Film

Egzorcyzmy Anneliese Michel

scaryguy 5 10 lat temu 4 600 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Film zawiera drastyczne sceny, odradzam oglądanie dzieciom i osobom o słabych nerwach.

Maciej Bodasiński przedstawia historię życia młodej Niemki Anneliese Michel. Anneliese przyszła na świat 21 września 1952r. w Leiblfing w Bawarii. Pochodziła z głęboko wierzącej rodziny katolickiej, jednak to nie uchroniło jej przed opętaniem przez szatana. Pierwszych objawów opętania doświadczyła na studiach. Była leczona przez psychiatrów, lecz gdy to nie przyniosło efektów rodzice zdecydowali się poprosić o pomoc egzorcystę, który stwierdził że dziewczyna jest opętana przez 6 demonów (Nerona, upadłego księdza Valentina Fleischmanna, Hitlera, Kaina, Judasza i Lucyfera). Egzorcyzmy przyniosły tylko połowiczną ulgę, dziewczyna zmarła 1 lipca 1976 roku z powodu trwałego wycieńczenia organizmu. Po jej śmierci, rodzice i ksiądz - egzorcysta zostali postawieni przed sądem za nieumyślne spowodowanie śmierci. Zostali skazani na pół roku więzienia.

Do dziś śmierć młodej Niemki wzbudza kontrowersje, nigdy do końca nie udowodniono czy dziewczyna zmarła w skutek choroby psychicznej czy też opętania. Na podstawie jej życia nakręcono dwa filmy: "Egzorcyzmy Emily Rose" oraz "Requiem".

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

,,Film nie istnieje''? :c
Odpowiedz
Ciekawe czemu Jej dali przydomek "Emily Rose"
Odpowiedz
Zuza Piwowar po to aby pokazać że za grzechy może cię spotkać też kara na ziemi, a nie tylko w piekle.
Odpowiedz
Ona nawet została świętą Kościoła Katolickiego :)
Odpowiedz
Na religii ten film miałem. :)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje