Zestawienie

TOP 5 Najdziwniejsze fobie-czy je znasz?

Kanatematii 0 3 lata temu 19 odsłon Czas czytania: ~1 minuta

Fobia czyli chorobliwy lęk przed daną rzeczą,sytuacją lub stanem.
Najczęściej powoduje ją wydarzenie z przeszłości lub inny czynnik.
W tym zestawieniu przedstawie Ci fobie które odznaczają się nie tylko dziwną nazwą,ale także czym właściwie są,sprawdź ile z nich znasz.

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?

1.Triskaidekafobia-lęk przed liczbą 13,osoby z takową fobią wierzą iż ta liczba przynosi pecha

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?
2.Gynofobia to lęk przed kobietami,podkreślam iż gynofobia i mizoginia to dwie inne rzeczy. Gynofobia to lęk do płci pięknej a mizoginia to wręcz nienawiść do kobiet.

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?
3.Hafefobia to lęk przed dotykaniem i byciem dotykanym. Osobą z takową fobią dostają ataków paniki jeśli ktoś ich dotknie. Lęk ma zazwyczaj podłoże społeczne lub seksualne a także z obawą przed zabrudzeniem się...

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?
4.Rytifobia,jest to paniczny lęk przed zmarszczkami. Oczywiście większość z nas wolałaby ich uniknąć dlatego też dbamy o naszą skórę,jednak osoby z tą fobią obsesyjnie używają wszelakich sposobów które mają zapobiegać zmarszczeniu się i nie chodzi tu tylko o zmarszczki na twarzy,ale również na dłoniach i palcach.

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?
5.Anatidefobia czyli w skrócie lęk przed byciem obserwowanym przez kaczkę lub że na świecie istnieje kaczka która na nas patrzy. Lęk wydaje się irracjonalny,aczkolwiek przynajmniej dla mnie jest to lekko niepokojące...

TOP-5-Najdziwniejsze-fobie-czy-je-znasz?
BONUS-Panofobia czyli...lęk przed wszystkim. Oczywiste,ten lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie ponieważ jest to paniczny strach przed nieznanym,niewytłumaczalnym czyli przed czymś co zdarza nam się praktycznie codziennie a więc osoby z tą fobią raczej trzymają się rutyny. Jednak lęk ten jest raczej mechanizmem obronnym który powoduje poczucie zagrożenia,niepokoju każdą sytuacją która się zdarza,osoby z tą fobią są świadome że ich fobia nie ma żadnego sensu a więc bardzo często udaje ją się pokonać a na to jest wiele sposobów.

A TY MASZ JAKIEŚ DZIWNE FOBIE? OSOBIŚCIE POSIADAM EMETOFOBIE CZYLI LĘK PRZED WYMIOTOWANIEM A TY?
I pamiętaj nie ma się czego bać,strach nie ma podłoża w rzeczywistości a tylko w twojej psychice.
Czyli ten potwór nie istnieje,tylko Ci się tak wydaje.
Tak myślę.




Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje