Zestawienie

8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

admin 22 9 lat temu 229 979 odsłon Czas czytania: ~3 minuty
8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Nikt nie wie, czy te stwory istnieją naprawdę. Niektórzy twierdzą, że to tylko bajki dla dzieci, inni zarzekają się, że widzieli je na własne oczy. Oto zestawienie 8 stworów, które być może czają się gdzieś w mroku… Sprawdźcie w co wierzą na całym świecie!


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Mapinguari Wzmiankowany w opowieściach Indian i relacjach białych podróżników z Boliwii i Brazylii. Według opisów jest to stworzenie będące skrzyżowaniem małpy i leniwca. Ma ok. 2 metrów wysokości i odznacza się charakterystycznym odorem gnijącego mięsa, którym odstrasza napastników. Posiada wielkie łapy uzbrojone w ostre pazury, jedno oko i ogromną paszczę po środku brzucha. Mapinguari jest widywany na terenach tropikalnych lasów amazońskich, głównie w stanach Rondônia, Pará i Mato Grosso. Relacje spotkań z tym monstrum zmalały drastycznie w ostatnich latach.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Bunyip Mityczne stworzenie wywodzące się z wierzeń australijskich Aborygenów. Nie ma zgodności między krypto zoologami co do wyglądu bunyipa. Według aborygeńskich malowideł posiada ogon konia i zęby morsa. Inni naukowcy twierdzą, że to potwór przypominający krokodyla z kłami morsa i czarnymi piórami na czubku głowy. Bunyipy zamieszkują bagna, jeziora, rzeki i starorzecza. Potrafią pływać bardzo szybko i żywią się głównie rakami, choć nie pogardzą ludzkim mięsem.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Vodyanoy Vodyanoy (wodnik) to w wierzeniach słowiańskich demon opiekuńczy śródlądowych zbiorników wodnych i ich władca. Wodniki zamieszkiwały wszelkie jeziora, rzeki, stawy, a często także studnie i przydrożne rowy. Chętnie zasiedlały tereny w pobliżu młynów. Przedstawiano go jako starszego mężczyznę z rozczochranymi włosami, zielonkawą skórą i błoną pławną między palcami. Vodyanoy lubił płatać psikusy i często topił zwierzęta, które próbowały przedostać się przez rzekę lub jezioro w którym mieszkał. Od czasu do czasu potrafił nieźle nastraszyć nieostrożnych pływaków których podtapiał. Vodyanoy lubił wygrzewać się na brzegach lub mostach. Należało wtedy omijać go z daleka i pod żadnym pozorem nie wchodzić do wody.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Chupacabra Jej rzekome występowanie powiązane jest z Portoryko, Meksykiem i południowymi stanami USA. Wyglądem przypomina współczesnego gada z rzędami ostrych kolców na grzbiecie, szyi i głowie. Jej pysk można by było przypisać do kociego lub psiego. Zabija kozy i wysysa ich krew. Istnieją hipotezy, które mówią, że chupacabra jest prehistorycznym stworzeniem które jakimś trafem zachowało się do czasów dzisiejszych, oraz że jest zwierzęciem domowym kosmitów (świadkowie twierdzili, że gdy żywi się krwią ofiary, na niebie pokazują się dziwne znaki). Inne wyjaśnienia mówią m.in. o oszustwie, efektach czarnej magii lub wyjaśniają śmierć setek zwierząt domowych rytualnymi mordami w wykonaniu np. członków sekt satanistycznych i z kręgu kultu Santeria.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Jersey devil Legendarny potwór i kryptyda, rzekomo zamieszkujący Pine Barrens na południu stanu New Jersey. Opisuje się go jako stwora podobnego do kangura połączonego z niedźwiedziem, posiadającego rogi, ostre jak brzytwy pazury i błoniaste skrzydła nietoperza. Legenda głosi, że urodził się jako niechciane, trzynaste dziecko i został zabity lub przeklęty przez swoją matkę, po czym zmienił się w diabła. Potwór mści się na matkach nie okazujących swoim dzieciom miłości i wystarczającej opieki.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Sasabonsam Podobny do wampira stwór pochodzący z Afryki. Według legend posiada żelazne zęby, krwistoczerwone oczy i haki na stopach. Zamieszkuje drzewa i atakuje ofiary z zaskoczenia skacząc na nie lub machając stopami zwisając z gałęzi, próbując je okaleczyć.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Aswang Ghoul przypominający wampira, wywodzący się z kultury filipińskiej. Stał się obiektem wielu podań, legend i mitów. Mówi się, że jest na pozór spokojnym stworzeniem wychodzącym na polowanie po zmroku. Światło słoneczne nie może wyrządzić mu krzywdy, więc bez problemu porusza się za dnia. Może nawiązać kontakt z ludźmi i nie atakuje swoich sąsiadów. Lubi żywić się krwią, wątrobami i sercami (w szczególności dzieci). Za dnia wygląda jak człowiek, a w nocy zmienia się w potwora.


8 najstraszniejszych mitycznych stworzeń z całego świata

Yara-ma-yha-who W mitologii aborygenów australijskich stworzenie przypominające czerwonego człowieczka o dużej głowie i wielkich, bezzębnych ustach. Na palcach ma przyssawki, którymi wysysa krew ze swoich ofiar. Poluje na ludzi siedząc na drzewie i czeka aż ktoś pod nim usiądzie, by móc go spożyć. --- Galeria konkursowa, autorka: Aleksandra Gacioch


Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Aswang Ghoul - gdy przeczytałam opis pomyślałam czy w dzień jest przystojny XD, moja psychika musi być naprawdę zdesperowana
Odpowiedz
,,W dzień jest człowiekiem ale w nocy zmienia się w potwora '' ale w jakim sensie ? ( 6 _ ) (6
Odpowiedz
Vodyanoy (strona 4) wygląda jak Rob Zombie!
Odpowiedz
8- potwór z amnesi the dark descente ?
Odpowiedz
Gdzie są wiedźmini ? xdd
Odpowiedz
taki Gerald z Rivi by sie przydał :)
Odpowiedz
7. a myślałem że predator to wymysł hollywoodu.
Odpowiedz
ndjdjcmloq
Odpowiedz
Jdisnxkwkxjwk
Odpowiedz
Brakuje mi tu wendigo. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wendigo http://vignette2.wikia.nocookie.net/powerlisting/images/3/32/Wendigo1.jpg/revision/latest?cb=20120213141914
Odpowiedz
Jeden z nich przypomina Roba Zoombie :D czyli numer 4!
Odpowiedz
Wszystkie dziewczyny pewnie lubią Aswanga xDDDD
Odpowiedz
jakos tez wpadlo mi to do glowy :-)
Odpowiedz
chciałbym być aswangiem *_*
Odpowiedz
Miałbyś przynajmniej czym dziewczynie dobrze zrobic
Odpowiedz
Adriene Sasjeli Chrapek ktos probuje zablysnac
Odpowiedz
Bartek Uzdrowski Justin Bieber
Odpowiedz
nie no niektóre są ładne :P
Odpowiedz
Anonimowy Obywatel leże i nie wstaje
Odpowiedz
http://anibundel.com/2014/04/09/face-off-season-six-bloodsucker-proxy/ Tutaj macie pełny wygląd potworów na zdjęciu 7, 8 i 9.
Odpowiedz
Ten z tym długim jezykiem wygląda jak moja była
Odpowiedz
Ejejejjej?! Zdjęcie 7! Co tam robi moja koleżanka?! :P
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje