Zdjęcie

Auschwitz

shinigami_neko 3 10 lat temu 10 417 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Auschwitz

Podczas II wojny światowej do niemieckich obozów koncentracyjnych trafiało wielu ludzi.

Zmuszano ich do ciężkiej pracy i surowo traktowano. Więźniowie umierali z wycięczenia,

zostawali rozstrzeliwani lub zamykani w komorach gazowych. Niewielu z nich udało się uciec.

Jeden z takich obozów znajduje się w Auschwitz. Teraz jest on udostępniony do zwiedzania.

Na jego terenie oprócz budynków, w których trzymano więźniów znajdują się też obiekty przypominające szopy.

Kiedy się do nich wejdzie panuje ciemność, czuć chłód, który przeszywa całe ciało,

wiatr gwiżdże przedostając się przez popękane deski.

Jednak, kiedy wsłuchacie się bardziej da się słyszeć ciche jęki i postękiwania.

Na ziemi da się zauważyć ciemne ślady...prawdopodobnie od krwi.

I choć wojna zakończyła się wiele lat temu...

umęczone dusze brutalnie zamordowanych tam ludzi zostaną tam na zawsze...

nawiedzając to miejsce przez kolejne wieki.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Byłam tam i pierwsza rzecz jaka to przyszła mi namyśl po przekroczeniu bramy to ucieczka. Chyciałam uciekać jak najdalej ale pomyślałam i zostałam tam. Ale czas czułam jakbym była obserwowana, do oczu napływały mi łzy. Potym jak wyszło było lepiej. Zdecydowałam, że nigdy moja noga więcej nie postanie.
Odpowiedz
Okropne... Moja noga nigdy tam nie postanie :<
Odpowiedz
Co do jęków i postękiwań, to nie. Byłam tam. Najgorzej jest w Birkenau. Stojąc tam chce się po prostu uciekać. Czuje się śmierć. Osobiście miałam odczucie jakby ktoś mnie obserwował. Może to wyobraźnia. Na obrazku wyżej jedna z szop, która pierwotnie miała być stajnią dla koni w Brzezince.
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Czas czytania: ~2 minuty Wyświetlenia: 7 261

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje