Historia

Poradnik makabry doktora Alfonsa Banderowicza

Ghjgg 0 3 lata temu 447 odsłon Czas czytania: ~36 minut

Poradnik makabry doktora Alfonsa Banderowicza.

   Witaj drogi czytelniku. Zastanawiasz się zapewne, dlaczego piszę tę książkę. Otóż drażni mnie powszechna wśród młodzieży nienawiść do Żydów, Ukraińców etc.: i chciałbym jej jakoś zaradzić.

   Uważam, że wiele ze wspomnianych przeze mnie przypadków, powodowanych było sadzymem i okrucieństwem polskiej młodzieży. Chcieli się oni wyżyć i poznęcać nad innymi, więc za swój cel wybierali osoby innej narodowości, aby mieć jakiś pretekst.

   Jak już wspomniałem zamierzam z tym skończyć, więc proponuję wam sadystom coś znacznie lepszego niż gnębienie Ukraińców i Żydów. W naszym kraju żyją również inne istoty niż ludzie. Nie słyszeliście o nich oczywiście, ponieważ nasza ukochana sanacja blokuje dostęp do takiej wiedzy. Ale nie ze mną te numery.

   A zatem, wypiszę wam teraz jak należy znęcać się nad tymi rasami, aby zadać im jak najwięcej bólu i cierpienia. Najlepsze jest to, że mordowanie tych istot nie będzie wam to poczytane za grzech, gdyż są to pomioty szatana chcące naszej zguby.

   Wpierw jednak muszę wam zdradzić sposób jak uzyskać możliwość obcowania z tymi istnieniami.

Ps.:Byłbym zapomniał, waszą ofiarę musicie najpierw złapać. Sposoby łapania, również zostaną opisane.

Jak zobaczyć inne rasy:

   Konieczny do tego jest rozryw. Ta roślina przypomina zwykłą trawę, ale ma bardzo interesujące właściwości, mianowicie umożliwia otworzenie każdego zamka, ale tylko raz. Potem znika.

   Aby odnaleźć rozryw, stosuje się kilka sposobów. Ja przedstawieję ten najskuteczniejszy. Trzeba udać się na Wołyń (jest tam najwięcej rozrywu) i znaleźć jakąś polanę. Należy wtedy przyprowadzić starą kobietę (w wielu powyżej 80 lat). Kobieta musi chodzić po całej polanie, mając bose stopy i nogi zakute w kajdany.

   Gdy przejdzie koło rozrywu, kajdany opadną same. Należy wtedy powyrywać wszystkie rośliny jakie są obok niej i znaleźć te przypominające trawę.

   Gdy już mamy ,,kandydatów" na rozryw, musimy udać się do jakiegoś niesamowicie starego dębu (musi mieć on więcej niż sto lat) i obejść go trzy razy. Wtedy trzeba powsadzać rośliny w korę drzewa. Gdy użyjemy rozrywu, pień pęknie i otworzy się.

   W owym otworze znajdziemy coś co wygląda jak miód. Trzeba wyjąć go palcami i pójść nad rzekę. Nad nią, należy zjeść owy miód i popić wodą z rzeki. Potem musicie iść do domu i położyć się spać. Następniego dnia będziecie widzieć inne rasy.

   UWAGA. Sztuczka ta nie zadziała (a nawet może was zabić) jeśli nie spełnicie kilku warunków:

1. Przed rytuałem, przez tydzień nie można pić alkoholu. Ani kropelki.

2. Również przez tydzień nie można palić.

3. W dzień przed rytuałem nie wolno dotykać żadnej książki.

4. Godzinę przed wypiciem wody, trzeba uciąć sobie krótką drzemkę.

5. Radziłbym się również wyspowiadać. Tak na wszelki wypadek.

Katalog:

A:

Achy:

Opis-Achy wyglądają jak młode i ładne dziewczęta. Posiadają krótkie, czerwone włosy i turkusowe oczy. Występują tylko na wsiach. W stosunku do ludzi są nieśmiałe i skromne.

Cechy szczególne-Demony te mieszkają pod ziemią, spod której wychodzą tylko w południe w poszukiwaniu miłości. Chodzą wtedy po całym polu (bo gdy wychodzą spod ziemii, pojawiają się właśnie tam) i uwodzą napotkanych chłopców. Pytają się o miłość i proszą o pocałunek. Gdy jednak nadejdzie godzina pierwsza po południu, natychmiast zapadają się po ziemię.

Metody łapania-Łapanie achów jest absolutnie proste. Wystarczy być płci męskiej i zaczekać na polu, aż nastąpi południe. Gdy zjawi się stwór, trzeba z całej siły uderzyć go między oczy. Nie będzie mógł wtedy wrócić pod ziemię.

Jak się znęcać-

1. Nad achami należy znęcać się psychicznie, a nie fizycznie. Najlepszą metodą jest szeptanie im do uszu, przykrych słów np.: mówienie im, że są niczym, że nikt ich nie kocha etc.: . Bardzo je to zaboli i zaczną wtedy rozpaczać.

2. Do wspomnianych tortur można również dodać uderzenia w miejsca intymne. Popłynie wtedy krew (najlepiej ją określić jako brudną), którą warto porównać do koloru ich włosów.

UWAGI:

-Jeśli nie zabijemy acha od razu, umrze on wraz z nastaniem nocy.

B:

Babuszka:

Opis-Babuszki mają postać niskich kobiet o siwych włosach i pomarszczonej twarzy. Zawsze dzierżą w dłoniach szkicownik.

Cechy szczególne-Gdyby nie jedna drobna różnica, stwór byłby nie do odróżnienia od zwykłego człowieka. Otóż babuszka pojawia się jedynie, gdy ktoś zostaje zamordowany, a wokół ciała zbierają się ludzie. Demon stoi wtedy w oddali i szkicuje całe zdarzenie. Gdy skończy lub ktoś będzie chciał ją o coś zapytać, odejdzie i zniknie w tłumie.

Metody łapania-Istnieje tylko jeden sposób, aby złapać monstrum. Trzeba zaczekać, aż ktoś zostanie zamordowany, ale zwłoki nie będą jeszcze otoczone przez ludzi. Należy wtedy rozłożyć niedaleko poduszkę i schować się w niej. Następnie koniecznym jest zwołanie ogromnej ilości ludzi, tak aby dokładnie otoczyli denata ze wszystkich stron. Gdy to nastąpi, powinna zjawić się babuszka. Z racji, iż ciało będzie otoczone, nie będzie mogła go widzieć. Istnieje więc duża szansa, że wejdzie na jakieś podwyższenie. Jeśli będzie to wasza poduszka, musicie gwałtownie ją opuścić i pochwycić potwora.

Jak się znęcać-

1. Babuszka jest słabej natury ciała, więc jeśli będziecie ją kopać, zdewastujecie jej organizm.

2. Monstrum można również straszyć. Trzeba głośno krzyczeć jej do ucha różne rzeczy. Będzie się wtedy bardzo bała.

3. Innym sposobem jest zniszczenie jej szkicownika, co wywoła u niej wielki płacz.

UWAGI:

-Szansa na to, że potwór wejdzie na jakieś podwyższenie wynosi 90%. Czasami odejdzie.

-Jeśli istnieją inne obiekty, na które babuszka może wejść, możecie się pod nimi schować, ale musicie być niewidoczni.

-Jeśli potwór wam ucieknie to zniknie i nigdy więcej się nie pojawi. Szkicownik zaś spłonie.

Borowy:

Opis-Borowy wygląda jak starszy mężczyzna noszący na sobie stary, podarty płaszcz. Mieszka tylko w lasach lub puszczach. Jest nieprzychylnie nastawiony do ludzi.

Cechy szczególne-Demon potrafi zamienić się we wszystko co jest w lesie, jak np.: zwierzęta, rośliny, grzyby a nawet głazy i wodę. Gdy dostrzeże człowieka na swoim terytorium, istnieje duża szansa, że zaatakuje go (zmieniwszy uprzednio formę) i zabije. Czasami jednak daruje życie ludziom. Potwór ten posiada nienawistny stosunek do Świętej Wiary Prawosławnej i stara się zniszczyć wszystko co mu ją przypomina.

Metody łapania-Borowy jest absolutnie niebezpiecznym monstrum, więc jeśli chcecie się nad czymś poznęcać, to radziłbym wybrać inny cel. Jeśli jednak zdecydujecie się na borowego to musicie wiedzieć, że jest wrażliwy na dwie rzeczy: ogień i wodę święconą.

Można pójść do lasu i podpalić w jego środku jakiś krzew, albo drzewo. Czyn ten rozjuszy potwora , który podąży w waszym kierunku. Musicie mieć się wtedy na baczności i obserwować otoczenie. Gdy zauważycie coś co zachowuje się podejrzanie, pokropcie to wodą święconą. Jeśli był to borowy, zamieni się on w swoją ludzką formę. Będzie wtedy bezbronny.

Jak się znęcać-

1. Z racji, iż nad potworem da się znęcać tylko gdy ,,jest człowiekiem" to można zastosować na nim wszystkie ludzkie tortury.

2. Inny rodzaj pastwienia, zapewni niszczenie lasu borowego na jego oczach. Powinno się wtedy unieruchomić stwora i palić rośliny oraz mordować zwierzęta. Z oczu demona popłyną obfite łzy, ale nie wyda on żadnego dźwięku.

UWAGI:

-Borowy jest bardzo niebezpieczny. Proponuję inne cele do znęcania się.

-Nie znane są inne metody łapania. Ze względu na wysoką śmiertelność, nie przeprowadzono zbyt wielu prób.

-Potwór przebywa bez wyjątku w głębi lasu. Nie zbliża się do siedzib ludzkich.

-Złapanego borowego trzeba zabić. Inaczej odzyska siły i złamie zasadę o niezbliżaniu się do ludzi. Będzie was tropił, aż zginiecie z jego rąk.

C:

Chutorzysta:

Opis-Chutorzysta wygląda jak bardzo wysoka, krępa istota o fioletowawej skórze i sierści. Występuje jedynie na wsiach, na wschodzie naszego kraju.

Cechy szczególne-Potwór ten może być zauważony jedynie podczas gęstej mgły z której to wynurzy się niespodziewanie. Będzie wtedy niósł kilka kawałków drewna, które zostaną przez niego położone pod każdym płotem we wsi. Po wykonaniu tego zadania, zniknie. Przez cały ten czas, będzie miał wściekły wyraz twarzy, a także będzie non stop mruczał słowo ,,chutor".

Metody łapania-Aby pojmać demona, należy wykorzystać jego stosunek do ludzi. Jeśli bowiem zostaniecie zobaczeni przez chutornika, zignoruje on was kompletnie, chyba, że będzie próbowali mu przeszkodzić w rozdawaniu drewna.

Ten ostatni fakt jest najistotniejszy. Gdy nadejdzie mgła, czekajcie na potwora przy płocie. Kiedy się pojawi, ktoś wprawny musi zabiec mu drogę i zniszczyć niesione przez niego drewno siekierą. Bestia rozsierdzi soę wtedy, wysunie pazury i zaatakuje.

Pokonanie jej nie jest jednak tak trudne, jak się możnaby się spodziewać. Wystarczy robić uniki i uderzać obuchem siekiery w jej skroń. Po kilku ciosach, demon padnie nieprzytomny. Należy go wtedy związać białym obrusem. Patrz pierwsza uwaga.

Jak się znęcać-

1. Siekierę polecam pozostawić. Rozbicie obuchem czaszki chutorzysty to prawdziwe wyzwanie. Te kto tego dokona, powinien być chwalony do końca życia.

2. Z racji, że potwór musi być związany białym obrusem, istnieje sprytna możliwość zmiany jego koloru. Krew chutorzysty jest bowiem fioletowa, co za tym idzie poderżnięcie gardła demonowi spowoduje wylew posoki i oryginalne przefarbowanie obrusu.

3. Ta metoda również jest związana z obrusem. Na chutorzystę musi zostać zarzucona lina, którą trzeba umocować do konia. Następnie potwór musi być ciągnięty po ziemi przez całą wieś. Jego skóra i sierść zostaną całkowicie zdarte, lecz obrus pozostanie nienaruszony.

UWAGI

:

-Demon musi być związany białym obrusem, gdyż wszystko inne, zostanie przez niego rozerwane.

-Torturowany będzie się miotał na wszystkie strony, przez co może zrzucić z siebie obrus. Jeśli to nastąpi, trzeba natychmiast uderzyć go obuchem w skroń, a jeżeli to się nie powiedzie, musicie zacząć rzucać w niego drewnem. Poczuwszy jego zapach, monstrum zniknie.

D:

Dzięcioły:

Opis-Dzięcioły przypominają z wyglądu około 20-cm, jakby pokryte śluzem kamienie.

Cechy szczególne-Potwór ten żyje w organizmach ludzi, a konkretniej kobiet w wieku przekraczającym 80 lat. Przykleja się do żołądka i nerek. Gdy monstrum zainfekuje owe ciało, zaczną się na nim pojawiać czarne plamy (widoczne tylko dla tych, którzy odprawili rytuał) a sama zarażona pocznie odczuwać osłabienie organizmu. Jeśli nie zaradzi się obecności potwora, jego obecność może doprowadzić do śmierci.

Metody łapania-Demona nie da się złapać, gdyż może być on jedynie wycięty z trzewiów chorej, a to skończyłoby się jej zgonem. Istnieje jednak sposób, aby zabić go bez uszkadzania narządów. Musicie znaleźć dużo liści truskawki oraz malin i ugotować z nich wywar. Ta oto mieszanka musi być jedynym ,,pokarmem" jaki będzie spożywany przez zarażoną w przeciągu tygodnia. Gdy ów czas minie, potwór umrze, a objawy zanikną.

Jak się znęcać-Nad dzięciołem nie da się klasycznie znęcać, dlatego aby uczuć sadystyczne spełnienie, konieczne jest zaangażowanie waszego umysłu.

1. Musicie wyobrażać sobie, że każdy łyk wywaru sprawia potworowi ogromny ból i cierpienie.

2. Jeśli założycie, że dzięcioł jest samoświadomy, to można również uznać, że wywar niszczy jego plany i czuć satysfakcję właśnie z tego.

UWAGI:

-Dzięcioły mogą atakować także ludzi, którzy nie odprawili rytuału. To właśnie oni są najczęstszym celem.

-Jeśli zarażona umrze, a wy wytniecie potwora z jej ciała, będziecie on jedynie zwykłym kamieniem, bez żadnych specjalnych zdolności.

-Jeżeli uznacie, że wywar nie zaspokokaja w pełni potrzeb chorej, możecie wbić do niego jajko, ale absolutnie nie wolno wam mieszać otrzymanej substancji (skończy się to zgonem).

G:

Geszefciarz:

Opis-Geszefciarz przypomina z wyglądu obłok dymu. Jest on koloru szarego, a jedyne co można w nim (w obłoku) zauważyć to duże czerwone oczy. Posługuje się ludzką mową.

Cechy szczególne-Potwór ten jest niemożliwy do przypadkowego spodkania. Aby mieć z nim kontakt, trzeba udać się do banku i stanąć przed jego tylną ścianą. Następnie trzeba narysować na niej drzwii, najlepiej kredą. Gdy to uczynicie, musicie wejść w owy otwór. Pojawicie się wtedy w dziwnej jaskini, gdzie ujrzycie stwora, chcącego zrobić z wami interes. Geszefciarze są bowiem wyjątkowo obeznani w tematach ekonomicznych. Szczegóły interesów są jednak nieznane, gdyż aby je zrobić, trzeba samemu pochwalić się smykałką do biznesu, a to jak do tej pory udało się jedynie Żydom. Ci jednak nie chcą się dzielić szczegółami.

Metody łapania-Do pojmania potwora, potrzebny będzie wam właśnie Żyd. Musicie razem z nim udać się do geszefciarza. Uwaga, Żyd musi być bardzo zdolny jeśli chodzi o robienie interesów, gdyż jego zadaniem będzie udowodnienie, że zna się na tym lepiej niż potwór. Jeśli mu się to nie uda, zostaniecie wyrzuceni z jaskini. Jednak jeśli Żyd osiągnie sukces, potwór ,,klęknie" przed nim i odda się wszystkim obecnym we władanie. Szczegółów rozmów wam nie podam, gdyż nie rozumiem zbytnio ekonomii.

Jak się znęcać-Ukorzone monstrum będzie wypełniało każdy wasz rozkaz, co można wykorzystać.

1. Stwór jest w stanie przybrać materialną, humanoidalną postać. Będzie wtedy niezwykle delikatnej budowy ciała, co pozwoli na rozrywanie go na kawałki gołymi rękami. Teoretycznie, tortury te mogą trwać wieczność.

2. Gdy stwór będzie w swej ,,ludzkiej formie" można go również podpalić. Gdy ogień przygaśnie, demon będzie zbudowany z czegoś co przypomina węgiel. Polecam wtedy porozbijać go na kawałki kilofami. Będzie wtedy dalej przytomny.

UWAGI:

-Jeśli stwór uzna was (lub Żyda) za osobę niewystarczająco znającą się na interesach, nie wpuści was już do jaskini.

Getzko:

Opis-Getzko wygląda jak połączenie małpy z człowiekiem. Ma około trzy metry wzrostu i posiada bardzo gęste, białe futro. Żyje w lasach, jaskiniach i nad rzekami.

Cechy szczególne-Stwór ten żywi się wyłącznie rybami. Posiada również coś na kształt rozumu, jednak jest on na poziomie kilkuletniego dziecka. Nie ucieka od ludzi, ale sprowokowany potrafi być bardzo niebezpieczny. Wyrwanie człowiekowi głowy nie stanowi dla niego problemu.

Metody łapania-Aby go złapać, trzeba go otruć. Należy dowiedzieć się wpierw nad jaką rzeką zamieszkuje i zostawić na jej brzegu duże ilości ryb. Ryby te muszą być uprzednio ,,opłukane" moczem. Potwór nie będzie w stanie oprzeć się takiej ilości pokarmu, a więc pożre go całego. Po kilku minutach, odczuje on objawy zatrucia. Padnie wtedy na ziemię i będzie tak słaby, że utraci nawet możliwość ruchu.

Jak się znęcać-

1. Futro getzko jest bardzo trudne do wyrwania, ale gdy już się to wam uda, sprawicie potworowi wiele cierpienia.

2. Ogromne ciało bestii wymaga dużych ilości tlenu do funkcjonowania, więc jeśli zmiażdzycie jej krtań (na przykład zrzucając na nią kamień) rozpocznie się proces powolnego duszenia się. Ciało monstrum pocznie zmieniać kolor na fioletowy.

UWAGI:

-Trzeba zaznaczyć, że z nieznanych przyczyn getzko był widywany przez ludzi, którzy nie odprawili rytuału. Nie wiadomo dlaczego tak się działo.

-Getzko będzie zjadał ryby nawet jeśli zobaczy was, jak je porzucacie.

-Cierpiący potwór będzie wydawał odgłosy, podobne do płaczu dziecka. Uważajcie, aby nie tknęło was współczucie.

Glagolnicy:

Opis-Wyglądają jak wysocy mężczyźni, którzy noszą czarne, długie szaty z jakby mnisimi kapturami. Kaptury mają cały czas założone. Zamieszkują wyłącznie biblioteki, gdzie stoją na krzesłach i głośno czytają księgi.

Cechy szczególne-Glagolnicy czytają jedynie książki zapisane cyrylicą. Nie znajdziecie ich w bibliotekach pozbawionych takich książek. Nie da się ich dotknąć, zaś gdy zapadnie noc, znikają.

Metody łapania-Pojmanie tych stworzeń jest dosyć skomplikowane, wymaga bowiem zostania w bibliotece. Schowajcie się w jakiejś szafie, lub kącie i poczekajcie, aż zamkną bibliotekę. Następnie musicie opuścić swoją kryjówkę i zebrać jak najwięcej ksiąg zapisanych cyrylicą. Trzeba ułożyć z nich stos i przysunąć do niego zapalniczkę, bądź zapałkę. Gdy uczynicie ten gest, pojawią się klęczący glagolnicy. Będą oni zawodzić i błagać was, abyście oszczędzili księgi.

Jak się znęcać-

1. Zawodzący będą gotowi zrobić wszystko co im się rozkaże, więc możecie zmusić ich do mordowania samych siebie oraz do wzajemnych tortur. Ogranicza was tylko wyobraźnia.

2. Jest jeszcze jeden sposób, ale zabraniam go czynić. Jeśli spalicie księgi, glagolnicy również zaczną się palić. W bólu poczną biegać gdzie się da, co może skończyć się pożarem, nie mówiąc już o barbarzyńskim spaleniu ksiąg.

UWAGI:

-Posługują się wyłącznie językiem ruskim.

J:

Jaszczurki:

Opis-Jaszczurki przypominają długie na 50 cm gady. Mieszkają one tylko w domach, gdzie najczęściej chowają się po kątach. Pomimo zwierzęcego wyglądu, posiadają jakby ludzką inteligencję. Niesprowokowane nie zaatakują.

Cechy szczególne-Są zmiennocieplne, wrażliwe na różnego rodzaju kwasy, potrafią stawać się niewidzialne (nawet dla ludzi, którzy odprawili rytuał), jeśli jakiś osobnik ma rozrośnięte boki to znaczy, że jest samicą z jajami gotowymi do złożenia.

Metody łapania-Istnieje kilka sposobów.. Jednym z nich jest pozostawienie na małym talerzu, kawałka surowego mięsa, które należy skropić sokiem z cytryny. Trzeba to uczynić w nocy, gdy bestie śpią. Po zastawieniu przynęty, koniecznym jest opuszczenie domu na kilka godzin, by nie wbudzać podejrzeń. Gdy wrócimy, a potwór zje posiłek, znajdziemy go nieprzytomnego obok talerza.

Inna metoda wymaga zaczekania na zimę, kiedy to demony zbierają się w kątach i hibernują. Należy wtedy przygotować noże na kijach, którymi trzeba podźgać o we kąty. Jeśli będziemy mieli szczęście, to nadziejemy jakąś jaszczurkę. Zanim umrze, przez kilka minut powinna być zdatna do tortur.

Jak się znęcać-

1. Biorąc pod uwagę zmiennocieplność tych stworzeń, można im zapewnić zamarzanie, lub smażenie się na żywca. Trzeba jedynie umieścić je blisko ognia, a zaczną się nagrzewać, lub obłożyć kostkami lodu, a zaczną zamarzać.

2. Jeśli jednak jest to samica, to polecam sprawdzić czy ma jaja. Jeśli tak, powinno się wybrać ogień. Pod wpływem wysokiej temperatury jaja zaczną pękać w ciele jaszczurki co porani ją jeszcze bardziej.

3. Inny sposób wymaga użycia kwasu z cytryny. Trzeba polać nim łuski demona. Po kilku minutach rozluźnią się całkowicie co pozwoli na bardzo łatwe, oskurowanie ich żywcem.

UWAGI:

-Zemdlona jaszczurka obudzi się około pół godziny po omdleniu.

-Odchody jaszczurek są zostawiane w domu, ale natrafić na nie mogą tylko osoby po rytuale.

K:

Krasnoludki:

Opis-Krasnoludki wyglądają jak mali ludzie mający około 50 centymetrów wysokości. Stosunek do ludzi nie jest taki sam jak u wszystkich. Mieszkają głównie w kopalniach i miejscowościach przy nich.

Cechy szczególne-Mają bardzo delikatne czaszki, niczym skorupki jajek. Zachowują się niemal identycznie jak ludzie. Jedyny alkohol jaki piją to wódka, którą lubią.

Metody łapania-Z racji ich bardzo ludzkiego zachowania, łapanie tych stworów może być zarówno bardzo trudne jak i bardzo łatwe. Istnieje kilka wypróbowanych metod.

Można np.: nawiązać przyjacielską relację z potworem i zaprosić go do domu, a następnie zabić go tam.

Innym sposobem jest poczekanie, aż jeden z krasnoludków oddzieli się od pozostałych (co notorycznie robią w kopalniach). Należy wtedy go obezwładnić, a następnie związać i zakneblować. Kwestię miejsca tortur pozostawiam wam.

Jak się znęcać-

1. Z racji ich delikatnych czaszek, polecam rozbijanie ich głów, a następnie wyciąganie mózgu. Jeśli ktoś chce, może również podźgać stwora odłamkami jego czaszki.

2. Stosunkowo zabawne jest również zamknięcie krasnoludka w jakimś piecu i spalenie go. Trzeba jedynie umieścić w jego wnętrzu klamkę (oczywiście powyżej zasięgu potwora) i można nasłuchiwać jak monstrum podskakuje starając się jej dosięgnąć.

3. Można również nadziewać demony na haki. Zaczną wtedy gwałtownie machać nogami i w konsekwencji przerwą samych siebie na pół.

UWAGI:

-Niektóre krasnoludki nienawidzą ludzi i będą starały się ich zabić. Dlatego bądźcie przy nich czujni.

-Krasnoludki nie potrafią udawać radości. Jeśli was polubią, będzie to szczere uczucie.

-Nie potrafią również udawać rozpaczy, przez co przy błaganiach o litość są niezwykle przekonujący. Polecam więc zakneblowanie ich przed torturami.

-Niektóre potwory posiadają sporo pieniędzy, więc będą chciały was przekupić, abyście je oszczędzili. Nie słuchajcie ich jednak, gdyż w wypadku wypuszczenia, powrócą szukać zemsty.

L:

Liotacznik:

Opis-Liotacznik wygląda jak duża (około 5 metrów średnicy) kula, przypominająca główkę latawca. Nie posiada twarzy, lecz potrafi posługiwać się ludzkim językiem. Lewitują w kilkudziesięciogrupowych stadach, mniej więcej 40 metrów nad ziemią.

Cechy szczególne-Występują tylko nad terenami zamieszkiwanymi przez Białorusinów. Każdej wiosny przelatują nad miejscami gdzie rosną latawce. Gdy to nastąpi, główki owych kwiatów odrywają się i doczepiają do potworów, dzięki czemu te rosną.

Metody łapania-Aby pojmać liotacznika, należy zaczekać na wiosnę i zgromadzić dużą ilość dmuchawców (koniecznie zasadzonych w doniczkach). Każdy z nich musi być podlany zbyt dużą ilością wody. Gdy zjawią się potwory i zaabsorbują je, staną się zbyt ciężkie by latać i powoli opadną na ziemię. Z racji, że nie potrafią się poruszać bez wiatru, będą wasze.

Jak się znęcać-

1. Liotaczniki mają niesamowicie delikatne ciało, przez co wystarczy jeden silny cios, by je zabić. Osobiście odradzam tortury fizyczne i polecam zabijać dzieci na oczach ich matek. Wywoła to u nich tak dużą rozpacz, że cała woda jaką pochłonęły, wypłynie. Zupełnie jakby płakały... Gdy tak się stanie, owa demonica z impetem wzleci ponad chmury, gdzie zginie najprawdopodobniej z braku tlenu.

2. Jeśli jednak pragniecie fizycznego znęcania się, to jedynym wyjściem jest zdobycie gorącego popiołu, który trzeba wysypać na monstrum. Pod wpływem wysokiej temperatury, liotacznik zacznie płonąć. Inne sposoby podpalenia go nie zadziałają, gdyż jego ciało umrze od nich od razu.

UWAGI

:

-Użycie metody z popiołem zapali demona na około 5 minut.

-Gdy monstra odlecą, główki latawców odrosną w kilka sekund.

-Tylko w pełni dojrzałe liotaczniki mają średnicę 5 metrów. Młode osobniki są znacznie mniejsze i dopiero z czasem powiększają swój rozmiar.

-Jeśli ktoś kicha kiedy rośliny pylą, absolutnie nie może zbliżać się do potworów, gdyż natychmiast wtedy umrze.

Lud spod borowika:

Opis-Przedstawiciel ludu spod borowika wygląda jak kulka o średnicy 5 cm z rękami i nogami. Posiadają małe oczy i usta, ale nie mają nosa. Mieszkają w niezbyt skomplikowanych pod względem budowy koloniach pod borowikami. Szansa, że pod zwykłym borowikiem mieszkają owe potwory wynosi 9/10.

Cechy szczególne-Ich ciało nie posiada wyraźnych organów przypominając coś w rodzaju pianki, potrzebują dostępu do powietrza, inaczej stają się ociężali i tracą przytomność.

Metody łapania-Najsensowniejszym sposobem na złapanie tych stworzeń jest zaczadzenie ich. Trzeba znaleźć jakiegoś borowika i przygotować zapalone papierosy lub dymn z ogniska (np.: trzymając podpalone gałęzie). Następnie należy wyrwać grzyba (ale w całości, razem z grzybnią) i podstawić papierosa albo patyk. Dym spowoduje masowe omdlenia i niezdolność do ucieczki. Po kilku minutach należy wsadzić rękę do środka i wyjąć stwory.

Jak się znęcać-

1. Demony można pokroić nożem na kawałki. Z racji gąbczastej budowy ciała, nie będą krwawić, a ich zgon nastąpi dopiero, gdy umrą z głodu. Nie tnijcie tylko miejsca nad ich oczami bo wtedy od razu pozbawicie je życia.

2. Można również ponabijać je na patyki. Te jakby pale będą zagłębiały się w ich ciele, aż nie przebiją wspomnianego obszaru nad ich oczami.

3. Inną metodą jest rozwałkowanie ich powoli wałkiem do ciasta.

UWAGI:

-Lud spod muchomorów jest całkiem sprytny i często buduje grzyby ostrzegawcze, pod którymi nic nie ma. Jeśli jednak taki grzyb zostanie wyrwany to stwory otrzymają sygnał, że trzeba uciekać. Jeśli więc wyrwiecie borowika, pod którym nic nie ma to idźcie w inne miejsce bo prawie na pewno wyrwaliście grzyb ostrzegawczy.

M:

Mirza:

Opis-Mirza wygląda jak wysoki, umięśniony mężczyzna w tatarskim stroju. Posiada jednak dziwną właściwość, mianowicie gdy ktoś zbyt długo będzie wpatrywał mu się w oczy, dozna on wrażenia, że zamiast człowieka widzi konia. Da się z tego jednak szybko otrząsnąć.

Cechy szczególne-Cechy te są zdatne do zrozumienia jedynie dla ludzi, którzy spełnili rytuał. Mirza napada na bogate rodziny, okrada je i morduje. Musi przy tym być spełnionych kilka warunków.

1. Rodzina musi być bogata w mentalności innych ludzi.

2. Rodzina musi posiadać piękną córkę.

3. Rodzina musi posiadać stajnę i conajmniej sześć koni.

Gdy demon zdecyduje się na atak, wbiegnie do posiadłości owych ludzi i zabije ich. Następnie podpali dom i ukradnie konie. Ci którzy nie odprawili rytuału zobaczą jedynie, nagle wybuchający pożar. Zamordowane zwłoki będą zaś nosiły tylko ślady oparzeń.

Metody łapania-Istnieją dwie metody pojmania mirzy, mianowicie z wezwaniem i czekaniem:

Metoda z wezwaniem: Trzeba zdobyć bęben z końskiej skóry i zacząć na nim grać, wymawiając przy okazji (do rytmu) słowo ,,mirza". Po jakimś czasie ukarze się potwór. Należy w tym momencie pokropić go wodą święconą. Zostanie wtedy unieruchomiony. Trzeba więc niezwłocznie przebić jego dłonie i stopy, hakami na łańcuchach a następnie je roziągnąć.

Metoda z czekaniem: Ta metoda jest bardzo niebezpieczna, lecz pozwala na ewentualne ocalenie czyjegoś życia. Polega ona na czekaniu w posesji bogatej rodziny, aż pojawi się monstrum i zaatakuje. Trzeba wtedy oblać go wodą święconą, jednak w tym przypadku musi to być co najmniej wiadro tego płynu. Niestety jest to wyjątkowo trudne, gdyż ta abominacja wykazuje ogromną szybkość w czasie swych ataków. Jeśli uniknie on wody święconej, możemy jedynie czekać na Sąd Boży, ale w przypadku powodzenia się planu, potwór dosłownie skamienieje. Tak jak przy poprzedniej metodzie, demona trzeba unieruchomić hakami. Aby jednak usunąć kamienną powłokę, trzeba wysmarować jego ciało końskimi odchodami.

Jak się znęcać-

1. Mirzy można powycinać mięśnie. Oprócz bólu fizycznego, będzie odczuwał również tortury psychiczne, gdyż odczuje wtedy utratę swojej wielkiej siły. Uzna to za niezwykłą hańbę.

2. Z nieznanych przyczyn, ciało mirzy staje się niezwykle miękkie, gdy będziemy próbować nabić go na pal. Słup przejdzie przez organy monstrum jak przez masło, ale zapewni mu dziesięć razy dłuższe umieranie niż w przypadku człowieka.

3. Jeszcze dziwniejszym faktem jest to, że konie (ukochane zwierzęta mirzy) będą chciały pożreć jego ciało, jeśli ich nie odpędzimy. Osobiście uważam, że jest to kara za porażkę i pojmanie.

UWAGI

:

-Łańcuchy nie mogą być zbyt rozciągnięte, gdyż wtedy pękną, a potwór uwolni się.

-Nie wiadomo co czują ofiary demona, (które nie odbyły rytuału) przed śmiercią w momencie jego ataku.

-Ci którzy odprawili rytuał, na ofiarach najczęściej będą widzieli rany kłute oraz złamania karków.

Motylątka:

Opis-Motylątka wyglądają jak bardzo duże motyle, rozpiętość ich skrzydeł wynosi wszak 3 metry. Latają na wysokości około 100 nad ziemią. Żywią się przede wszystkim miodem i nektarem z kwiatów, ale w razie zagrożenia, mogę też boleśnie ugryźć.

Cechy szczególne-Ich skrzydła są bardzo delikatne, a pyłek na nich wyjątkowo łatwopalny. Nie ucieka gdy widzi ludzi, ale nie da się dotknąć.

Metody łapania-Istnieje kilka metod, dzięki którym można złapać motylątko.

Można rozłożyć na określonej powierzchni dużą ilość miodu zmieszanego z mąką. Gdy motylątko przyleci i zacznie jeść miód, mąka sprawi, że nie będzie w stanie wyjąć swego otworu gębowego. Będzie wtedy całkiem bezbronne.

Jeśli nie macie mąki, to możecie również strzelić mu w skrzydła z np.: procy. Nawet najmniejsze uszkodzenie uniemożliwi mu lot.

Czasami w trakcie burzy można znaleźć martwe lub ranne motylątka.

Jak się znęcać-

1. Pyłek na skrzydłach motylątek jest bardzo łatwopalny. Można więc podpalić je i patrzeć jak stopniowo płonie cały owad.

2. Do trąbki (czyli otworu gębowego) motylątka można wlewać jakiś płyn. Aby potwór się nie sprzeciwiał należy kopnąć go kilka razy w głowę. Będzie wtedy nieprzytomny. Gdyb motylątko będzie już przepełnione płynami, jego żołądek a następnie całe ciało zacznie pękać. Powinno się już wtedy obudzić.

3. Można również naciąć grzbiet bestii i powolutku wyjmować lub nacinać jego organy.

UWAGI:

Brak

O:

Ogórkowe straszydło:

Opis-Potwór ten przypomina z wyglądu połączenie ogórka ze ślimakiem. Posiada jednak oczy i usta podobne do ludzkich. Występuje w ogródkach gdzie uprawiane są ogórki, do których się przykleja.

Cechy szczególne-Straszydło spędza swój żywot na pasożytniczym egzystowaniu na wspomnianych już ogórkach. Podczas owego procesu, wysysa wszystkie potrzebne składniki odżywcze, stopniowo niszcząc warzywo. Jeżeli będziemy je jednak chcieli odkleić, zaczną one niesamowicie głośno krzyczeć. Gdy usłyszymy ów rumor, uczujemy ogromnie wielki lęk, co sprawi że uciekniemy.

Metody łapania-Istnieje tylko jeden sposób, aby anulować skutki krzyku straszydła. Należy znaleźć parę rękawiczek, które trzeba zalać woskiem, a gdy ten zastygnie, związać sznurkiem. Tak przygotowane ,,nauszniki" muszą zostać ubrane i gotowe. Będziecie dalej słyszeć krzyk, ale nie odczujecie lęku. Zebrane potwory najlepiej wrzucić do stalowego wiadra (z drewnianego mogą uciec).

Jak się znęcać-

1. Straszydło jest bardzo podatne na sól, gdyż nawet maleńki kryształ jest w stanie doprowadzić je do odwodnienia. Polecam w związku z tym, odwodnić potwora a następnie zacząć poić go wodą. Jeśli wysuszycie go wystarczają (ale nie zabijecie) to będzie pił tak długo, aż nie pęknie z przepicia.

2. Do tej metody potrzebna jest elektryczność. Stwora trzeba podpiąć do źródła elektryczności. Zacznie się wtedy miotać w konwulsjach i świecić. Gdy umrze, przestanie się miotać, ale dalej będzie świecił.

3. Demon jest w stanie przeżyć kilka dni bez organów wewnętrzych. Możecie więc powycinać mu jelita, z których da się zrobić coś na kształt sznurka. Owy ,,sznurek" jest chętnie jedzony przez ptaki.

UWAGI:

-W momencie tortur, krzyk potwora przestanie działać. Możecie spokojnie zdjąć ochraniacze.

P:

Pan polowań:

Opis-Pan polowań wygląda jak połączenie człowieka z psem. Porusza się na czterech kończynach. W kłębie sięga człowiekowi do pasa, a jego długość wynosi 3 metry. Zamieszkuje wyłącznie Tatry.

Cechy szczególne-Potwór jest bardzo agresywny, atakuje wszystko co jest w zasięgu jego wzroku, dopóki się nie zmęczy i nie uśnie. Posiada wyjątkowo ostre kły i pazury. Gdy czuje zapach krwii (ale nie własnej) wpada w swego rodzaju szał. Aktywny przede wszystkim, gdy niebo jest zachmurzone. Nie trafi roślin.

Metody łapania-Stwór jest wbrew pozorom łatwy do złapania, jeśli wiemy co robić. Należy namierzyć samotnego osobnika. Następnie w jego okolicy trzeba zamontować metalową klatkę, w której środku umieścimy dużą ilość mięsa nadziewanego jakimiś roślinami (polecam kurczaki wypełnione trawą).

Po jakimś czasie potwór sam przyjdzie do klatki i zacznie się posilać. Aby nie uczuł waszego zapachu, zalecam wysmarować się ludzkimi fekaliami. Po kilku minutach demon skończy jedzenie mięsa, ale i roślin tam ukrytych. Z racji, że nie może ich strawić, padnie na ziemię tak osłabione, że nie bedzie w stanie nawet małego ruchu zrobić. Nie trzeba go niczyn wiązać. Umrze z zatrucia za kilka godzin.

Jak się znęcać-

1. Sierść potwora jest połączona z jego nerwami. Wyrywanie jej w dużych ilościach, będzie bardzo bolesne.

2. Zęby pana polowań są powiązane z żyłami w jego pysku. Wybijanie ich spowoduje obfity krwotok.

3. Ta metoda jest bardzo niebezpieczna, więc odradzam jej stosowania. Kilka sekund po zjedzeniu ostatnich roślin, trzeba wbić w ciało potwora haki na łańcuchach. Następnie musi on uczuć zapach krwii. Zacznie on wtedy rzucać się na wszystkie strony, a haki będą się wbijały w jego ciało. Po kilku minutach padnie martwy z wyczerpania i upływu krwii.

UWAGI:

-Jeżeli pan polowań napadnie was nieprzygotowanych, musicie dokonać zwolnienia jelit i cewki moczowej. Zapach moczu i fekaliów odstraszy go na tyle, że odejdzie.

Pielgrzymi:

Opis-Pielgrzymi wyglądają jak ludzie średniego wzrostu, okryci ubraniami zszytymi ze szmat. Posiadają ogromne oczy, dziesięć razy większe od człowieczych. Przemierzają lasy.

Cechy szczególne-Niewiadomo dlaczego wędrują po lasach. Po prostu nagle pojawiają się w środku puszczy i idą przed siebie. Gdy zobaczą człowieka, spojrzą na niego i będą szli dalej. Zaatakowani nie będą się bronili. W rękach dzierżą drewniany kostur. Są niemi.

Metody łapania-Złapanie pielgrzyma jest praktycznie niemożliwe, bowiem zależy wyłącznie od szczęścia. Trzeba być w środku lasu i spotkać maszerujących. Gdy to nastąpi, można zaatakować ich bez przeszkód.

Jak się znęcać-

1. Kostur tych istot musi być dla nich bardzo ważny, bowiem gdy się go zniszczy, pielgrzymi zaczną płonąć i po chwili zginą w różowawym ogniu.

2. Gdy potwór zostanie wyniesiony poza las, jego ciało zacznie się ,,topić" niczym lód pod wpływem ciepła.

3. Ta tortura jest bardzo przyziemna. Trzeba bowiem naciąć wielkie oczy tych istot i patrzeć jak wypływają.

UWAGI:

-Niektórzy twierdzą, że zabicie pielgrzyma przynosi jakąś klątwę. Przytaczają kilka przypadków, gdzie zabójcy zginęli w różnorakich wypadkach, jednak ja bym się tym nie przejmował.

Płotniki:

Opis-Płotniki wyglądają jak ogromne dżdżownice, ale posiadają oczy i jakby ludzkie usta. Osiągają do 5 metrów długości.

Cechy szczególne-Stwory te potrafią mówić i władają inteligencją, porównywalną do tej człowieka. Żyją wyłącznie na wsiach, zakopane w ziemi pod drewnianymi płotami. Kiepsko poruszają się na ziemi.

Metody łapania-Z racji, iż te potwory nigdy nie opuszczają ziemi, ich łapanie jest bardzo proste, wystarczy bowiem znaleźć jakiś płot i je wykopać.

Jak się znęcać-

1. Z racji, że płotniki to pierścienice, posiadają one otwarty układ krwionośny. Można więc podźgać je w kilku miejscach i patrzeć jak obficie bryzga z nich krew.

2. Posypanie ich ciała solą zapewni ciekawe efekty. Zaczną się na nim pojawić różnorakie owrzodzenia i bolesne krosty. Proces ten będzie trwał aż do śmierci potwora.

3. Organizm monstrum jest również bardzo elastyczny. Propunuję więc urządzić zawody w przeciąganiu płotnika, dopóki nie pęknie.

UWAGI:

-Chociaż płotniki nie zrobią wam fizycznej krzywdy, to po odprawieniu rytuału zauważycie, że wasze rośliny, które są otoczone płotem, gdzie występuje monstrum, wyglądają znacznie gorzej niż przed rytuałem. To właśnie płotniki je zjadają.

Pomórnik:

Opis-Bestia ma 2,5 metra wzrostu i wielkie łapy aż do kolan zakończone szponami. Porusza się w postaci wyprostowanej. Jej pysk przypomina połączenie mordy psa i świńskiego ryja.

Cechy szczególne-Pomórnik jest jedynym potwórem, którego obecność może być zauważona bez odprawiania rytuału. Atakuje on w nocy. Jego celem są wsie (ale zdarza mu się również polować w lasach) gdzie morduje i pożera zwierzęta hodowlane. Gdy zapadnie zmrok, niszczy ogrodzenia zwierzyńca, zabija go jednym uderzeniem łapy i zjada na miejscu. Jeśli ktoś będzie chciał go zaatakować, natychmiast ucieknie. Doskonale widzi w ciemności. Występuje tylko na Pomorzu.

Metody łapania-Istnieje tylko jeden sposób, aby pojmać demona, ale ociera się on o magię, więc aby go popełnić niezbedną jest zgoda księdza. Gdy już ją uzyskacie, musicie zrobić tak: garść ziół trzeba poświęcić w jakimś małym kościółku i kilka godzin krążyć z nimi po okolicy. Później należy wymieszać je z żarem z drewnianych patyków. Gdy zapłoną, trzeba dodać do nich kilka jasnych kłębów sierści, szepcząc przy tym zaklęcia. Następnie na skraju lasu koniecznym jest zakopanie świńskich nóg. Gdy to zrobicie, trzeba krzyknąć: ,,Niech to, co z ziemi wyszło, na zawsze w niej pozostanie!". Po wypowiedzeniu tych słów, pod waszymi stopami zjawi się jama w ziemi, w której spoczywać będzie bestia. Nie będzie się mogła wydostać, ale rozszarpie wszystko co wpadnie w jamę.

Jak się znęcać-

1. Aby torturować pomórnika można go prowokować psychicznie np.: poprzez zrzucanie mu kawałków mięsa na sznurku. Głód i zapach krwii mogą do doprowadzić do szaleństwa.

2. Interesujące rzeczy dzieją się, gdy monstrum zostanie obrzucone serem. Jego ciało zacznie wtedy puchnąć, ropieć i gnić.

3. Jeszcze ciekawsze rzeczy dzieją się w momencie śpiewu przed potworem. Jeśli śpiew będzie w języku kaszubskim, stwór zacznie wymiotować swoimi organami. Nie skończy nawet po śmierci.

UWAGI:

-Do rytuały potrzebne są dowolne zioła. Mogą to być nawet chwasty.

-Jeśli ktoś wpadnie do jamy z pomórnikiem i zostanie przezeń zabity, bestia zniknie i znów będzie atakowała wsie.

R:

Reznik:

Opis-Reznik wygląda jak młoda kobieta w stroju akuszerki. Występuje jedynie w rzeźniach w południowo-zachodniej części kraju.

Cechy szczególne-Potwór ten manifestuje swoją obecność tylko w momentach, gdy do rzeźni przybywa krowa. Gdy zwierzę będzie czekać na śmierć, demon podbiegnie do niego i drapnie go w gardło, mrucząc pod głosem jakieś słowa po czesku. Jeśli ktoś przyłapie ją na tym procederze, reznik zamilknie i zniknie. Aby móc mieć kontakt z potworem, trzeba słuchać (nie tylko słyszeć) odgłosów jakie są przez niego wydawane. Jeśli reznik będzie cicho, zniknie.

Metody łapania-Aby pojmać demona, koniecznym jest zamówienie krowy do rzeźni. Gdy bydło już tam będzie, należy wysmarować jego gardło miodem i wpuścic tam dużo pszczół. Następnie trzeba schować się w miejscu niewidocznym dla potwora i czekać. Gdy monstrum się pojawi, owady nie zostaną przez nie zauważone i pokąsają go. Reznik zacznie wtedy krzyczeć z bólu. Gdy usłyszycie te odgłosy, musicie jak najszybciej pojmać stwora i zacząć go torturować, aby dalej wrzeszczał.

Jak się znęcać-

1. Pomimo, że potwór zdaje się być drobnej budowy, to w momencie wycinania mięśni z jego ciała, będziecie w stanie uzbierać aż sto kilogramów mięsa. Torturowany umrze dopiero, gdy wytniecie wszystko.

2. Ciekawym rozwiązaniem jest również polanie monstrum wrzątkiem. Fartuch reznika zacznie wtedy wrzynać się w jego ciało. Gdy przyklei się do kości, proces ustanie.

3. Innym, wartym odnotowania faktem jest to co dzieje się z zębami reznika po posypaniu ich cukrem. Staną się wtedy żółte i zgniłe, będą także wydzielały potworny odór. Ich wyrwanie będzie bardzo proste, ale sprawiające potworowi wielki ból.

UWAGI:

-Zdarzyły się przypadki, że demon zacisnął zęby, wytrzymał ból i zniknął. Musicie się więc postarać, aby nie był cicho.

Rusałki:

Opis-Rusałki wyglądają jak młode, około 18-letnie, bardzo ponętne kobiety. Zamieszkują głównie rzeki i jeziora, z przewagą tych drugich. W dzień śpią, a nocy są aktywne. Czas spędzają pod wodą, a wynurzają się z niej tylko po to, aby polować na młodych mężczyzn.

Cechy szczególne-Potrafią oddychać pod wodą, parzą je promienie słoneczne, ich skóra przypomina galaretę, jest przezroczysta i widać pod nią organy rusałek.

Metody łapania-Jedyną sensowną metodą na złapanie rusałki jest zastosowanie przynęty. Musi być nią młody mężczyzna, nie wymaga się od niego atrakcyjności, musi być po prostu młody. Gdy owy młodzieniec będzie samotnie siedział w nocy nad jeziorem, prawie na pewno pojawi się rusałka chcąca go uwieść. Młodzian absolutnie nie może dać się skusić, bo inaczej zostanie utopiony i pożarty. Musi udawać, że rusałka mu się podoba i zachęcać ją do seksualnej aktywności, cały czas siedząc w pewnym oddaleniu od brzegu. Demon w końcu się zirytuje i wyjdzie na brzeg zmierzając do chłopaka. Wtedy następuje najtrudniejsza część.

Towarzysze przynęty (ukrywający się w pobliskich krzakach z ubraniami pokrytymi woskiem, co zmniejszy ich zapach) muszą rzucić na rusałkę sieć, która została wcześniej skropiona wodą święconą. Taka sieć będzie dla potwora tak ciężka, że nie będzie się w stanie uwolnić. Człowiek jednak da radę. Demona należy zabrać ze sobą i zanieść w głąb lądu.

Jak się znęcać-

1. Rusałka ma przezroczystą skórę, przez którą widać jej organy. Należy jakąś twardą pałką uderzać w te wnętrzości, co powoduje ich popękanie i rozlew krwii po całym ciele.

2. Alternatywnie można też dźgać trzewia nożem, ale to spowoduje szybką utratę krwii i zgon.

3. Rusałki mogą być bardzo poparzone przez promienie słońca. Warto więc przywiązać ją do drzewa, albo jakiegoś słupa i poczekać, aż wzejdzie słońce. Skóra rusałki zacznie wtedy skwierczeć i zacznie przypominać mięso z rusztu. Ten wyjątkowo bolesny proces będzie trwał około 6 godzin.

4. Z racji, iż ciało demona ma konsystencję galarety, można postawić na nim ciężarki i patrzeć jak powoli będą się wbijały w ciało.

UWAGI:

-Rusałki absolutnie nie wolno gwałcić, gdyż skończy się to natychmiastowym zgonem. Jej łono jest wyjątkowo trujące.

S:

Skarbuś:

Opis-Skarbuś wygląda jak dwumetrowe drzewo. Posiada ono jednak dolne korzenie w kształcie nóg, dzięki którym może chodzić oraz dwie duże gałęzie przypominające ręce. Żyje wyłącznie w górach w pobliżu czystych rzek.

Cechy szczególne-Potwór ten jest niesamowicie chciwy. Gdy tylko widzi kosztowności, natychmiast biegnie je zabrać i ukryć w swojej kryjówce. Nie jest jednak głupi i nie da się nabrać na zbyt proste podstępy. Na szczęście jego chciwość jest większa niż mądrość.

Metody łapania-Mając na uwadze powyższy fakt, opracowano niezwykle skuteczną metodę łapania tego demona. Należy zatem zlokalizować rzekę i położyć na jej brzegu pakunek z kosztownościami. Owe kosztowności muszą być jednak pokryte od spodu dowolną lepką substancją. Po jakimś czasie (zależeć będzie od potwora) pojawi się skarbuś, który będzie się starał wziąć owe dobra. Z uwagi na obecność ,,niespodzianki", cała zawartość pakunka przyklei się do jego dłoni. Stwór zacznie odklejać od siebie kosztowności, co w pełni zaabsorbuje jego uwagę. Możecie wtedy zajść go od tyłu i związać kablem, bądź drutem.

Jak się znęcać-

1. Potwór zrobiony jest z drewna, przez co sprytnym pomysłem jest rzucenie go na pożarcie bobrom, lub termitom.

2. Inna metoda zakłada wsadzenie monstrum do pieca i powolne wysuszanie go. Jako roślina potrzebuje wszak dużo wody.

3. Można również powoli rozcinać jego ciało, ale trzeba przy tym uważać, aby nie uszkodzić jego serca. Gdy naruszy się owy organ, stwór umrze.

UWAGI:

-Wycięte serce będzie dalej biło. Częstotliwość bicia będzie wzrastać, jeżeli będziemy się zbliżać do skarbów skarbusia. Jeżeli znajdziemy owe kosztowności i je zabierzemy, serce obumrze.

Sztromnik:

Opis-Sztromik ma postać ożywionego piorunu kulistego. Jego średnica wynosi od 2 do 10 centymetrów. Występuje tylko i wyłącznie na Górnym Śląsku.

Cechy szczególne-Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, potwór będzie bytował jedynie w ,,przewodnikach elektrycznych" jak np.:lampy na prąd, kable elektryczne. Gdy zadomowi się w jakimś domu, będzie wyjadał z niego prąd.

Metody łapania-Właśnie ta ostatnia cecha jest najważniejsza przy łapaniu stwora. Aby to zrobić, należy zlokalizować dom, bądź mieszkanie gdzie co jakiś czas znika prąd. Gdy się to uczyni, koniecznym jest nie używanie prądu przez tydzień. Potwór jednak nie opuści domostwa, cały czas mając nadzieję, że prąd wróci.

Tydzień po odłączeniu, należy wybrać jakąś lampę (koniecznie z żarówką) i uruchomić ją. Gdy to nastąpi, demon ochoczo ruszy w jej kierunku. Gdy to się wydarzy, lampa wyraźnie zamigota na żółto.

Trzeba wtedy szybko stłuc lampę słoikiem, poprzez gwałtowne wsadzenie jej do niego. Gdy żarówka pęknie, wypłynie z niej żółta kula, którą musicie natychmiast zamknąć w słoiku.

Jak się znęcać-

1. Do słoika można przystawiać jakiś rodzaj magnesu co spowoduje pęknięcie kuli i rozłam jej na kilka części. Proces ten, sądząc po niezwykle szybkim poruszaniu się kulek, jest dla stwora bardzo bolesny.

2. Sztromnika warto wywieść na wieś, gdzie nie ma prądu. Bez dostępu do niego, będzie powoli umierał z głodu, aż wreszcie umrze.

UWAGI:

-Jeśli coś pójdzie nie tak i kula nie zostanie zamknięta w słoiku, radzę żałować za grzechy, aby nie iść do piekła. Uwolniony (i wściekły) demon jest w stanie porazić was prądem, lub nawet spalić cały budynek.

-Z tego też powody, polecam przygotować dużo gumy i drewna. Jako izolatory nie tylko pozwolą wam ujść z życiem, czy odpędzić sztromika, ale mogą być również pomocne przy zaciągnięciu go z powrotem do słoja.

U:

Ugnis:

Opis-Ugnis wygląda jak ożywiony płomień czarnego ognia. Nie posiada twarzy, ani możliwości komunikacji z ludźmi.

Cechy szczególne-Występuje jedynie w województwie wileńskim. Zamieszkuje tylko tereny położone w lasach nad rzekami. Jego cykl życia jest prosty, wszystko co robi sprowadza się bowiem do lewitowania wzdłuż nurtu rzeki. Można go spotkać jedynie w trakcie lata.

Metody łapania-Aby złapać ugnisa, należy wpierw odnaleźć rzekę wokół której ten się przemieszcza. Gdy to nastąpi, jeden z was musi zagrodzić mu drogę, trzymając coś co będzie pokropione wodą. Demon odwróci się wtedy i pocznie lecieć w przeciwnym kierunku. W tym momencie wasz towarzysz musi uczynić to samo co wy. Zirytowany stwór pocznie pluć w waszym kierunku ogniem, który zgaśnie jednak po kontakcie z mokrymi przedmiotami. Po jakimś czasie monstrum postanowi uciec. Właśnie wtedy możliwości jego pojmania się rozdzielają (choć w istocie sprowadzają się do tego samego):

-Jeśli ugnis postanowi uciec do lasu, musi zostać natychmiast oblany wodą. Zalecam pozostawić tam kogoś na czatach, aby mógł wystarczająco szybko zareagować. Brak szybkiej reakcji może skończyć się pożarem.

-Jeśli ugnis wybierze rzekę jako drogę ucieczki, problem rozwiąże się sam, gdyż zmoczy się samodzielnie.

Mokry potwór zmieni swoją postać. Będzie wtedy wyglądał jak ekstremalnie chudy człowiek o czarnej skórze, wciąż tlący się w niektórych miejscach.

Jak się znęcać-

1. ,,Ludzka" postać ugnisa będzie bardzo delikatna. Będziecie w stanie przemienić go w ,,papkę" za pomocą zwykłego kopania. Najciekawsze jest to, że po owej ,,transformacji" stwór dalej będzie żywy i świadomy. Zgon nastąpi dopiero po wielu godzinach.

2. Innym sposobem na znęcanie się, jest wyrywanie języka płonącemu. Da się to zrobić jednym szarpnięciem. Polecam później zamknąć jego usta, aby trochę się podławił własną krwią.

3. Ugnisa można również uwięzić i przez to upokorzyć. Jego drobne ciało należy wepchnąć do bardzo małego pudełka. Pełen bólu potwór będzie starał się zniszczyć swoje więzienie, ale jeśli je zmoczycie, to nie będzie w stanie tego zrobić. Gdy znudzi się wam psychiczne męczenie stwora, wystarczy podziurawić pudełko i utopić go. Gdy je otworzycie, nie znajdziecie w nim nic

UWAGI

:

-Ugnis jest całkowicie niemy w każdej postaci. Nawet miotanie ogniem nie wydaje odgłosów.

Uszatki:

Opis-Uszatki wyglądają jak małe, dziesięciocentymetrowe ludziki. Noszą zielone kubraczki i posiadają ogromne uszy, podobne do uszu koali.

Cechy szczególne-Stwory te uwielbiają muzykę. Mieszkają tylko w operach, gdzie podczas koncertu, przesiadują na strychu i słuchają jak orkiestra gra. W nocy śpią w schowku na miotły.

Metody łapania-Z racji, że są niewielkiego wzrostu, istnieje tylko jedna dobra metoda na ich łapanie. Monstra te bowiem nie cierpią jednego instrumentu: katzenklavieru. Gdy słyszą grę na nim, natychmiastowo chwytają się za uszy i starają się uciec jak najdalej.

Wiedzę tę należy wykorzystać. Trzeba kupić katzenklavier (w każdym większym mieście znajduje się sprzedawca tego instrumentu. Najczęściej stoi przy ratuszu. Zobacz uwagi) i pójść w nocy do opery. Absolutnie musicie poprosić o zgodę kierownika. Włamywanie się do obiektu kultury jest niewyobrażalną zbrodnią.

Gdy już będziecie w budynku, niezbędnym jest namierzenie schowka na miotły. Trzeba przed nim stanąć i zacząć grać na instrumencie. Po kilku chwilach, przerażone demony wybiegną w panice. Należy je wtedy szybko złapać i wrzucić do jakiegoś worka.

Jak się znęcać-

1. Uszy tych potworów są bardzo wrażliwe. Można, więc uderzać w nie otwartymi dłońmi. Zaczną wtedy obficie krwawić. Będzie to wyjątkowo bolesny proces.

2. Innym sposobem na pastwienie się nad ich słuchem jest związanie i gra na katzen klavierze.

3. Z racji ich niewielkiego wzrostu, sprytną metodą jest skakanie na worek wypełniony uszatkami. Przy uderzeniu bardzo przyjemnie pękają.

4. Można także zerwać z nich ubranie i wbić im swój palec w odbyt. Będą wtedy jakby nadziane na pal.

UWAGI:

-Sprzedawca katzenklaviera (instrument także) będzie osiągalny jedynie dla ludzi, którzy odprawili rytuał.

-Jeśli jakiś stwór ucieknie, nie będzie szukał zemsty, tylko po prostu przeniesie się do innej opery.

W:

Wity:

Opis-Wity wyglądają tak samo jak ludzie, ale są całkiem łysi a ich głowy pokrywa multum pasków. Mieszkają w miejskich parkach, gdzie budują domy z drewna. Gdy widzą ludzi uciekają.

Cechy szczególne-Wysoka inteligencja, nie nabiorą się na żadne sztuczki. Polanie ich alkoholem zapewni im ciałom dodatkowe właściwości, ale o tym potem. Matki mogą poświęcić swoje życie, aby ratować swoje dzieci.

Metody łapania-Wity bardzo trudno złapać. Są wyjątkowo inteligentne i z łatwością unikną każdej pułapki. Aby je pochwycić trzeba zebrać dużą grupę ludzi, na mały park powinno wystarczyć 200 osób. Każdy z nich musi mieć coś do świecenia i jakąś sieć albo linę. W środku nocy, gdy wity będą spać, należy otoczyć park w którym żyją ze wszystkich stron. Powoli trzeba zbliżać się do ich domów. Gdy będzie się już wystarczająco blisko, należy przypuścić szturm. Drzwi muszą zostać wyłamane, ściany niszczone a domownicy łapani w sieci, albo wiązani. Wity oczywiście się obudzą, ale jeśli otoczy się je ze wszystkich stron to nie powinny dać rady uciec.

Jak się znęcać-Aby poprawnie znęcać się nad Witami, trzeba polać ich ciało alkoholem. Zrobi się wtedy bardzo delikatne i zacznie zmieniać kolory przy uszkodzeniach.

1. Wspomniane uszkodzenia dotyczą płuc, (żółty) wątroby (fioletowy), serca (czarny) i mózgu (ceglany). Można więc rzucać w nie nożami i patrzeć po kolorach gdzie się trafiło. Pozwala to nawet zawody urządzać.

2. Ciało będzie na tyle delikatne, że będziecie jednym silnym uderzeniem oddzielić głowę od ciała. I tutaj możns urządzić ,,zabawę" pokroju kto dalej odbija.

3. Delikatność tyczy się także serc tych istot. Jeden silny cios jest w stanie wybić je z piersi. Tutaj proponowałbym sprawdzenie samego siebie, ile serc zdołam wybić w trakcie minuty?

UWAGI:

-Jeśli jakiś Wit przeżyje pogrom, to po latach może powrócić szukając zemsty. Nie skrzywdzi on ludzi, którzy go nie widzą, ale wy miejcie się na baczności.

   Kończę teraz mój poradnik. Mam nadzieję, że Ci którzy go przeczytają, będą wykorzystywać zawartą w nim wiedzę w racjonalny i mądry sposób.

   Pragnę również zaapelować do inteligencji z innych krajów. Nastroje nacjonalistyczne budzą się na całym świecie, co stwarza ryzyko ciągłej nienawiści do innych narodów.

   Zdaję sobie sprawę z tego, że część z was wie o innych rasach zamieszkujących wasze kraje, a więc proszę byście opisali sposoby ich odkrycia, łapania i tortur. Działania te będą bardzo przydatne.

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje