Historia

Cisza radiowa

systemerror 30 9 lat temu 44 241 odsłon Czas czytania: ~2 minuty

36,400,000. To liczba inteligentnych cywilizacji, których możemy się spodziewać w naszej galaktyce - według słynnego równania Drake’a. Od ostatnich 78 lat wysyłamy w kosmos wszystko, co jest związane z naszą cywilizacją - nasze radio, naszą telewizję, naszą historię, nasze największe odkrycia. Wykrzykujemy swoją obecność co sił w płucach, zastanawiając się, czy jesteśmy sami we wszechświecie. 36 milionów potencjalnych cywilizacji, prawie wiek nasłuchiwań i nic. Jesteśmy jedyni.

Tak mi się wydawało jeszcze około 5 minut temu.

Transmisja pojawiła się na każdej częstotliwości, którą nasłuchiwałem. Od razy wiedziałem, że taki sygnał nie pojawia się naturalnie - musiał zostać wytworzony sztucznie. Pojawiał się i znikał ze stałą amplitudą; szybko zrozumiałem, że to musi być swego rodzaju kod dwójkowy. Zmierzyłem 1679 impulsów na minutę podczas transmisji. Zaraz po tym nastała cisza.

Początkowo te liczby nie miały dla mnie żadnego sensu. Wydawały się być pomieszanymi, nic nie znaczącymi zakłóceniami. Jednak sygnał był tak idealnie stały i pojawił się na częstotliwościach, na których do tej pory nie zarejestrowaliśmy żadnej aktywności. Jeszcze raz przyjrzałem się zarejestrowanej przeze mnie transmisji, serce załomotało mi w piersi. 1679 bitów- to dokładna długość wiadomości nazwanej Arecibo, która została wysłana przez ludzkość 40 lat temu. Szybko zacząłem ustawiać częstotliwość i już po odczytaniu połowy informacji moje nadzieje się potwierdziły - to była dokładnie ta sama wiadomość. Liczby od 1 do 10 w zapisie dwójkowym. Liczby atomowe podstawowych pierwiastków z których zbudowane są związki organiczne: wodór, węgiel, azot, tlen i fosfor. Składniki kwasu DNA. Ktoś nas usłyszał i chciał nam odpowiedzieć, że gdzieś tam jest.

Wtedy do mnie dotarło, że skoro ta wiadomość została nadana 40 lat temu, to życie musi się znajdować najdalej 20 lat świetlnych od nas. To możliwe, obca cywilizacja tak blisko, że można by się z nią kontaktować? To przecież zrewolucjonizowałoby wszystkie dziedziny, w których kiedykolwiek miałem okazję pracować: astrofizykę, astrobiologię, astro...

Sygnał znów się pojawił.

Tym razem wolniejszy, jakby bardziej przemyślany. Trwał przez około 5 minut, z nową liczbą bitów, pojawiających się jeden po drugim. Chociaż komputer rejestrował wiadomość, ja też zacząłem ją notować na kartce. 0101 0101... Od razu wiedziałem, że to nie jest ta sama informacja, co przedtem. Miałem gonitwę myśli, umierałem z ciekawości co też mogą zawierać te numery. Transmisja zakończyła się na 248 bitach, zdecydowanie za mało żeby zawierać jakąś znaczącą wiadomość. Co można przesyłać innej, obcej cywilizacji w zaledwie 248 bitach? Na komputerze tak mały plik ograniczałby się tylko do... tekstu.

Może tak być? Naprawdę obca cywilizacja wysyła do nas wiadomość w naszym własnym języku? Kiedy zacząłem się nad tym zastawiać, uświadomiłem sobie, że to nie było całkiem niemożliwe- przecież przez ponad 70 lat nadaliśmy mnóstwo informacji w całkiem sporej liczbie języków. Zacząłem odszyfrowywać wiadomość pierwszym kodem, który przyszedł mi do głowy: ASCII. 0101 0101. To będzie U... 0100 0011 to C...

Kiedy skończyłem odszyfrowywanie, poczułem jak żołądek podchodzi mi do gardła. Słowa leżące przede mną wyjaśniały wszystko:

„UCISZCIE SIĘ, BO INACZEJ WAS USŁYSZĄ”

Źródło: reddit.com/r/nosleep/ - Autor: Bencbartlett - Tłumaczenie: Raija

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Serwus !! Wrzucilem te super paste na swoj kanal YouTube,na ktorym czytam pasty ;)) https://www.youtube.com/watch?v=NKa7CL-3yAY
Odpowiedz
Hejka, wejdziesz do mnie? Jestem nowa i szukam kogoś, kto nie jest z 2013 roku...
Odpowiedz
Jasne ^^
Odpowiedz
xd
Odpowiedz
Dobre. Choć spodziewałem się czegoś w stylu: "Uciszcie się, bo nas irytujecie" albo "Uciszcie się, bo my was uciszymy" albo nawet "Uciszcie się, bo go obudzicie". Krótkie, fajne i ciekawe.
Odpowiedz
Dobre.
Odpowiedz
SUPER
Odpowiedz
Zajebiste :D I daje do myślenia
Odpowiedz
9/10 :)
Odpowiedz
MEGA! :D
Odpowiedz
Wysłali wiadomość po polsku, czuję się taki dumny
Odpowiedz
polska najlepsza xd dumna jestem z tego ze polska w końcu jest zauważalna jej
Odpowiedz
Wow
Odpowiedz
Zdecydowanie najlepsza historia jaką do tej pory znalazłem na tej stronie
Odpowiedz
SUPER !!!
Odpowiedz
nk podrzuci wiecej past w tym stylu
Odpowiedz
To nakieruj
Odpowiedz
Pozwoliłem sobie to nagrać. Mam nadzieję, że nie będziecie mi tego mieli za złe :D? https://www.youtube.com/watch?v=AU5IS1ddoDk
Odpowiedz
Jest moc
Odpowiedz
Powiem tyle. Spotkanie kosmitów i ludzi można porównać do spotkania kolonistów i Indian z czego to ludzie będę Indianami.
Odpowiedz
Raczej do spotkania ludzi z Antychrystem. Ci, którzy za nim podążą i przyjmą jego znamie na czole lub prawej ręce (CZIP RFID), zostana potepieni.
Odpowiedz
Chyba, że to my jesteśmy ci "lepsi" i dlatego jeszcze nic nie mamy
Odpowiedz
Dobra i przemyślana pasta. Ja nie wyłapałam żadnych błędów :P.
Odpowiedz
Mam dla was dobrą wiadomość-Nie jesteśmy sami we wszechświecie. Ale nie są to kosmici (oni nie istnieją). Mamy Boga, który nam towarzyszy.
Odpowiedz
Jakub Oniszk A ty zachowałeś się jak każdy wspaniały Polak! Ktoś się z tobą nie zgadza? Uważa, że boga nie ma?! MUSISZ GO ZGNOIĆ!
Odpowiedz
Jakub Oniszk Napisała tylko, że nie ma boga! Nie rzuciła nikomu gównem w twarz, tylko wyraziła swoje ateistyczne poglądy!
Odpowiedz
Nikt nie pytał jej w co wierzy...nie obchodzą mnie jej ateistyczne poglądy, tak jak ciebie czyjeś chrześcijańskie, prawda? KToś się może poczuć urażony stwierdzeniem ``Boga nie ma``, a ty możesz poczuć się obrażony stwierdzeniem ``Bóg jest`` Jak ktoś sobie wierzy, niech wierzy, ktoś sobie nie wierzy, niech nie wierzy...Tylko po co kogoś denerwować? Nie masz dowodów że boga nie ma, ja nie mam dowodów, że on jest...na tym polega WIARA, prawda? Nie bez powodu to WIARA a nie WYZNAWANIE WYŻSZOŚCI NADLUDZKIEJ SIŁY KTÓRA JEST POTWIERDZONA I MOŻNA ZNALEŹĆ LICZNE DOWODY NA JEJ ISTNIENIE... Po drugie zdenerwowała mnie, bo spróbowała wywołać gówno-burzę...Nie stwierdzała że nie wierzy w Boga tylko napisała że Boga nie ma na złość katolikom...A pewnie biega do kościółka bo jej mamusia nakazuje, ile ja takich osób znam...
Odpowiedz
Świetne.
Odpowiedz
Kozak napisz coś jeszcze, na samym końcu dreszcze mnie przeszły
Odpowiedz
Krótkie, ale mocne. Podoba mi się ;)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje