty... bardziej w zombie, chociaż też nie można ich tak nazwać. W grze mówią biegacze i klikacze, czasami purchlaki.
Odpowiedz
;_;
Odpowiedz
Ta larwa ma kształt głowy jak siusiak mojego jeża :D Tak jakoś mi się skojarzyło ..
Odpowiedz
oglądałam raz na jakimś programie przyrodniczym to " Dziwidło Olbrzymie " więc nie zaskoczyło ani nie przeraziło mnie to (a zresztą mało osób z pewnością) lecz tam bardziej uznawali to nie za straszne lecz za fascynujące
Odpowiedz
Nie tyle straszne, co ciekawe, a w niektórych przypadkach obrzydliwe :D
Odpowiedz
Szkoda ten kwiatek mi się podoba:(
Odpowiedz
TEN 3 moim zdaniem wygląda jak jakiś jogurt, galaretka czy jak napisała osoba niżej jakiś halloween'owy żelek ;D a nie jak dziąsła.
Odpowiedz
Spieszek wygląda po prostu jak świerszcz, a minogo przypomnialy mi jeden film, który puścili na Animal Planet :]
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje