Historia

Czerń i biel.

zbig 11 10 lat temu 8 753 odsłon Czas czytania: ~poniżej minuty

Ludzkie oko jest jednym z najbardziej złożonych i wyrafinowanych wynalazków natury. Naprawdę fascynujące jest to, co twoje oko robi, kiedy przetwarza światło w impulsy elektryczne. Dzieje się to za pomocą światłoczułych receptorów w siatkówce.

Istnieją dwa rodzaje tych receptorów. Czopki i pręciki. Czopki są odpowiedzialne za kolor obrazu. Skupiają się w środkowej części siatkówki. Patrząc prosto przed siebie, zazwyczaj dostrzegasz tylko to, co pokazują ci czopki. Pręciki odbierają tylko czerń i biel. Ale są o wiele bardziej czułe na światło i lepiej wykrywają ruch. Jest to przyczyną ciekawego zjawiska.

Jesteś na zewnątrz w piękną noc. Kątem oka zauważasz jasną gwiazdę. Kiedy obracasz się w jej stronę, znika. Dzieje się tak dlatego, że to, co zobaczyłeś kątem oka, zostało przekazane przez pręciki. Gdy się obróciłeś, gwiazda znalazła się w polu widzenia czopków, które nie są na tyle czułe, aby zarejestrować światło z gwiazdy. W pewien sposób nie widzisz tego, co już zobaczyłeś. Oko widzi więcej, niż ci się wydaje.

A teraz pomyśl o tym, jak ostatnio zobaczyłeś coś kątem oka. Zamazany obraz poruszającego się obiektu. Kiedy się odwróciłeś, już zniknął. Następnym razem się nie odwracaj. Twoje pręciki chcą ci coś pokazać.

Tłumacz: Pan Cube

Oznacz jako: przeczytane ulubione chcę przeczytać

Komentarze

Słabe... chciałbym żeby można było przywrócić stronę ze zdjęciami when you see it?
Odpowiedz
Świetne
Odpowiedz
fajne
Odpowiedz
JEBŁEM :_: XD
Odpowiedz
Pojeby to tylko trochę biologi ale tak rzeczywiste i prawdziwe że trzeba być głupi albo tępy żeby tego nie docenić moim zdaniem zajebiste 10/10
Odpowiedz
Chuja chcą mi pokazać cwelusy jebane
Odpowiedz
"Twoje pręciki chcą ci coś pokazać" padłem xD
Odpowiedz
I biologia zdana XD
Odpowiedz
srednie slaby koneic :D
Odpowiedz
Słabe :P
Odpowiedz
Zajebiste :)
Odpowiedz
Zaloguj się, aby dodać komentarz.

Inne od tego autora

Archiwum

Najnowsze i warte uwagi

Artykuły i recenzje