Zestawienie

Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

admin 17 9 lat temu 123 645 odsłon Czas czytania: ~4 minuty
Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Przedstawiamy Wam dziesięć ryb, które swoim wyglądam albo straszą, albo odpychają! Sprawdźcie 10 najstraszniejszych i najohydniejszych ryb świata!


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Fangtooth - dorosły osobnik ma do 18 cm długości. Spotykany na różnych głębokościach od 200 do 2000 metrów, lecz był widziany także na 5000 metrów. Ten gatunek, jako jeden z niewielu, można hodować w akwarium.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Hatchetfish - to kryjący się w głębinach potworek, którego nazwa pochodzi od słowa Hatchet, bo właśnie ta nazwa doskonale opisuje kształt jego ciała - cienkie jak ostrze topora. Jest członkiem rodziny Sternoptychidae, ryb które mają 45 gatunków, różniących się wielkością - od 1 do 6 centymetrów. Z kilku tych gatunków zamieszkujących głębiny oceanu, największym jest Argyropelecus, znany również jako gigantyczny Hatchetfish. "Gigant" ten rośnie do imponujących (12 centymetrów długości. Ryby te charakteryzują duże, cylindryczne oczy patrzące w górę. Umożliwia im to szybsze dotarcie do pokarmu spadającego z góry. Hatchetfish to jeden z wielu gatunków z głębin, który ma zdolność tworzenia własnego światła przez proces bioluminescencji. Ryby te mają specjalne narządy wytwarzające światło, które biegną wzdłuż całej długości ciała. Niewiele wiadomo na temat cyklu życia hatchetfishy. Większość badaczy zgadza się, że mają krótki czas życia - nie dłużej niż rok. Migrują one do płytszych wód w nocy po pokarm, głównie plankton i małe rybki. Większość ich zwyczajów rozrodczych to tajemnica, choć wiadomo, że młode wyglądają zupełnie inaczej niż dorośli. Hatchetfish znajdziemy na głębokości od 180 m do 1370 metrów.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Blobfish - nie rozumiemy dlaczego ta ryba wciąż ma smutny wyraz twarzy, przecież jest sławna w prestiżowych rywalizacjach i na swoim koncie ma już dwa tytuły w konkursie piękności: najbrzydszej ryby świata oraz najbrzydszego zwierzęcia świata. Przyczyną jej smutku może być jednak groźba wyginięcia, bo ta galaretowata rybka z wielkim nosem i małymi oczkami niestety długo nie pożyje. Gatunek Blobfish został odkryty całkiem niedawno, jego okazy można spotkać w głębokich wodach u wybrzeży południowej Australii i Tasmanii na głębokościach 600-1200 metrów. Żywi się ona wszystkim co znajdzie po drodze, gdyż nie ma wystarczającej siły i sprytu by sama zdobywać jakikolwiek pokarm. Wielkość dorosłego osobnika waha się w granicach 30 cm długości.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Strzykwa - morski ogórek. W tym wypadku porównanie do ogórka jest nad wyraz dobre, bo ryba ta, tak jak wspomniane (potocznie) warzywo, nie posiada właściwie mózgu oraz wszelkich narządów zmysłu. Niemniej jednak jest ona istotną częścią ekosystemu oceanicznego, która odzyskuje substancje odżywcze z martwej materii organicznej pobieranej wraz z osadami dennymi.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Anglerfish - ryba wędkarz. Ryba z rodziny żabnicokształtnych, którą znaleźć możemy w wielkich oceanicznych głębinach. Swoją nazwę zawdzięcza sposobowi polowania. Wyrostek na głowie (wędka) zakończony jest "lampką", narządem, który emituje światło i tak zwabia ofiary bezpośrednio w paszczę tego drapieżnika.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Rekin Goblin (Mitsukurina owstoni) Jedyny żyjący przedstawiciel rodziny Mitsukurinidae. Żyje on na głębokościach od 250 do 1200 metrów, na Pacyfiku od Australii po Zatokę Meksykańską Oceanu Atlantyckiego. Z racji wielkich ciemności tam panujących wyszukuje on swoje ofiary używając czułego na elektryczność wyrostka na głowie. Odkryty został w 1898 roku w Japonii.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Dragonfish - ryba smok. Mały, rosnący do 18 cm, niepozorny drapieżnik z głębin do 1500 m. Ma mocne zęby i stosuje podobną sztuczkę ze światłem na Anglerfish.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Fangtooth - ryba z kłami Kolejny potwór, który straszy głównie na zdjęciach - gdybyś spotkał go w wodzie, to mógłbyś nawet nie zauważyć. Kiedy jest dorosły ma do 18 cm długości. Żyje na głębokościach od 200 do 2000 metrów, choć spotykano osobniki nawet na 5 000 metrów. Jedna z niewielu ryb głębinowych, którą da się hodować w akwarium.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Matronica Holboella. Ten okaz należy do najbardziej dziwnych ze wszystkich ryb głębinowych. Jako nieliczny organizm morski posiada specyficzny sposób rozmnażania. Ze względu na rzadkość występowania na tak dużej głębokości partnerów przeciwnej płci, ryby łączą się w pary przeważnie na całe życie. W momencie godów, prawie 20 razy większa samica, gdy już znajdzie drugą połówkę podpływa do samca pozwalając żeby wgryzł się w jej ciało, po czym samiec zrasta się na stałe z ciałem swojej wybranki. Od tego momentu zostaje pozbawiony wszystkich życiowych funkcji oprócz narządów płciowych i układu oddechowego. Po odbyciu godów na ciele samicy zostaje tylko narośl wyglądająca jak pasożyt. Lecz to nie wszystko czym może zaskoczyć swoje ofiary ta tajemnicza ryba. Posiada zdolności bioluminescencji i potrafi świecić w ciemnościach. Samica jest wyposażona w wędkę ze świecącym wabikiem, która wyrasta z płetwy grzbietowej. Polując rozświeca w ciemnościach wabik (przynętę) na końcu wędki i potrząsa nim imitując w sprytny sposób pływającą w ciemnej toni ofiarę. Świecąca przynęta znajduje się blisko dużej paszczy , tak aby szybko zaatakować i pożreć swoja ofiarę. Matronica Holboella w dorosłym stadium dorasta do 130 cm i może pożreć wiele większą od siebie zdobycz .Gatunek ten występuje we wszystkich oceanach na głębokościach do 4400 m. pod powierzchnią wody.


Najstraszniejsze i najohydniejsze ryby świata

Malacosteus niger Ta niewielkich rozmiarów ryba głębinowa należy do rodziny wężorowatych, w dorosłym stadium osiąga rozmiar 20 cm długości. Jest chyba jedynym przedstawicielem wężorowatych nie posiadającym wąsów. Rybę można spotkać we wszystkich oceanach strefy tropikalnej, żyje na głębokościach 500–3886 m p.p.m. Ma zdolności do bioluminescencji w ciemnościach świeci światłem o czerwonej barwie, odżywia się drobnymi żyjątkami oraz planktonem. Ze względu na egzystowanie ryby na dużych głębokościach trudniej im odnaleźć partnera, dlatego populacja tego gatunku jest niewielka i gatunek należy do rzadkości. --- Źródła: joemonster.org, freeisoft.pl


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

strzykwa nie jest rybą
Odpowiedz
Jak dla mnie eyba ze zdj. 2 jest piękna!
Odpowiedz
Strzykwa to nie ryba
Odpowiedz
Jeżeli ten Fangtooth może mieć 5k metrów, to powinniśmy się bać :D
Odpowiedz
lkcmkzdfnvnd
Odpowiedz
4 (Blobfish) jest fajna, mi się podoba :)
Odpowiedz
11 - Malacostus NIGER - Przypomniało mi się słowo NIGGA (Ang.Czarnuch xD)
Odpowiedz
podoba mi się ryba z slajdu 11 :DD
Odpowiedz
Ciekawe jak smakują ?
Odpowiedz
BLOBFISCH uśmiechnij się :D
Odpowiedz
Dlaczego mi się wydaje, że otwór gębowy tej to odbyt?
Odpowiedz
numer 7 rekin Goblin ..to zdjęcie mówi samo za siebie hehehe.. nie mam zębów ale kutasa na mordzie :P
Odpowiedz
Jaka obeznana xD
Odpowiedz
...aha
Odpowiedz
Slajd 2 na zdjęciu w środku ta ryba wygląda jak nakrycie głowy ku klux klanu hah :D
Odpowiedz
Nie wiem jak wy, ale ja przy prawie każdym okazie się śmiałam XD. Zwłaszcza przy 10, samiec nie myśli, nie czuje, tylko całe życie rucha XDD. Swoją drogą jak tak patrzę na te ryby, to czuję, że jest jeszcze dla mnie nadzieja XD.
Odpowiedz
łączymy się w bólu XDD
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje