Historia

Wstęp - Panopticum

P->K 0 4 lata temu 72 506 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

Z okazji siódmych urodzin portalu Straszne-Historie.pl udostępniamy Wam książkę Panopticum całkowicie za darmo. Możecie przeczytać ją bezpośrednio w portalu lub pobrać e-book w formacie PDF z podstrony: https://straszne-historie.pl/panopticum/

Droga Czytelniczko, drogi Czytelniku, 

wstęp do tej książki nie może zacząć się inaczej niż od podziękowania. Szczególnie Tobie! Fakt, że trzymasz ten Zbiór świadczy, że zostaliśmy przez Ciebie obdarzeni dużym zaufaniem. W czasach, kiedy literatury sprzedaje się coraz mniej, a mimo to konkurencja jest ogromna – to właśnie naszą pozycję wybrałeś. Kłaniamy się więc w pas! Mamy nadzieję, że nie zawiedziemy Twoich oczekiwań.

 Staszne-Historie.pl powstały ponad pięć lat temu, jako czysto hobbystyczna inicjatywa. Gdyby ktoś mi wtedy powiedział, że efektem jej rozwoju będzie wydanie książki, popukałbym się w głowę. Uznałbym rozmówcę za osobę z nad wyraz bujną wyobraźnią. A jednak. Pół dekady po starcie portalu wydajemy pierwszy zbiór opowiadań! Po cichu liczymy, że nie ostatni!

 Do współpracy zaproszeni zostali najpoczytniejsi i najzdolniejsi autorzy, których teksty znaleźć możesz na naszej stronie. Są to młodzi ludzie z wielkim talentem do przedstawiania mrocznych, intrygujących i zapadających w pamięć historii. Łącznie ich teksty zostały przeczytane miliony razy, znajdują się pod nimi tysiące pozytywnych komentarzy. Wybraliśmy najlepszych z najlepszych. Selekcja tekstów i praca nad nimi trwała bardzo długo, celem było dostarczenie jak najlepszej jakości; pod każdym względem – fabularnym oraz warsztatowym.

 Słowo panopticum oznacza „zbiór osobliwości”, właśnie ono najlepiej definiuje tę książkę. Każde z opowiadań jest w pewnym sensie niecodzienne. Nasi autorzy zabiorą Cię w wiele mrocznych, niebezpiecznych i klimatycznych miejsc lub opiszą historie, które wywołują ciarki.

 Zobaczysz, jak wygląda praca żartownisiów na nocnej zmianie w prosektorium, uśmieszek prędko zniknie z Twojej twarzy. Odwiedzisz spokojne miasteczko Perun szykujące się do świąt Bożego Narodzenia; wesoły nastrój ustąpi panice, gdy wręcz z boskim gniewem eksplodują bomby. Poznasz młodego psychologa, który uwierzył, że może zmienić coś na świecie, lecz jego życie nieoczekiwanie podmieniono. Na nasz koszt zjesz kolację w najlepszej przedwojennej restauracji w Warszawie, u samego mistrza Baumanna. Jeden z bohaterów zabierze Cię na sentymentalną wycieczkę po rodzinnych stronach, gdzie będzie próbował odnaleźć przyjaciół z dzieciństwa. Zrobisz zakupy w szczególnym sklepie z antykami – oferuje tylko przedmioty „z duszą”, jakich nie znajdziesz nigdzie indziej! Zmierzysz się oko w oko z porywaczem, który bez litości katuje swoje ofiary. Napotkasz odpychającego dręczyciela wiedzącego o wszystkich wszystko, nawet o Tobie, wystarczy że korzystasz z portalu społecznościowego. Wybierzesz się w Bieszczady, tam poznasz dwóch uroczych staruszków oraz ich psa, lepiej bądź uprzejmy i uważaj, gdzie śmiecisz! Na końcu zobaczysz ciekawe życie „nieciekawych” ludzi i bliski im brudny, narkotykowy półświatek.

 Usiądź więc wygodnie, zaczynamy! Przed nami szalona podróż, podczas której poziom adrenaliny może drastycznie wzrosnąć. Ostrzegamy, że nie odpowiadamy za koszmary mogące nękać Cię po lekturze!

Patryk Korcz, listopad 2017.

Aby przeczytać całą książkę przejdź do następnych części lub pobierz wersję PDF z podstrony https://straszne-historie.pl/panopticum/

---

PANOPTICUM

Copyright © Straszne-Historie.pl & Patryk Korcz 2017

Wszelkie prawa zastrzeżone

All rights reserved

Fotografia z okładki: Wikimedia, domena publiczna. 

Projekt okładki, skład książki: Patryk Korcz

Korekta: Adrian Pezda

ISBN: 978-83-949539-6-6

Wydanie I, poprawione

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Czas czytania: ~1 minuta Wyświetlenia: 5 990

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje